Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pomiar cewki zapłonowej

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez maka777 » 19 mar 2015, o 14:27

Witam

Ponieważ od jakiegoś czasu mam problem z ruszaniem na rozgrzanym silniku (na luzie dodaje gazu a obroty spadają ) chciałbym się dowiedzieć czy można jakoś pomierzyć cewkę w silniku Z16XEP i czy lepiej zrobic to jak cewka jest ciepła czy zimna.
Na mam możliwości podmiany a kupować nową w ciemno trochę mi sie nie uśmiecha.

Generalnie cewka ma 6 m-cy, świece nowe a wygląda to tak jakby wypadał zapłon - nawet z tłumika dochodzi takie "prychanie".

Pozdrawiam
maka777
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 09:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez tuszok » 19 mar 2015, o 15:20

Odczytaj błędy. Jeśli dis będzie walnięty to będą błędy.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez maka777 » 19 mar 2015, o 15:35

tuszok napisał(a):Odczytaj błędy. Jeśli dis będzie walnięty to będą błędy.



No własnie błędów nie ma. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zwiększenie się oporności cewki pod wpływem temperatury - ale czy jest to możliwe :?:
Generalnie na zimnym idzie jak burza na lpg i benzynie. Po nagrzaniu na lpg jest gorzej - czasami jest tak jak piszę - wciskam gaz a obroty mu spadają i czasami gasnie. Na benzynie po nagrzaniu jest troche lepiej ale szału nie ma.
Ma to chyba zwiazek z tym że do zapalenia gazu potrzebna jest mocniejsza iskra - dlatego zacząłem zastanawiać się nad cewką.

Uprzedzając kolejne pytania: kompresja jest OK, zawory wyregulowane.

Pozdrawiam
maka777
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 09:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez tuszok » 19 mar 2015, o 15:43

Za dużo kombinujesz ;)
Na benzynie i gazie są takie same objawy czy tylko na LPG?
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez maka777 » 19 mar 2015, o 19:47

tuszok napisał(a):Za dużo kombinujesz ;)
Na benzynie i gazie są takie same objawy czy tylko na LPG?


Witam

Sprawa wygląda jednak trochę inaczej:

Silnik zimny - na noPb i LPG jedzie dobrze
Silnik ciepły - na noPb jedzie i rusza dobrze, na LPG wolne wciskanie gazu = wolne przyspieszanie, szybkie wciśnięcie gazu = silnik sią dławi, obroty spadają i czasami gaśnie.

Gaz mam V generacji IcomJTG, gazem steruje komputer silnika, 3 miesiące temu były wymienione dwa wtryskiwacze bo puszczały paliwo. Zastanawiam się czy wtryskiwacze od gazu można by umyć w ultradźwiękami bo mam taką możliwość :?:
Tylko z drugiej strony jeżeli by to były wtryskiwacze to dlaczego na zimnym silniku chodzi dobrze.

Pozdrawiam

Pozdrawiam
maka777
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 09:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez maka777 » 20 mar 2015, o 07:58

Jeszcze jedna uwaga z mojej strony

Silnik jest ciepły i rusza się kiepsko na gazie. Wyłączam silnik, włączam po kilku sekundach. Przez jakiś czas silnik pracuje na benzynie, później przechodzi na gaz - i wtedy pracuje OK - tzn do pewnego momentu bo później znowu się krztusi przy ruszaniu.

Pozdrawiam
maka777
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 09:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez sparspar » 20 mar 2015, o 09:37

Witam
Nie lepiej będzie podjechać Ci do gazownika na sprawdzenie mieszanki, może okazać się , że masz problem z ciśnieniem gazu albo coś z filtrem skoro wcześniej robiłeś wtryski. A tak z ciekawości to ile masz przejechane na lpg? i gdzie montowano instalacje? . A może masz nieszczelny dolot...tak sobie tylko gdybam
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez maka777 » 20 mar 2015, o 09:55

sparspar napisał(a):Witam
Nie lepiej będzie podjechać Ci do gazownika na sprawdzenie mieszanki, może okazać się , że masz problem z ciśnieniem gazu albo coś z filtrem skoro wcześniej robiłeś wtryski. A tak z ciekawości to ile masz przejechane na lpg? i gdzie montowano instalacje? . A może masz nieszczelny dolot...tak sobie tylko gdybam
Pozdrawiam



Problem w tym, że niewielu gazowników serwisuje instalacje Icom. Najbliższego mam 100km od siebie więc wolałbym najpierw popróbować sam.

Samochód kupiłem z ta instalacja w Niemczech i zakładam, że od nowości w nim siedzi - czyli jakieś 140 tkm.

Ale gdyby dolot był nieszczelny to na benzynie tez by tak było ? :?:
Tak jak pisałem jedyne co znalazłem to że przy gazie musi byc dobra iskra i to może tłumaczyc czemu na benzynie jest OK a na gazie takie kwiatki.

Pozdrawiam
maka777
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 09:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez sparspar » 20 mar 2015, o 10:41

Nie zagłębiałem się w to jak pracuje ta instalacja i czy wtrysk benzyny nie jest dawkowany razem z gazem , w jakich odstępach itp. kiedy następuje przełączenie na lpg tego też nie wiem. Do sprawdzenia mieszanki nie musisz jechać przecież do serwisu icom a sam nie wiele zrobisz nie wiedząc czy w Twoim silnik pracuje na bogato czy ubogo, A co do kolektora to możesz psiknąć samostartem wokół kolektora i sprawdzisz czy masz nieszczelności, jak tak robie
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Pomiar cewki zapłonowej

Postprzez maka777 » 20 mar 2015, o 12:27

sparspar napisał(a): A co do kolektora to możesz psiknąć samostartem wokół kolektora i sprawdzisz czy masz nieszczelności, jak tak robie
Pozdrawiam


Rozmawiałem już z gazownikiem i z tego co mówił to dawke reguluje sie tutaj przy pomocy tzw. kalibratorów.

Ciekawy sposób na szukanie nieszczelności :D . Możesz powiedzieć czy to z bliska trzeba robić czy wystarczy wytworzyć "chmurkę" wokół dolotu i nasłuchiwac czy obroty rosną?

Pozdrawiam
maka777
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 09:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron
stat4u