Strona 1 z 4

Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 25 lip 2016, o 22:00
przez dempsejek
Witam,

Proszę o radę jak rozwiązać problem z rozładowywaniem się akumulatora. Mianowicie problem pojawia się w momencie kiedy pozostawię podłączone w kierownicy przyciski od sterowania radiem (te po prawej stornie - rolka, ciszej i głośniej) akumulator rozładowuje się w max 5 dni. Dzisiaj auto odpaliło normalnie pojechałem na zakupy zostawiłem na chwile pod sklepem wracam i już nie mogę odpalić brak prądu. Przy odłączonych tych przyciskach auto może stać nawet i 3 tygodnie i bez zająknięcia odpala. Już rok czasu tak jeżdze z odłączonym sterowaniem jednak odłączenie sterowania odłącza również klakson. Obawiam się, że jak zatrzyma mnie policja do kontroli to mogą zabrać mi dowód rej. za niesprawny klakson. Może ktoś miał już taki problem i podzieli się wiedzą. Będę wdzięczny za pomoc. Autem jakiś czas temu byłem w ASO na akcji serwisowej związanej z założeniem opaski na CIM'ie tak na wszelki wypadek bo auto było objęte akcją, to jednak nic nie dało. Poza tym wszystko działa poprawnie i nie ma objawów typowych wskazujących na uszkodzenie modułu CIM.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 27 lip 2016, o 10:13
przez drahe
dempsejek napisał(a): Dzisiaj auto odpaliło normalnie pojechałem na zakupy zostawiłem na chwile pod sklepem wracam i już nie mogę odpalić brak prądu


Niemożliwe żeby przez krótką chwilę rozładowało akumulator do tego stopnia że nie mógł odpalić.
Nie odpinaj tej głównej wtyczki tylko odłącz samo sterowanie po prawej stronie.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 27 lip 2016, o 16:47
przez dempsejek
A jednak możliwe. Nie twierdze, że aku rozładował się w czasie postoju pod sklepem. Aku rozładowywał się widocznie cały czas przez 5 dni o czym pisałem. Na odpalenie rano wystarczyło jeszcze prądu ale spowodowało to, że napięcie na aku spadło drastycznie i już na kolejne odpalenie pod sklepem nie starczyło (alternator nie zdążył naładować aku na krótkim odcinku drogi). Jak najbardziej odpiąłem tylko i wyłącznie przyciski od sterowania po prawej stronie na kierownicy.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 27 lip 2016, o 17:19
przez dempsejek
Podmieniłem przyciski sterowania z brata opla vectry i ten sam problem z rozładowywaniem . U mnie odłączenie samego sterowania radiem powoduje brak klaksonu (nie wiem czy to jest poprawne ale tak jest u mnie). Co jeszcze zauważyłem to fakt, że podczas gdy auto stoi nieużywane (najlepiej widać to w nocy) to przyciski od sterowania na kierownicy cały czas się żarzą niejednolitym światłem. Tak jakby gdzieś diody w podświetleniu przycisków brały znikomy lewy prąd. Tak samo się dzieje na podmienionym sterowaniu od mojego brata. Myślę, że to z tym ma związek jednak nie wiem czego to jest przyczyna czy kabelków w kole kierownicy bo one jakieś takie bardzo cieniutkie są czy może układu CIM. Auto było jakieś 2 lata temu na akcji serwisowej w ASO zakładali mi jakąś opaskę na CIM. Problem który ja mam ciągnie się już od kąd kupione zostało auto czyli jakieś 4 lata. Na akcję pojechałem bo miałem cichą nadzieję, że to coś poprawi jednak nic to nie dało.

Mam op-coma i po podłączeniu zawsze te same błędy mimo, że je wykasuję. Jednak mam trochę dystansu do nich bo to w końcu made in china :) a przede wszystkim komputer może łapać takie błędy przez zbyt niskie napięcie. Elektronika szwankuje tak słyszałem.

Dla przykładu błędy:

U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(00) - Nie występuje

C1523 - Za niskie napięcie akumulatora
(02) - Nie występuje

C0800 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny

U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Obecny

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Obecny

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
(70) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Nie występuje

P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem
(08) - Nie występuje

P0650 - Obwód sygnalizacji usterki (MIL) - usterka
(70) - Nie występuje

P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu. Czujnik prędkości własnej pojazdu.
(72) - Obecny

P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(72) - Nie występuje

P1613 - Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera
(00) - Nie występuje

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 27 lip 2016, o 17:27
przez drahe
Te diody u mnie z podświetlenia też się lekko żarzyły (miałem zmieniony kolor podświetlenia) i nie było żadnych problemów z rozładowaniem aku.
Ja jednak w twoim przypadku nie wykluczyłbym CIMa.
Sporo błędów na magistrali CAN niewiadomego pochodzenia.
To co podajesz dużo nie ułatwi bo konieczna jest wiedza w którym module jakie błędy siedzą.
Zrób pełny raport diagnostyczny i wklej.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 27 lip 2016, o 17:32
przez dempsejek
Niestety pełny raport będę mógł wkleić dopiero w piątek wieczorem. Do piątku auto jest poza moim zasięgiem. Mam jednak do Ciebie prośbę możesz mi krok po kroku podać jak w op-com'ie zrobić ten pełny raport, w co pokolei trzeba wejść? Będę wdzięczny.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 28 lip 2016, o 22:26
przez dempsejek
drahe napisał(a):Zrób pełny raport diagnostyczny i wklej.


Witam. Zrobiłem sobie wceśniejszy weekend i jestem już domu. Podpiąłem op-com'a i zrobiłem pełny test. Co ciekawe zawsze otrzymuję błąd intefejsu przy próbie nawiązania połączenia z EHU (Moduł multimedialny) być może dlatego, że go nie posiadam (nie wiem) błędy są następujące:

moduł CIM

OP-COM - Okno odczytu CAN> 2009|Astra-H|Pojazd|Informacje o kodach błędów w pojeździe

Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x010A
VIN W0L0AHLXXXXXXXXXX
Numer sprzętu:13313710
Nazwa systemu: VALEO A3300 CIM
Numer części:13313710
Numer wersji oprogramowania: M:10.62 S:01.00A
Programming Date: FFFFFFFF
Hardware key number: 43MAME
Opis systemu: VALEO0400
Variant programming : 0x20203337313020202033333735303939
Kod alfa: ˙˙˙
Data produkcji: 20090511
Code Index and version: ˙˙˙ ˙˙

Łączna ilość kodów: 4

B3646 - ????
(08) - Nie występuje

U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
(0F) - Nie występuje

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Nie występuje

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS
(00) - Nie występuje


moduł ECU silnika

Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x0A11
VIN W0L0AHLXXXXXXXXXX
Numer sprzętu:61208396
Typ silnika: Z14XEP
Numer części:55558787
Numer wersji oprogramowania: 34120501
Hardware manufacturer number: 0261208396
Programming Date: 20090506
Hardware key number: 19SG8566
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B06010
Variant programming : 0x20202020202020202020202020202020
Kod alfa: BB
Hardware manufacturer system name: ME7.6.2
Code Index and version: 1037382910


Łączna ilość kodów: 8

U2108 - CAN-BUS - brak komunikacji z ABS/TC
(70) - Nie występuje

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(70) - Nie występuje

P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem
(08) - Nie występuje

P0650 - Obwód sygnalizacji usterki (MI) - usterka
(70) - Nie występuje

P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu
(72) - Obecny

P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu
(70) - Obecny

P0070 - Usterka czujnika temp. powietrza otoczenia
(72) - Nie występuje

P0500 - Usterka sygnału prędkości pojazdu
(71) - Obecny

moduł ABS/TC/ESP ECU (elektroniczny moduł sterowania)

Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x04A0
VIN W0L0AHLXXXXXXXXXX
Numer sprzętu:16054000
Nazwa systemu: ESP MK60
Numer części:13246535
Numer wersji oprogramowania: D3_RAA00009
Programming Date: 00000000
Hardware key number:
Opis systemu: TEVES0300
Kod alfa:
Data produkcji: 20090506

Łączna ilość kodów: 4

U2105- Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00) - Obecny

U2100 - Brak komunikacji z magistralą CAN (duża szybkość)
(00) - Obecny

U2139 - Brak komunikacji CAN z mod. ster. kol. kierown. (SCM)
(00) - Obecny

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
(00) - Obecny


moduł IPC ECU (sterownik zestawu wskaźników)

Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x1107
VIN W0L0AHLXXXXXXXXXX
Nazwa systemu: BCM/KOMBI-A3300
Numer części:13309002
Numer wersji oprogramowania: 7.655 35/06
Programming Date: 00000000
Hardware key number: 0000000000
Opis systemu: SIEM 0400
Kod alfa: YC
Data produkcji: 20090504
Code Index and version: 005 02

Łączna ilość kodów: 5

P0115 - Sygnal temperatury cieczy chlodzacej, poza wymaganym zakresem
(71) - Nie występuje

P0500 - Obwód czujnika prędkości koła - poza wymaganym zakresem
(71) - Nie występuje

P0654 - Sygnal predkosci obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
(71) - Nie występuje

P0550 - Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem
(71) - Nie występuje

P0460 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem
(71) - Nie występuje


moduł SDM (Poduszka powietrzna)

Odczyt informacji...

Identyfikator: 0x0204
VIN W0L0AHLXXXXXXXXXX
Nazwa systemu: MRSZ-Temic
Numer części:13288176
Numer wersji oprogramowania: A3300RG3 V 3.4.0
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Variant programming : 0x41532020202054525156394425424843
Kod alfa: CC
Data produkcji: 20090425

Łączna ilość kodów: 1

B1325 - Zbyt niskie napięcie układu
(03) - Nie występuje

Moduł UEC (Centralny zespół elektroniczny) - brak błędów

Moduł REC (Tylny zespół elektroniczny) 0 brak błędów

Nawet po wykasowaniu błędów część z nich wraca tj. te w modułach CIM oraz ABS/TC/ESP ECU są to te mówiące o braku komunikacji z CAN. Błędy kotre nie wracają zapewne spowodowane są rozładowanym akumulatorem. Odłączyłem znowu przyciski sterowania radiem po prawej stronie jednak nie mam klaksonu.
Bardzo proszę o pomoc.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 2 sie 2016, o 17:17
przez dempsejek
Czy ktoś coś doradzi?

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 9 sie 2016, o 09:21
przez drahe
Trudno jednoznacznie powiedzieć.Spróbuj od podmiany cima coś ci bruździ na magistrali CAN.

Re: Problem z rozładowywaniem akumulatora.

PostNapisane: 17 sie 2016, o 11:14
przez dempsejek
Auto odstawione po raz kolejny do elektromechanika. Ten z kolei upiera się, że trzeba wymienić akumulator. Test akumulatora pokazał "Wymień akumulator". tłumacze kolesiowi, że akumulator był wymieniony niecały rok temu i to dlatego właśnie, że były problemy z rozładowywaniem aku. Do niego qr.. nie dociera to co mówię, że auto może stać nieraz 1 dzień i rozładuje się a nieraz może stać nawet i miesiąc i jest wszystko OK. Podłączył Techa i ma dokładnie t same błędy co ja po podłączeniu op-com tj.:

U2100 - Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość)
U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

Usiłuję przemówić do rozsądku kolesiowi, że wymiana akumulatora nic nie da poza opróżnieniem portfela. Najgorsze jest to, że auto stoi u mechanika od soboty i jak na złość nie chce się rozładować :/ umówiłem się z kolesiem, że odbieram auto w przyszłą sobotę ale jak auto sie nie rozładuje to dalej będę w czarnej d.... :(
Nie wiem co mam robić :(