Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tylko

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tylko

Postprzez lewu » 8 cze 2015, o 22:06

Na początek wszystkich serdecznie witam. (Długo już korzystam z wiedzy kolegów ale dopiero teraz postanowiłem się zarejestrować)

Prosiłbym o pomoc w zidentyfikowaniu problemu z samochodem.
Posiadam Astrę H 2006 z silnikiem Z16xep + LPG Landi Renzo Omegas.
Samochód ma przebieg 190 tyś w tym ok 150tyś. na gazie.

Od dłuższego już czasu baruje się z kilkoma problemami, które mają najprawdopodobniej jakiś wspólny mianownik. Ale po kolei:
Krótka historia, żebyśmy wiedzieli co już się działo:
1. Rozrząd wymieniony jakieś 25 tyś temu.
2. Czyszczony kolektor jakieś 5 tyś. temu.
3. Klapy wirowe były OK. "Nastawnik" klap OK. Czujnik klap bez błędów.
4. Czyszczony EGR i przepustnica w miniony weekend (nie czyściłem kanału od EGR do kolektora ale mogło to być zrobione przy kolektorze). EGR był tylko delikatnie przybrudzony bo przerabiałem ten temat już w poprzednim roku. Trzonek pracuje gładziutko. Przepustnica nie była jakoś strasznie przybrudzona + może 5-10ml oleju w kanale odmy.
5. Wymieniony czujnik położenia wału jakieś 5 tyś. temu (był krzywy i nadtopiony z zewnątrz??? ale nie generował żadnych błędów). Przyznam szczerze, że wymieniłem na używkę bo było szybciej i wtedy dla mnie taniej.
6. 3 miesiące temu strzelony- przepracowany wąż przy chłodnicy. Wymieniony na porządny zbrojony.
7. Pół roku temu wymieniony termostat (dość długo jeździłem na niesprawnym nie mając o tym pojęcia) i czujnik temperatury płynu przy termostacie.
8. Filtry oleju, powietrza, kabinówka itp. wymieniane regularnie.
9. Wymienione świece na GM w miniony weekend.
10. W miniony weekend sprawdzana była klima. Chłodzi, sprężarka pracuje, sprzęgiełko ok. Było trochę za wysokie ciśnienie i za dużo oleju w czynniku ale temat jest opanowany.
11. Przeglądnąłem przepływomierz i wyglądał ok.
12. Luz zaworowy ustawiany 5 tys. temu.

Problem:
1. Bardzo wysoka temperatura cieczy chłodzącej. Przy normalnej jeździe 108-112 stopni. Czasem wejdzie na 113-114 i wtedy łapie wentylator. Niedawno wymieniłem płyn i korek zbiorniczka wyrównawczego (tak trochę asekuracyjnie żeby wyeliminować problem ewentualnego zbyt dużego ciśnienia w układzie chłodzenia)
2. Delikatnie falują obroty na jałowym. Raz bardziej, raz mniej. W zakresie powiedzmy 800-900 obrotów.
3. Samochód szarpie przy ruszaniu na 1 biegu. Tak w okolicach do 2 tyś obrotów. Przy delikatnym puszczaniu sprzęgła i podbiciu obrotów do około 2 tyś od ręki problem prawie zanika.
4. Samochód nie jest w stanie ruszyć samodzielnie bez dodania gazu. Od razu zaczyna mocno szarpać.
5. Po włączeniu klimy samochód tylko na chwilkę podbija obroty do powiedzmy 1000 po czym obroty spadają w okolice ok. 700-750 i tak już się utrzymują. Samochód delikatnie się trzęsie. Oczywiście ruszanie spod świateł to wtedy jeszcze większy koszmar. Ogólnie klima powoduje duże obciążenie silnika
6. Dodatkowo dość duże obciążenie dla silnika powoduje włączenie wentylatora chłodnicy (na jałowym). Jest to odczuwalne na obrotach silnika. Chwilowe obniżenie obrotów i podbicie wyżej.
7. I najważniejsza informacja. Kiedy dojeżdżam do świateł, hamuje silnikiem, a następnie wbijam sprzęgło gdzieś przy powiedzmy 1200 obr. samochód prze krótka chwile pokazuje spalanie chwilowe na poziomie 60l, 125l, bywało że 219l, a następnie jest już standard czyli około 0,8l. Jest to tylko chwilowe (powiedzmy przez 1sek.) ale pojawia się zawsze przy wyhamowywaniu na skrzyżowaniu. Przy hamowaniu silnikiem jest oczywiście 0l. Sytuacja wygląda tak jakby samochód potrzebował dolać paliwa żeby nie zgasł. Na klimie obroty wręcz spadają na sekundę w okolice 500, zatrzęsie budą, ledwo się wyratuje (a czasem zgaśnie).
Samochód pali sporo paliwa przy jeździe miejskiej (11-12l). Wiem, że przy korkach to nie jest jakieś szczególne osiągnięcie ale znam go od 5 lat i nigdy tak nie było.

Całość wygląda mi na problem niskich obrotów i występuje zarówno na Pb jak i LPG

Błędów brak. Sondy sprawdzane na kompie- OK.

Brakuje mi już pomysłów. proszę wszystkich o pomoc.
lewu
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 cze 2015, o 21:15
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez Dejv785 » 10 cze 2015, o 09:34

WITAM KOLEGO.

MAM PYTANKO, CZY WYSKAKUJE CI JAKIŚ BŁĄD ? Np zbyt uboga mieszanka czy coś w tym stylu ??

Jeśli chodzi o wentylator podjech do opla na Techa i niech Ci sprawdzą czy wentylator działa na obydwu biegach. W naszych Astrach często padają rezystory co powoduje nie działanie wentylatora na danym biegu.
Dejv785
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 22:07
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez Dejv785 » 10 cze 2015, o 09:36

wyciągnij wtyczke od EGRA i przejedz się autem. Jeśli auto będzie jezdziło lepiej bez szarpania itd etc to wina leży po stronie zaworu.
Dejv785
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 22:07
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez lewu » 10 cze 2015, o 19:09

Cześć.

Dzięki za zainteresowanie.
Tak jak napisałem w pierwszym poście brak jest jakichkolwiek błędów.

Co do EGR to temat odczepiania wtyczki również przerobiłem. Przejechałem bez wtyczki jakieś 70-80 km, żadnej poprawy.
lewu
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 cze 2015, o 21:15
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez Dejv785 » 10 cze 2015, o 19:16

A podmieniales z kimś cewkę zapłonowe ??
Dejv785
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 cze 2015, o 22:07
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez sztetker » 15 cze 2015, o 20:17

Witam,
mam ten sam problem i filtr powietrza wymieniłem, świece wymieniłem, cewkę wymieniłem i nic. Na tygodniu jadę do mechanika bo prawdo podobnie jest problem z klapkami w kolektorze dolotowym - TWINPORTEM.
sztetker
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15 cze 2015, o 20:11
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez lewu » 17 cze 2015, o 09:44

Cześć. Dzieki za info. Daj znać czy coś pomogło. Ja robiłem klapy pół roku temu. Wydaje mi się że powinny być ok
Ps. Czy u ciebie też jest efekt nadmiernego obciążenia silnika np. wentylatorem na wolnych obrotach?
Czy masz efekt dławienia i nadmiernego chwilowego zużycia paliwa przy wrzuceniu sprzęgła?
lewu
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 8 cze 2015, o 21:15
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez gancar01 » 17 cze 2015, o 22:32

Witam, czekam na jakieś wiadomości bo też mam ten problem
gancar01
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24 mar 2015, o 22:34
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez magil » 19 cze 2015, o 14:43

Cześć,

Jakieś nowe informacje w temacie?

Auto mojej żony (Z16XEP) również ma problem z szarpaniem podczas ruszania. Problem z reguły pojawia się po rozgrzaniu silnika.
Filtr powietrza wymieniony, świece również.

Dodatkowo wyje pompa wspomagania (czytałem kilka tematów - jeździć, nie marudzić, czekać aż padnie i zregenerować? :) ). Wymieniłem rozrząd (INA, pompa wody DOLZ) oraz pasek PK (Dayco) i zauważyłem, że koło pasowe pompy wody po rozgrzaniu silnika buja się na boki... Sam wirnik pracuje równo, natomiast wygląda jakby samo koło się odkształcało. Poniżej link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=E8dcAiv ... e=youtu.be

Do tego również sprężarka klimatyzacji po włączeniu lubi sobie porzęzić - byłem w serwisie klimatyzacji i uzupełniłem stan czynnika. Auto podobno kilka miesięcy stało, zanim je kupiłem. W serwisie stwierdzili, że to może być zaśniedziałe sprzęgiełko i radzą z tym jeździć. Dalej - jak włączę klimę to obroty się nie podnoszą. To pierwsza benzynka z klimą w rodzinie i nie wiem czy to normalne. W dodatku gdy stanę na światłach i włączy się wtedy jeszcze wentylator to obroty spadają i silnik na chwilę zaczyna drgać.

Poradzi ktoś coś?
magil
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 cze 2015, o 14:27
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Z16XEP - szarpanie, spalanie, obciążenie klimą i nie tyl

Postprzez magil » 19 cze 2015, o 17:53

Podłączyłem jeszcze auto pod kompa i okazało się, że obroty falują (czego nie widać po wskazówce obrotomierza). Nie ma błędów.

W dodatku zauważyłem, że do przepływomierza podpięte są tylko dwa przewody... To normalne w tym silniku?
Obrazek
Po odpięciu przepływomierza wyskakuje tylko błąd czujnika temperatury powietrza.

Oraz znalazłem jeden niepodłączony przewód (idzie we wiązce przewodów nn do modułu zapłonowego i zostaje przed nim).
Co to jest?
Obrazek
magil
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 19 cze 2015, o 14:27
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

stat4u