Szykuję auto na sprzedaż: naprawa CIM, słaby akumulator
Napisane: 7 lis 2016, o 23:39
Cześć wszystkim, to mój pierwszy post. Potrzebuję Waszej pomocy, ponieważ szykuję samochód do sprzedaży (dopóki nie znajdzie się chętny to będzie jeździła nim moja żona) i chciałbym rozwiązać problem, który go trapi od zakupu w 2009 r. Od czasu do czasu nie działa klakson (wystarczy zgasić światła mijania i już trąbi), lewy kierunkowskaz zimą często nie zaskakuje, szaleją przyciski na kierownicy multimedialnej.
Lektura w internecie wskazuje na CIM. Nie sprzedam auta, w którym nie działa klakson, nie zamierzam tego zatajać i liczyć, że ew. kupujący nie będzie tego sprawdzać lub akurat w trakcie jazdy próbnej zadziała. Tym bardziej, że wstępnie zainteresowana jest koleżanka.
Na hasło "CIM" warsztaty (w tym te specjalizujące się w elektryce) zatrzaskują przede mną drzwi. Te, które są gotowe się podjąć, nie budzą zaufania. W jednym rozsądnym miejscu właściciel mi powiedział, że może się podjąć wymiany modułu, ale Opel daje gwarancje na moduł tylko wtedy, gdy będzie robiony w ASO. Skontaktowałem się z Dixi Car (podobno najrozsądniejszy w Warszawie i okolicach), gdzie na dzień dobry liczą 300 zł za diagnozę problemu wraz z wyceną, teraz wstępnie szacują koszt naprawy na 1000-2000 zł. Jestem umówiony na diagnozę 15 listopada.
Równolegle pojawił się problem z akumulatorem (Bosch Silver S5 004 61ah 600 A), który był kupiony w grudniu 2014 r. Niedawno padł mi nieoczekiwanie, bo dzień po zrobieniu samochodem 30 km (samochód jest używany 1-2 w tyg. na krótkich trasach). Wczoraj mi padł gdy sprawdzałem błędy w komputerze i przez 5 minut zapłon był w stanie gotowości przy zapalonych kontrolkach. Zupełny zgon, mimo że 3 dni temu ładowałem go do pełna.
Wynik skanowania błędów (poprzednie kasowanie błędów zrobione 3 tyg. temu - nie mam zapisu, bo to były błędy z 3 lat):
Moje pytania:
1. Czy macie jakieś porady w sprawie CIM? Czy warto w ASO, czy może inaczej ugryźć temat?
2. Czy błąd ECU (wskazanie na wymianę) może wynikać ze słabego akumulatora, czy może odwrotnie: akumulator jest dobry, ale wadliwie działa ECU?
3. Czy wymieniać akumulator przed wizytą w ASO?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam
Wojtek
Lektura w internecie wskazuje na CIM. Nie sprzedam auta, w którym nie działa klakson, nie zamierzam tego zatajać i liczyć, że ew. kupujący nie będzie tego sprawdzać lub akurat w trakcie jazdy próbnej zadziała. Tym bardziej, że wstępnie zainteresowana jest koleżanka.
Na hasło "CIM" warsztaty (w tym te specjalizujące się w elektryce) zatrzaskują przede mną drzwi. Te, które są gotowe się podjąć, nie budzą zaufania. W jednym rozsądnym miejscu właściciel mi powiedział, że może się podjąć wymiany modułu, ale Opel daje gwarancje na moduł tylko wtedy, gdy będzie robiony w ASO. Skontaktowałem się z Dixi Car (podobno najrozsądniejszy w Warszawie i okolicach), gdzie na dzień dobry liczą 300 zł za diagnozę problemu wraz z wyceną, teraz wstępnie szacują koszt naprawy na 1000-2000 zł. Jestem umówiony na diagnozę 15 listopada.
Równolegle pojawił się problem z akumulatorem (Bosch Silver S5 004 61ah 600 A), który był kupiony w grudniu 2014 r. Niedawno padł mi nieoczekiwanie, bo dzień po zrobieniu samochodem 30 km (samochód jest używany 1-2 w tyg. na krótkich trasach). Wczoraj mi padł gdy sprawdzałem błędy w komputerze i przez 5 minut zapłon był w stanie gotowości przy zapalonych kontrolkach. Zupełny zgon, mimo że 3 dni temu ładowałem go do pełna.
Wynik skanowania błędów (poprzednie kasowanie błędów zrobione 3 tyg. temu - nie mam zapisu, bo to były błędy z 3 lat):
RAPORT DIAGNOSTYCZNY:
OP-COM Professional 121231i
autowada.pl
VIN: W0L0AHL4872207384
Rok modelowy: 2007 (7)
Model: Astra-H
Kod silnika: Z13DTH
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: CIM
Identyfikator: 0x0109
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Oznaczenie urządzenia:13250226
Numer części:13250226
Numer wersji oprogramowania: M:20.57 S:00.00
Opis systemu: VALEO0400
Numer klucza sprzętowego: 47HZRN
Data programowania: FFFFFFFF
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20070529
Indeks kodu i wersja: ˙˙˙ ˙˙
Ilość zapisanych kodów błędów:2
B3646 - Prawe kółko przewijania na kierow - opór obwodu poza wymaganym zakr
(08) - Nie występuje
B3649 - Lewe kółko przewijania na kierown - opór obw poza wymaganym zakr
(08) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: ECM
Identyfikator: 0x0901
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: Z13DTH
Oznaczenie urządzenia:55565450
Numer części:55565450
Numer wersji oprogramowania: 3304A160
Opis systemu: MAREL0100
Numer aprobaty: M05002
Numer klucza sprzętowego:
Data programowania: 20070412
Kod alfa: GP
Oprogramowanie: 3304A
Konfiguracja ECU: 0xD5083034
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: ABS/TC/ESP
Identyfikator: 0x0405
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: ABS MK70
Oznaczenie urządzenia:17015000
Numer części:13246534
Numer wersji oprogramowania: D2_BAO00059
Opis systemu: TEVES0300
Numer klucza sprzętowego:
Data programowania: 00000000
Kod alfa:
Data produkcji: 20070430
Konfiguracja ECU: 0x43210191
Ilość zapisanych kodów błędów:1
C0800 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Obecny
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: IPC
Identyfikator: 0x1104
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: BCM/KOMBI-A3300
Numer części:13225988
Numer wersji oprogramowania: 6.607 33/05
Opis systemu: SIEM 0400
Numer klucza sprzętowego: 0000000000
Data programowania: 00000000
Kod alfa: XJ
Data produkcji: 20070523
Indeks kodu i wersja: 005 02
Ilość zapisanych kodów błędów:1
B1375 - Załączone napięcie systemu (zapłon WŁ) i szyna CAN - niezgodność sygnałów
(04) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: AIRBAG SDM
Identyfikator: 0x0204
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: MRSZ-Temic
Numer części:13251081
Numer wersji oprogramowania: A3300RG3 V 3.4.0
Numer klucza sprzętowego: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Kod alfa: EE
Data produkcji: 20070418
Ilość zapisanych kodów błędów:1
B1325 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Obecny
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: UEC
Identyfikator: 0x0108
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: FZM_LC INTEDIS
Oznaczenie urządzenia:13220435
Numer części:13250232
Numer wersji oprogramowania: FZM_LC 7.00F00
Opis systemu: INTED0400
Numer klucza sprzętowego: 47HZRN
Data programowania: FFFFFFFF
Kod alfa: KA
Data produkcji: 20070522
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: ECC
Identyfikator: 0x0203
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: ECC A3300
Oznaczenie urządzenia:13245113
Numer części:13250618
Numer wersji oprogramowania: 0AL00/35C68
Opis systemu: PREH 0400
Kod alfa: 000
Data produkcji: 20070425
Indeks kodu i wersja: 007 01
Ilość zapisanych kodów błędów:1
B1000 - Wymienić Electronic Control Unit (ECU)
(37) - Nie występuje
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: EHU
Identyfikator: 0x020F
Nazwa systemu: CD 30 MP3
Oznaczenie urządzenia:13255316
Numer części:13255553
Numer wersji oprogramowania: 57306/-----
Opis systemu: DELPH0400
Kod alfa: AT
Data produkcji: 20070503
Indeks kodu i wersja: 061 01
Indeks audio i wersja: 021 03
Indeks temperatury i wersja: 021 01
Nie znaleziono błędów.
**********************KONIEC ECU ID**********************
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Adres źródłowy: DIS
Identyfikator: 0x1402
VIN: W0L0AHL4872207384
Nazwa systemu: CID/GID Delta
Oznaczenie urządzenia:13265116
Numer części:13265116
Numer wersji oprogramowania: 8.0.0/-----
Opis systemu: DELPH0400
Kod alfa: AT
Indeks kodu i wersja: 008 00
Ilość zapisanych kodów błędów:1
B1000 - Przepełnienie licznika wysokiego napięcia w systemie (system zablokowany)
(00) - Obecny
**********************KONIEC ECU ID**********************
Moje pytania:
1. Czy macie jakieś porady w sprawie CIM? Czy warto w ASO, czy może inaczej ugryźć temat?
2. Czy błąd ECU (wskazanie na wymianę) może wynikać ze słabego akumulatora, czy może odwrotnie: akumulator jest dobry, ale wadliwie działa ECU?
3. Czy wymieniać akumulator przed wizytą w ASO?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc, pozdrawiam
Wojtek