Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Zawór EGR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Zawór EGR

Postprzez lukasz0314 » 8 mar 2015, o 13:25

Witam, podobno w moim silniku jest zawór EGR i słyszałem też że ten zawór przytwarza sporo problemów. Czy miał ktoś problemy z tym zaworem, jakie są objawy? Czy ktoś tan zawór u siebie usuwał?
lukasz0314
Starszy kierowca
 
Posty: 45
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 20:57
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez tuszok » 8 mar 2015, o 16:34

Tak w tym silniku jest EGR i rzeczywiście przysparza problemy jak w każdym innym w którym występuje ale to nie jest powód zeby go usuwać. Co się dzieje, że chcesz tak zrobić? Zła praca silnika? Komputer wywala będy z nim związane?
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Zawór EGR

Postprzez lukasz0314 » 8 mar 2015, o 18:20

Póki co na szczęście nic się nie dzieje, ale też nie chce żeby się działo w przyszłości, a czytałem dużo w necie że ludzie usuwają te zawory "profilaktycznie" dlatego pytam. Przy jakim przebiegu mniej więcej te zawory zaczynają stwarzać problemy? Ja mam u siebie 106 tysięcy i jeżdżę sporo po trasach.
lukasz0314
Starszy kierowca
 
Posty: 45
Dołączył(a): 4 gru 2014, o 20:57
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez tuszok » 8 mar 2015, o 18:50

Nie ma na to reguły ile wytrzyma. Ja na Twoim miejscu jeździł bym dopóki nic się nie będzie działo.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Zawór EGR

Postprzez _mefius_ » 22 mar 2015, o 09:05

W poprzednim moim aucie aucie (Corsa C) też występował powszechny problem z EGR. U mnie przez 4 lata nic się nie działo, więc to nie ma reguły, że akurat musi Ci się zapchać, bo masz konkretnie ten silnik.
Zawór można zaślepić i wtedy spaliny nie idą z powrotem do silnika. Auto też będzie miało nieznacznie większą moc. Problemem po zaślepieniu może być przejście badań technicznych na emisję spalin. Jak trafi się służbista to raczej nie przepuści.
Avatar użytkownika
_mefius_
Kierowca
 
Posty: 29
Dołączył(a): 3 mar 2015, o 07:21
Silnik: 1.6 Z16XER


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 36 gości

cron
stat4u