Strona 1 z 1

Brak reakcji na kluczyk plus kontrolka kontroli trakcji.

PostNapisane: 13 gru 2021, o 08:56
przez Aruniax89
Witam. Od jakiegoś czasu pojawił się taki, dość denerwujący problem. Raz na jakiś czas jest brak reakcji na kluczyk, po włożeniu kluczyka wszystkie kontrolki się zapalają jak powinny ale po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, nie kręci, kompletnie nic. Najczęściej przy tym problemie pojawia się świecąca kontrolka kontroli trakcji. Bezpieczniki i przekaźniki zostały zakonserwowane, Moduł CIM był wyciągany i sprawdzany i wszystko jest z nim OK, akumulator jest dobry, nie tak dawno temu kupiony. Dodam też, że przez same wydawane dźwięki przez samochód po przekręceniu kluczyka na pierwsza pozycję można stwierdzić czy zareaguje na kluczyk czy nie. Jeśli po przekręceniu kluczyka pojawi się "brzęczenie" to wtedy odpala, a gdy pojawia się ciche "stukanie" to wiadomo już, że nie będzie reakcji na kluczyk. Może ktoś miał podobny problem.

Samochód to Astra H z 2007 roku.
Silnik 1.9 CDTI 120KM.

Re: Brak reakcji na kluczyk plus kontrolka kontroli trakcji.

PostNapisane: 3 sty 2022, o 13:43
przez marcin9303
Mam ten sam problem od jakiegoś czasu. Niestety nie udało mi się znaleźć przyczyny tego problemu.
Jeśli udałoby Ci się coś ustalić podziel się tą wiedzą na forum :)

Pozdrawiam

Re: Brak reakcji na kluczyk plus kontrolka kontroli trakcji.

PostNapisane: 22 sty 2022, o 17:05
przez Rejczel
Miałem to samo u siebie z tą różnicą że padł z dnia na dzień. Tak samo jak u Ciebie było jedynie stykniecie przekażnika, problemem wynikał z braku masy na przekażniku K12 do sterownika silnika. Po podłączeniu masy bezposrednio do pinu 85 przekażnika auto odpaliło.

Re: Brak reakcji na kluczyk plus kontrolka kontroli trakcji.

PostNapisane: 14 lip 2023, o 15:12
przez Wigo48
Od trzech lat miałem co jakiś czas ten sam problem, że po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręcił.Czasem nawet po trasie po zgaszeniu nie chciał zakręcić. Wczoraj znowu, więc zaprowadziłem auto do elektryka i okazało się, że padł elektromagnes przy rozruszniku. Wymiana i naprawa 350 zł. Opel ma przejechane 230 tyś i 18 lat, więc nie ma się co dziwić, najważniejsze, że (mam nadzieję) problem rozwiązany.