Strona 1 z 2
		
			
				Alternator
				
Napisane: 
21 maja 2012, o 19:39przez Janusz
				Witam wszystkich na forum,
Mam Opel Astra 3, 1,7 CDTI typ silnika Z17DTH, ISUZU, Moc 100 KM.
Zamontowany jest alernator 12V 100A LR 1100-508F Hitachi.
Napięcie ładowania bez obciążenia wynosi 13,6 V.
Po włączeniu wszystkiego co możliwe (światła długie i krótkie, stop, grzanie szyby, przeciwmgielne, klima, dmuchawa, wycieraczki, radio) napięcie spada do 12,2 V.
Jak skręcę kierownicą i załączy się wspomaganie to napięcie jest poniżej 12V
Test na biegu jałowym.
Jak podkręcę obroty do 3000, napięcie skoczy do 12,4 V przy obciążeniu jak wyżej.
Czy tak ma być?
Jakie powinno być napięcie w tym modelu?
Ile może się zmieniać?
Wyświetlacz w trybie testowym podaje U-Reference 13,5V.
Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.
Co 3 miesiące muszę ładować akumulator (12V;60Ah;370A wg DIN / 600A wg EN).
Jest niedoładowany.
Pozdrawiam
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
22 maja 2012, o 22:14przez marb
				Na pewno tak nie może być.
Akumulator musisz ładować ręcznie, bo nie masz praktycznie ładowania w samochodzie. Na rozgrzanym silniku napięcie ładowania powinno się wahać między 13.6-14.2 V.
Jak dla mnie padnięty regulator napięcia.
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
24 maja 2012, o 15:21przez Janusz
				Witam,
dzisiaj wymieniony regulator napięcia.
Sytuacja bez zmian.
Podpiąłem nowy akumulator aby sprawdzić czy problem pochodzi ze starej baterii.
Sytuacja bez zmian.
Żałuję tylko, że gdy miałem altka wymontowanego to nie zbadałem uzwojeń.
Ale chyba będę musiał to zrobić.
Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
25 maja 2012, o 11:21przez marb
				W tych modelach niestety altki lubią padać 

Czy przy starcie zapala Ci się w ogóle kontrolka ładowania?
Sprawdzałeś, czy nie wyskakują jakieś błędy?
Sprawdź jeszcze klemę przy akumulatorze i diody prostownicze przy altku.
Zakładam, że napięcie odczytujesz w Test-mode lub na akumulatorze. Spróbuj też zmierzyć bezpośrednio na wyjściu z altka.
 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
25 maja 2012, o 19:07przez Janusz
				Kontrolka ładowania jest sprawna. Gaśnie zaraz po odpaleniu.
W trakcie pracy silnika nie żarzy.
Błędy są dwa: 050074 oraz 007071.
Klemy czyste zadbane z pewnym zaciskiem.
Diody wymienione razem z regulatorem. Jest to cały zespół (szczotki plus diody).
Napięcie odczytuję na Test-mode ale poparte odczytem na klemach przy pomocy woltomierza. Wyniki są identyczne.
Na wyjściu z altka nie mierzyłem.
Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
29 gru 2012, o 22:18przez machu178
				Witam jestem nowym uzytkowinikiem i forum i opla astry h z tym ze mam 1.7 80 koni i mam pytanie czy moze to jest prawda ze w tych silnikach .1.7 80 koniu tez czesto padaja altrnatory ??
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
30 gru 2012, o 02:11przez radint
				We wszystkich isuzu:P od 80-125KM, są na dole i narażone na wszystko co leci z drogi:/ woda itp. U mnie też tak było z ładowaniem ale co najlepsze, winą była klema plusowa, są one zaciskane na przewodach i najczęściej na zacisku się kruszą (nie widać pod izolacją) ładowanie było marne 12,4 chyba. Dałem do sprawdzenia alternator 140A mam akurat, facet się pyta czy na głowę nie upadłem, bo u niego na stole ładował jak szalony i zapytał jakie auto, pierwsze co wskazał to sprawdzenie klemy czy się nie grzeje. Uciąłem przewód założyłem skręcaną i problem znikł jak ręką odjął.
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
30 gru 2012, o 19:17przez machu178
				to czyli co to nie prawda ze to taka czesta awaria ten altrnator w astra h 80 koni ?? czy dosc yo jest czesta usterka
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
31 gru 2012, o 13:06przez andy17d
				Altek od 80KM nie jest jakoś szczególnie awaryjny w porównaniu do reszty. Poza tym altki mogą być od dwóch producentów.
			 
			
		
			
				Re: Alternator
				
Napisane: 
31 gru 2012, o 22:11przez machu178
				no rozumiem pytam bo tak kazdy pisze ze alternatory sie sypią w astrach i kurcze sam niewiem czy w 1.7 80 km to tez tak czesto ale jak mowicie ze nie czesto to chyba bedzie dobrzeee