Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez benczyk » 2 mar 2015, o 07:36
kaliope napisał(a):benczyk, przecież temat dotyczy 1.7 i typowej dla tego silnika awarii. Ty masz 1.9 i do tego według mojej wiedzy nie ma zaworu SCV w pompie. W ogóle nie mówimy o SCV w przypadku 1.9. W 1.9 jest czujnik i regulator ciśnienia paliwa na szynie. Popatrz na zestaw czujników w 1.9 tu:
http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b)-rodzaje-czujnikow-zespolu-napedowego-w-cdti/
Zgadza się, mam 1.9 jak juz wcześniej mi sygnalizowano, tym bardziej mnie wkurza, że w 1.9 też obroty falują. Wczoraj zapaliłem go w południe i nic nie falowało, ale po przejechaniu paru km znowu wróciło.
Jak wcześniej wspominałem, zamówiłem już całą pompę z alledrogo to zobaczę co będzie.
Mam rocznik 2006.03 i mam na listwie jeden czujnik (ten od strony pompy) i taka pompę jak na foto od szmic-a (z zaworem).
-
benczyk
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:43
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL
przez szmic » 2 mar 2015, o 11:11
Podmień kolego zaworek z tej pompy i napisz jaki efekt z obrotami.
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez kaliope » 2 mar 2015, o 15:27
benczyk napisał(a):
Mam rocznik 2006.03 i mam na listwie jeden czujnik (ten od strony pompy)
Jest to niemożliwe gdyż do końca 2006 były dwu-czujnikowe listwy. A dokładniej, takie listwy stosowano do W0L0AHM7562 999999 dla Bochun oraz W0L0AHM756G 999999 dla Gliwic.
Więc jeśli masz inną listwę, tzn, że ktoś coś kombinował i to może być źródło Twoich problemów. Jaki masz dokładnie VIN?
-

kaliope
- Starszy klubowicz
-
- Posty: 457
- Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
- Lokalizacja: Kraków
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DT
przez Vitus » 12 mar 2015, o 12:04
Witam serdecznie po przerwie. Moja corsa z silnikiem z17dtr ma nadal dziwna przypadłość. Mianowicie obroty nie falują ale jak zaparkuje autem pod górek silnikiem wyżej to na drugi dzien odpalę i odjadę kawałek to wyskakuje tryb serwisowy :/ i odpina turbinę. Po wyl. Silnika auto wraca do normy. Natomiast jak zaparkuje silnikiem ku spadkowi terenu wszystko jest cacy. Odczuwam jakby auto bylo słabsze lub juz jestem przewrażliwiony na jego punkcie. Dodam ze ponad rok temu wymieniłem scv bo falowały obroty. Teraz obroty sa ok tylko wybija turbina (tryb serwisowy). Macie moze jakies pomysly co moze sie dziać? Obecnie staram sie parkować z gorki by unikać trybu serwisowego.
-
Vitus
- Nauka jazdy
-
- Posty: 8
- Dołączył(a): 20 mar 2014, o 15:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez szmic » 12 mar 2015, o 14:21
Czy występują błędy, odczytaj , może warto sprawdzić działanie elektrozaworu podciśnienia turbo - na razie strzelam, jak podasz błędy to będzie wiadomo
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez dawi19066 » 27 mar 2015, o 00:21
witam falowaly mi obroty wymienilem scv i jest spoko aczkolwiek przy przyspieszaniu slychac jakies tyrkotanie dosc glosne niewiem od czego to moze byc zauwazylem to odrazu po wymianie zaworu astra 1.7 cdti 81 kW
-
dawi19066
- Starszy kierowca
-
- Posty: 32
- Dołączył(a): 26 wrz 2014, o 23:44
przez szmic » 27 mar 2015, o 10:43
zawór po wymianie był zaprogramowany, musisz bardziej określić tyrkotanie
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez dawi19066 » 13 kwi 2015, o 23:45
jezeli mocno nacisne na gaz przy obrotach 2-3 tys slychac glosnne tyrkotanie jezeli przyspieszam lekko jest ok wszystko sie stalo od wymiany zaworu w tym tyg mam spowrotem zalozyc stary i zobaczyc czy tez tak bedzie
-
dawi19066
- Starszy kierowca
-
- Posty: 32
- Dołączył(a): 26 wrz 2014, o 23:44
przez szmic » 14 kwi 2015, o 17:20
Takie chrobotanie po wymianie SCV to efekt niedostatecznej ilości paliwa
-
szmic
- Weteran
-
- Posty: 820
- Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez pavvelll » 14 kwi 2015, o 18:20
Czy to samo się wyreguluje? Tez mam taki problem po wymianie i obroty nie falują ale są na poziomie ok. 735 obr/m
-
pavvelll
- Kierowca
-
- Posty: 23
- Dołączył(a): 22 mar 2015, o 17:24
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 9 gości