Strona 1 z 2

Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 09:58
przez kalatos
Witajcie ponownie,

moja Astra coraz częściej mnie zaskakuje i zaczynam się obawiać, czy przypadkiem nie za często, mam ją kilka miesięcy i nie ma tygodnia, żeby coś mnie nie zaskoczyło. Wczoraj podczas podróży przy skręcaniu kierownica zaczęła chodzić bardzo ciężko. Na szczęście było się gdzie zatrzymać. Już na postoju zacząłem delikatnie poruszać kierownicą na boki i dochodził straszliwy pisk z pompy wspomagania, to jest tak pod takim białym zbiorniczkiem za silnikiem? Wyłączyłem samochód, otwieram ten zbiorniczek a tam pustki... Przyznam szczerze, że w żadnym samochodzie wcześniej tego się raczej nie sprawdzało i nie wymieniało. Szczęście w nieszczęściu jest takie, że niedaleko było ASO Opla, zakupiłem oryginalny olej do wspomagania (skasowali mnie tak, że śniło mi się pół nocy :-)), dolałem płynu i wspomaganie wróciło. To dolanie też nie było proste bo zbiorniczek jest założony w takim miejscu, a niech ich by,.. że trochę porozlewałem. Zalałem tego oleju pod korek, nie wiem czy tak powinno być, bo z uwagi na to gdzie jest ten zbiornik ciężko się tam jakiejś podziałki dopatrzeć. I teraz najważniejsze pytanie, zakładam, że ubytek nie wziął się znikąd, jakie są Wasze doświadczenia? Co powinienem zacząć sprawdzać najpierw? Czy powinienem odpuścić troszkę płynu, czy mogę zostawić pod korek? Czy to będzie raczej cieknąca pompa, czy nieszczelna maglownica? Czy są tam jakieś rurki, które trzeba sprawdzić, czy pompa jest dokręcona bezpośrednio do zbiorniczka? Dzięki za wszelkie informacje.

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 14:54
przez kaliope
zazwyczaj albo cieknąca maglownica, albo strzelony wąż ciśnieniowy. Auto na kanał i oglądnij dokładnie. Z tym, że węże są zwykle zapocone, także to nie oznacza, że od razu wąż. Jeśli masz biały zbiorinczek, tzn biały korek to masz wspomaganie ZF, jeśli czarny to TRW

tu masz dużo info, skopiuj cały link: http://klubzafira.pl/forum/podwozie-25/(b)-przekladnia-pompa-wspomagania-przewody-cisnieniowe-usterki-diagnoza-wymiana/

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 15:57
przez kalatos
Poczytałem i jak doszedłem do momentu, w którym pisałeś o cenach wężyków to myślałem, że zemdleje. 750 pln za kawałek wężyka!!!!???? Czy jest taka nadzieja, że przez 10 lat nikt tam do tego układu nie zaglądał i po prostu wykończył się całkiem ten płyn? Wczoraj zostawiłem w ASO prawie 80 PLN za sam płyn. Jeszcze jedno pytanie, tak jak pisałem mam teraz nalane pod korek, tam na tym korku jest jakaś rurka ze dwa centymetry jak się odkręci, powinienem tego płynu troszkę wyciągnąć jakąś strzykawką, czy mogę tak zostawić?

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 16:16
przez kaliope
na miarce jest znak ile ma być płynu

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 16:28
przez kalatos
A gdzie jest ta miarka, to jest ta w korku, czy jest jakaś na zbiorniczku?

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 17:02
przez tuszok
Przymocowana do korka.

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 18:23
przez kaliope
kalatos napisał(a):w ASO prawie 80 PLN za sam płyn.


złodzieje, w innych ASO kosztuje 65zł a tak naprawde kupujesz Febii za 35zł litr. Numery masz tam w linku.

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 19 mar 2015, o 21:30
przez kalatos
Wiesz, trzeba sie cieszyć, że było gdzie stanąć i kupić ten płyn, jak bym na sucho jechał to pewno pompa nadawałaby się do wyrzucenia...

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 20 mar 2015, o 05:54
przez MISIEK13111981
Ja podłączę się do tematu i zapytam, czy można wlać inny płyn niż ten co zaleca producent? Wczoraj dolałem Prestona Stop Leaks i nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo po czasie skapnąłem się że wspomaganie jest elektr.Na opakowaniu jest napisane że można stosować do wszystkich układów wspomagania (GM).

Re: Wspomaganie kierownicy - ubytek oleju w zbiorniku

PostNapisane: 20 mar 2015, o 08:53
przez kalatos
Zajrzałem rano do zbiorniczka i niestety z tej ilości którą wlałem przedwczoraj (pod korek) została mniej niż połowa. Nie wiem czy na pewno będzie to maglownica bo to się zrobiło tak nagle i chyba jest za duży ubytek żeby to był magiel. Czeka mnie długi weekend... :)