Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Przycisk sport

Moderator: piotii

Re: Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 24 kwi 2019, o 07:40

Hej. Topiq ty masz zegary RS prawda ? Chciałbym się dowiedzieć czy obsługują one zawieszenie idą+.
Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 24 kwi 2019, o 07:53

Nie posiadam IDS+ więc nie odpowiem czy obsługują. Musiałbym spróbować aktywować w zegarach kontrolkę. Ale obecnie nie mam czym tego zrobić. Ale skoro obsługują przycisk Sport, być może że jest taka możliwość. W tej tabeli z wariantami zegarów nie ma jakiejś osobnej pozycji IDS+.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez deodekabokat » 7 maja 2019, o 14:16

topiq napisał(a):Nie posiadam IDS+ więc nie odpowiem czy obsługują. Musiałbym spróbować aktywować w zegarach kontrolkę. Ale obecnie nie mam czym tego zrobić. Ale skoro obsługują przycisk Sport, być może że jest taka możliwość. W tej tabeli z wariantami zegarów nie ma jakiejś osobnej pozycji IDS+.

Ty masz AH przedliftową, a te zegary RS to jaką datę mają?
W ogóle jest coś nt mieszania zagarów przdlift i polift? Powinno to pasować?
Zdecydowałem się na zakup XY ale one są od 2007 roku.
To może to jest to że niektórzy mogą a inni nie wyłączyć przyciskiem sport trakcji.

Musze obsłużyć PB, Sport, PDC, EPS, Tempomat.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 7 maja 2019, o 20:26

RS chyba są z 2004 roku. Przynajmniej moja Astra była w tym roku produkowana, ale modelowo jest 2005 rok. Czy aż tak by się zmieniło coś, że 2 lata robią różnicę? W poliftach nadal są pompy ZF, przycisk Sport i zegary bez temperatury cieczy. Różnica to bardziej w centralkach UEC i REC a często zastąpienie RECa rozbudowaniem UEC, co wg mnie chyba bardziej krok w tył niż rozwój.
Kupując zdalnie zawsze masz prawo do zwrotu 14 dni.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez deodekabokat » 8 maja 2019, o 10:23

Ok zegary miałeś oryginalne z samochodem. Myślałem że dokupowałeś.
Problem z tymi 14 dniami jest taki że za wyciągnięcie pinu do niewylogowanych zegarów trzeba zapłacić więcej niż za same zegary.
Chociaż z drugiej strony wszystko da się pewnie powłączać i sprawdzić, nie da się tylko auta zapalić.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 8 maja 2019, o 13:04

Jak zegary bez pinu to faktycznie trochę szkoda kasy ładować w ciemno.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez deodekabokat » 10 maja 2019, o 10:38

Wrzuciłem XY do swojego samochodu i o dziwo licznik wrzucił tylko błąd od imo który dał się skasować. Auto odpaliło bez problemu. Niestety brak pinu nie pozwolił na zakodowanie żadnej opcji (z tego co widzę to brakuje włączonego właśnie sport) ale w blokach sprawdziłem aktywować po kolei wszystkie lampki. IDS+ jest, sport jest, i pozostałe ciśnienia w oponach i takie tam. Brakuje tylko jednej z której kurła kożystałem. Mianowicie haka. Ale to nie możliwe żeby licznik nie miał, bo nawet najprostsza astra jest do tego przygotowana. Myslę że problem tu jest z tym że astry po fl nie mają REC tylko wszystko jest UEC więc to co idzie od dupy do licznika nie bedzie banglać. I to jest własnie ta różnica. Ta kontrolka od haka idzie własnie od tyłu z REC. Wskaźnik paliwa pokazuje prawie pusty bak ale to pewnie dla tego że kalkulowany jest inaczej labo właśnie nie pasuje. (zdaje się w blokach ustawia się typ wskaźnika paliwa). Uf oby nie skończyło sie szukaniem kolejnego licznika.

ciekawostka jak ludzie kasują auta.
Wskazówka były zatrzymana na 150km/h a licznik ma przebieg 75kkm. Silnik z16XER.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 10 maja 2019, o 13:15

Nie wszystkie po fl nie mają RECa. Kombiaki na dieslu często mają REC szczególnie jak mają fabrycznie hak. Najlepiej było by wyciągać zegary z jakiegoś rozbitka z możliwością podglądu co ma w wyposażeniu. Nawet po VIN. Bo po VIN w EPC nawet online zobaczysz czy miał REC. Te bez RECa to pewnie te słabsze gołe, 1,4 1,6 silniki. Swego czasu męczyłem gościa na otomoto, który sprzedawał dobrze wyposażonego kombiaka w interesujące mnie rzeczy, żeby zerknął na REC czy go ma i jaki ma symbol. Kręcił, kręcił, że jak będzie miał czas zajrzy itp itd. nosz kur... faktycznie trzeba czasu, żeby otworzyć klapkę od RECa i zapamiętać dwie literki. Ludzie są strasznymi krętaczami... Po VIN mi wyszło, że RECa ma a był chyba z 2007 roku. Ale w AH to konfigi są czasem tak spier...ne że głowa mała. Pięknie wyposażone GTC, pół skóry, czarne wnętrze i wyświetlacz BID z radiem CD30... Szkoda, że z VIN nie idzie w katalogach konkretnego symbolu zegarów czy RECa odczytać. Jest jedynie lista zamienników, które potencjalnie pasują. Dopiero opcom daje jasność.
Tak przeleciałem na szybko alledrogo i moje zegarki trzymają cenę. Jakbym nie miał co z kasą robić i chciał modować swoją AH, to bym pewnie w OPC przerabiał. Ale w obecnych czasach taniej wyjdzie sprzedać swój i kupić fabryczny OPC. Do dupowozu do roboty głównie i od czasu do czasu na wakacje czy do rodziny w dalszą trasę nie opłaca się inwestować. Na parkingu pod blokiem codziennie jakieś ryski przybywają. Przycisku Sport nie używam praktycznie wcale. Mocy od niego i tak nie przybędzie :) Jedynie co, może się przydać wyłączenie ESP, jakby jakieś zaspy były. Ale porządnego śniegu to ja od lat nie widziałem.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez deodekabokat » 10 maja 2019, o 13:48

Mam vin od tego licznika bo da sie odczytać.
W0L0AHL08A5059018
Sport jest mi potrzebny do wypaczenia trakcji. Jak się lata z przyczepą dmc1100 to pod górkę często trzeba coś takiego zrobić.
Największy problem to polacy. Droga podporządkowana itd. pod górkę pracuję z przyczepą ale jedzie cebulak i ci drogę zajeżdża bo on Panisko. Za granicą jest lepiej. Ludzie rozumieją co to znaczy przyczepa z osobówką. Tak na marginesie każdemu dałbym przyczepę na kilka mc do ciągania i na drogach byłby spokój. To tak uczy pokory jak nic innego.

Przy okazji skoro Twój przedlift. Możesz wyłączyć trakcję przyciskiem sport? U mnie na starym liczniku nie da się tego zrobi. Mogę trzymać sobie przycisk do usranej......
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 10 maja 2019, o 13:58

Można. Bawiłem się chwilkę dla sprawdzenia, ale nie miałem śniegu do testów. Zresztą przy włączonej trakcji też mi zrywa kontakt z asfaltem na chwilkę. W zimie przynajmniej kontrolka miga. Czas pomału opony na letnie zmienić. Ale się waham miedzy Dunlopami SP Bluresponse a Uniroyal RainExpert 3.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

stat4u