Strona 1 z 1

Szykuję auto na sprzedaż: naprawa CIM, słaby akumulator

PostNapisane: 7 lis 2016, o 23:39
przez Wojtek_Wwa
Cześć wszystkim, to mój pierwszy post. Potrzebuję Waszej pomocy, ponieważ szykuję samochód do sprzedaży (dopóki nie znajdzie się chętny to będzie jeździła nim moja żona) i chciałbym rozwiązać problem, który go trapi od zakupu w 2009 r. Od czasu do czasu nie działa klakson (wystarczy zgasić światła mijania i już trąbi), lewy kierunkowskaz zimą często nie zaskakuje, szaleją przyciski na kierownicy multimedialnej.

Lektura w internecie wskazuje na CIM. Nie sprzedam auta, w którym nie działa klakson, nie zamierzam tego zatajać i liczyć, że ew. kupujący nie będzie tego sprawdzać lub akurat w trakcie jazdy próbnej zadziała. Tym bardziej, że wstępnie zainteresowana jest koleżanka.

Na hasło "CIM" warsztaty (w tym te specjalizujące się w elektryce) zatrzaskują przede mną drzwi. Te, które są gotowe się podjąć, nie budzą zaufania. W jednym rozsądnym miejscu właściciel mi powiedział, że może się podjąć wymiany modułu, ale Opel daje gwarancje na moduł tylko wtedy, gdy będzie robiony w ASO. Skontaktowałem się z Dixi Car (podobno najrozsądniejszy w Warszawie i okolicach), gdzie na dzień dobry liczą 300 zł za diagnozę problemu wraz z wyceną, teraz wstępnie szacują koszt naprawy na 1000-2000 zł. Jestem umówiony na diagnozę 15 listopada.

Równolegle pojawił się problem z akumulatorem (Bosch Silver S5 004 61ah 600 A), który był kupiony w grudniu 2014 r. Niedawno padł mi nieoczekiwanie, bo dzień po zrobieniu samochodem 30 km (samochód jest używany 1-2 w tyg. na krótkich trasach). Wczoraj mi padł gdy sprawdzałem błędy w komputerze i przez 5 minut zapłon był w stanie gotowości przy zapalonych kontrolkach. Zupełny zgon, mimo że 3 dni temu ładowałem go do pełna.

Wynik skanowania błędów (poprzednie kasowanie błędów zrobione 3 tyg. temu - nie mam zapisu, bo to były błędy z 3 lat):

RAPORT DIAGNOSTYCZNY:
OP-COM Professional 121231i

autowada.pl

VIN: W0L0AHL4872207384
Rok modelowy: 2007 (7)
Model: Astra-H
Kod silnika: Z13DTH

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: CIM
Identyfikator: 0x0109
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Oznaczenie urządzenia:13250226
Numer części:13250226
Numer wersji oprogramowania: M:20.57 S:00.00
Opis systemu: VALEO0400
Numer klucza sprzętowego: 47HZRN
Data programowania: FFFFFFFF
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20070529
Indeks kodu i wersja: ˙˙˙ ˙˙

Ilość zapisanych kodów błędów:2

B3646 - Prawe kółko przewijania na kierow - opór obwodu poza wymaganym zakr
(08) - Nie występuje

B3649 - Lewe kółko przewijania na kierown - opór obw poza wymaganym zakr
(08) - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: ECM
Identyfikator: 0x0901
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: Z13DTH
Oznaczenie urządzenia:55565450
Numer części:55565450
Numer wersji oprogramowania: 3304A160
Opis systemu: MAREL0100
Numer aprobaty: M05002
Numer klucza sprzętowego:
Data programowania: 20070412
Kod alfa: GP
Oprogramowanie: 3304A
Konfiguracja ECU: 0xD5083034

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: ABS/TC/ESP
Identyfikator: 0x0405
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: ABS MK70
Oznaczenie urządzenia:17015000
Numer części:13246534
Numer wersji oprogramowania: D2_BAO00059
Opis systemu: TEVES0300
Numer klucza sprzętowego:
Data programowania: 00000000
Kod alfa:
Data produkcji: 20070430
Konfiguracja ECU: 0x43210191

Ilość zapisanych kodów błędów:1

C0800 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: IPC
Identyfikator: 0x1104
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: BCM/KOMBI-A3300
Numer części:13225988
Numer wersji oprogramowania: 6.607 33/05
Opis systemu: SIEM 0400
Numer klucza sprzętowego: 0000000000
Data programowania: 00000000
Kod alfa: XJ
Data produkcji: 20070523
Indeks kodu i wersja: 005 02

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B1375 - Załączone napięcie systemu (zapłon WŁ) i szyna CAN - niezgodność sygnałów
(04) - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: AIRBAG SDM
Identyfikator: 0x0204
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: MRSZ-Temic
Numer części:13251081
Numer wersji oprogramowania: A3300RG3 V 3.4.0
Numer klucza sprzętowego: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: EE
Data produkcji: 20070418

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B1325 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: UEC
Identyfikator: 0x0108
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: FZM_LC INTEDIS
Oznaczenie urządzenia:13220435
Numer części:13250232
Numer wersji oprogramowania: FZM_LC 7.00F00
Opis systemu: INTED0400
Numer klucza sprzętowego: 47HZRN
Data programowania: FFFFFFFF
Kod alfa: KA
Data produkcji: 20070522

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: ECC
Identyfikator: 0x0203
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: ECC A3300
Oznaczenie urządzenia:13245113
Numer części:13250618
Numer wersji oprogramowania: 0AL00/35C68
Opis systemu: PREH 0400
Kod alfa: 000
Data produkcji: 20070425
Indeks kodu i wersja: 007 01

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B1000 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(37) - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: EHU
Identyfikator: 0x020F
Nazwa systemu: CD 30 MP3
Oznaczenie urządzenia:13255316
Numer części:13255553
Numer wersji oprogramowania: 57306/-----
Opis systemu: DELPH0400
Kod alfa: AT
Data produkcji: 20070503
Indeks kodu i wersja: 061 01
Indeks audio i wersja: 021 03
Indeks temperatury i wersja: 021 01

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: DIS
Identyfikator: 0x1402
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: CID/GID Delta
Oznaczenie urządzenia:13265116
Numer części:13265116
Numer wersji oprogramowania: 8.0.0/-----
Opis systemu: DELPH0400
Kod alfa: AT
Indeks kodu i wersja: 008 00

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B1000 - Przepełnienie licznika wysokiego napięcia w systemie (system zablokowany)
(00) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************



Moje pytania:
1. Czy macie jakieś porady w sprawie CIM? Czy warto w ASO, czy może inaczej ugryźć temat?
2. Czy błąd ECU (wskazanie na wymianę) może wynikać ze słabego akumulatora, czy może odwrotnie: akumulator jest dobry, ale wadliwie działa ECU?
3. Czy wymieniać akumulator przed wizytą w ASO?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam
Wojtek

Re: Szykuję auto na sprzedaż: naprawa CIM, słaby akumulator

PostNapisane: 22 lis 2016, o 03:54
przez umek19
jest tu paru co naprawia ci cim np drahe ,chyba , że masz dużo kasy to zapraszam do serwisu, reszta to moim zdaniem nie jest błąd tylko wina kabla więc błędem ecu sie nie przejmuj używając vax coma tego błędu nie bedzie. Płacić 300zł za diagnoze?????? daj nam po 100 wesprzemy Cię w diagnozie, bo to wina cima popraw mase na cimie, przyciemnij deske rozdzielcza problem minie