Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Przycisk sport

Moderator: piotii

Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 20 wrz 2018, o 20:37

Witam. Na początku chciałem serdecznie przywitać wszystkich forumowiczów i przepraszam jeśli temat stworzyłem w złym dziale. Jakieś 2 lata temu astra uległa awarii, a mianowicie układ wspomagania odmówił posłuszeństwa. Została zaprowadzona do warsztatu i po 2 dniach została zlokalizowana usterka w postaci maglownicy. Po naprawie układ chodził zadziwiająco lekko. Po jakiś 2 tygodniach chcąc troszkę poszaleć zauważyłem, że przycisk sport nie działa. Po wciśnięciu nie zapala się nawet podświetlenie przycisku, więc stąd moje pytanie, czy wymiana maglownicy mogła się do tego przyczynić ? Na początku myślałem, że podmienili zegary, ale numery się zgadzają, więc myślę, że po prostu wstawili maglownicę ze zwykłej astry i dlatego on nie działa. Czy można je jakoś odróżnić ? Dodam tylko, że silnik to z20ler 200hp. Mam także jeszcze jedno pytanie jak się nazywają elementy pokazane na zdjęciu w komentarzu ? Z góry dziękuje za pomocne informacje. Pozdrawiam.
Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 20 wrz 2018, o 20:42

Zdjęcia żadnego nie widać. U mnie z przyciskiem Sport w parze jest pompa ZF. Może taką miałeś, a wsadzili Ci TRW? Zerknij tu sobie po VIN https://opel.7zap.com/pl/car/ jaka u Ciebie powinna być a jaka jest obecnie. TRW ma czarny korek i chyba niższy zbiornik a ZF wysoki z białym korkiem.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 20 wrz 2018, o 20:55

Sorry, że tak późno, ale myślałem, że da się dodać z telefonu, ale coś się zacięło. Te elementy https://images91.fotosik.pl/41/6991f6841779231emed.jpg . Jeśli dodawanie linków jest zabronione na forum proszę o wytłumaczenie jak mam to dodać, ponieważ poprzez forum się nie da bo jest za duży rozmiar.

Super jutro to sprawdzę i dam odpowiedź bo dzisiaj już za późno ;)
Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 21 wrz 2018, o 10:27

Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 21 wrz 2018, o 11:02

Pytanie jaka była wcześniej. Jesteś w stanie stwierdzić to po VIN w linku który wcześniej podałem. Być może po zamontowaniu nowej trzeba jeszcze coś w sterowniku aktywować. Niektóre moduły przed wymianą wylogowuje się opcomem czy TECHem a potem loguje do nowego auta. W opcomie widziałem moduł wspomagania, ale nie zauważyłem tam żadnej opcji aktywacji IDS/Sport, bo u mnie nie ma zawieszenia IDS+ a przycisk Sport zmienia chyba tylko reakcję na pedał gazu i charakterystykę wspomagania właśnie. Będę w domu to sprawdzę w TIS czy przy wymianie magla trzeba coś do auta logować czy nie. Jakby nie patrzeć Astra H ma CAN i tam byle modulik szczególnie sterowany ECU musi być logowany, żeby ECU go widziało. Może nowy moduł na inny indeks i stąd brak reakcji przycisku. Jak znajdę chwilę, choć dziś będzie ciężko, bo wiozę 4 latkę do dentysty na przegląd, to zerknę w opcomie jak to wygląda. Całkiem możliwe, że maglownica pochodziła z Astry bez przycisku sport, a może nawet różnią się jakąś wiązką? Trzeba by pogrzebać w guglach. W końcu Ty masz najlepszy dostęp do swojego auta i najszybciej zweryfikujesz. Ostatecznie wizyta w ASO i aktywacja TECHem. Ja konkurencyjnym forum jest opisana procedura montażu i programowania przycisku Sport. Tu ze względu na regulamin Ci nie wkleję. Może to Cię jakoś naprowadzi.
Pozdrawiam.
P.S. Porównałem Twoją pompę z moją, wygląda na identyczną więc pewnie kwestia programowania.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 21 wrz 2018, o 13:11

Na stronie której podałeś ( tak btw dzięki bo można się dużo rzeczy dowiedzieć ;) ) są podane obydwie https://images92.fotosik.pl/42/bfec6d8c7aa739a7.png https://images89.fotosik.pl/41/d88c2ded295eddec.png https://images91.fotosik.pl/42/b0696f2be28c643a.png Tak patrząc na różnicę w cenie oraz jak się ją wyjmuję myślę, że dali by sobie spokój. Z tego co pogrzebałem na temat maglownic wydaję mi się, że nie różnią się niczym. Na innym forum właśnie o montażu przycisku sport użytkownik miał bardzo podobny problem co ja " Zakupiłem przycisk, zamontowałem i.... NIC :( Na przycisku jest podświetlony napis sport ale jego naciśnięcie ani przytrzymanie nie zmienia nic. Nawet dioda na nim się nie zapala. " Możliwe że podmienili wnętrze zegarów, a obudowę pozostawili starą. Więc czy jest jakaś możliwość, aby rozróżnić elektronikę znajdującą się w nich ? Czy zostaje zbadanie op-comem jeśli w ogóle się da.
Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 21 wrz 2018, o 13:52

Jeżeli na zegarach masz identyfikator dwuliterowy, to powinien być taki sam w opcomie. Przykładowo, REC czyli skrzynka bezpieczników w bagażniku mam DP i taki sam symbol widnieje przy odczycie opcomem. Przy podmianie elektroniki będą się te symbole różniły. No chyba że podmienią na taki sam ale z innego wariantu wyposażenia. Co do pompy, tu niestety wersja online ma trochę błędów i nie zawsze wszystko się zgadza z fabryką. Przykładowo, mi też pokazuje obie pompy i REC podaje z zakresu Cx. Tymczasem fabrycznie mam pompę ZF, REC DP i takie dane mam w Opel EPC na komputer. Jak chcesz, możesz mi wysłać VIN na PW, w domu zerknę co mi EPC wypluje i przy okazji może symbol liczników. Ale czy licznik obsługuje to chyba po wiązce i pinach można zobaczyć. Krąży też na sieci i w tematach które Ci podesłałem niemiecka lista liczników i które co obsługują, ale ponoć jest ona dość niekompletna.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 21 wrz 2018, o 14:50

Na niemieckiej liście te oryginalne zegary które były lub są mają tryb sport ( NA ) wcześniej wszystko idealnie działało, dlatego myślę, że ramkę z numerami mogli zostawić, a elektronikę wrzucić od zwykłej astry bo cena jest dość rozbieżna. Jak byś mógł to byłbym wdzięczny jak sprawdzisz. Zaraz wyślę Ci vin na pw.
Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: Przycisk sport

Postprzez topiq » 21 wrz 2018, o 16:21

Wg EPC pompa tylko i wyłącznie ZF. Wskaźniki jakie u Ciebie można stosować z ręczną skrzynią biegów to: PD, NA. Kwestia teraz tego co w środku siedzi i czy jest zaprogramowane. A czemu twierdzisz, że mogli wymienić elektrykę? Coś z tymi zegarami było nie tak, że je wymieniałeś?
Wg. TIS: 13. Podczas wymiany elektrohydraulicznego zespołu zasilającego po dokonaniu montażu należy przeprowadzić programowanie za pomocą TECH2.
Avatar użytkownika
topiq
Klubowicz
 
Posty: 190
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Przycisk sport

Postprzez Piktoo » 21 wrz 2018, o 16:28

Nie wszystko było z nimi w porządku, ale mam takie przeczucie, i po pierwsze jest do nich łatwy dostęp, a po drugie normalne zegary kosztują ok 100-150, a te ok 400-500 więc jest duża przebitka. Gdy go jeszcze odbierałem mechanik nie był skory do rozmowy i odniosłem takie wrażenie jakby chciał żebym już zabrał ten samochód i pojechał, gdyż ja chciałem dokładnie się dowiedzieć co było robione itp.
Piktoo
Starszy kierowca
 
Posty: 38
Dołączył(a): 20 wrz 2018, o 20:19
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 2.0T Z20LER

Następna strona

Powrót do Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

stat4u