Strona 3 z 3

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

PostNapisane: 29 mar 2015, o 14:52
przez rolczyk
Tom Hagen napisał(a):
andy17d napisał(a):Bardziej szukałbym czegoś o zmianach konstrukcyjnych, których nie przewidział producent, czyli powodujących utratę homologacji.

I to jest właśnie to czego może się czepić upierdliwy i bardzo zasadniczy pan w niebieskim mundurze. Oświetlenie, z którym nie był homologowany cały pojazd. Tak czy inaczej kolega w swojej Astrze zrezygnował z halogenów i założył w ich miejsce DRL'ki. Lata tak już od roku i nie miał do tej pory żadnych problemów z tym związanych.

Nigdzie nie jest napisane , że światła przeciwmgłowe muszą być zainstalowane z przodu auta. Natomiast z tyło bezwarunkowo. Dlatego wydaje mi się , że w to miejsce można zamontować do jazdy dziennej . Warunek , prawidłowe ustawienia i odpowiednia jasność świecenia. Z tą homologacją to trochę przekręt. Nie które świecą jak ręczna latarka z wyładowaną baterią a ma homologację. Żeby uniknąć problemu z policją to kupować dobre jasne światła. Widziałem zainstalowane światła w fabryczne, nie pamiętam samochodu , ale w lampach były zwykłe żarówki 21 wat.

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

PostNapisane: 29 mar 2015, o 14:53
przez rolczyk
rolczyk napisał(a):
Tom Hagen napisał(a):
andy17d napisał(a):Bardziej szukałbym czegoś o zmianach konstrukcyjnych, których nie przewidział producent, czyli powodujących utratę homologacji.

I to jest właśnie to czego może się czepić upierdliwy i bardzo zasadniczy pan w niebieskim mundurze. Oświetlenie, z którym nie był homologowany cały pojazd. Tak czy inaczej kolega w swojej Astrze zrezygnował z halogenów i założył w ich miejsce DRL'ki. Lata tak już od roku i nie miał do tej pory żadnych problemów z tym związanych.

Nigdzie nie jest napisane , że światła przeciwmgłowe muszą być zainstalowane z przodu auta. Natomiast z tyłu auta bezwarunkowo. Dlatego wydaje mi się , że w to miejsce można zamontować do jazdy dziennej . Warunek , prawidłowe ustawienia i odpowiednia jasność świecenia. Z tą homologacją to trochę przekręt. Nie które świecą jak ręczna latarka z wyładowaną baterią a ma homologację. Żeby uniknąć problemu z policją to kupować dobre jasne światła. Widziałem zainstalowane światła w fabryczne, nie pamiętam samochodu , ale w lampach były zwykłe żarówki 21 wat.

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

PostNapisane: 29 mar 2015, o 20:54
przez kaliope
jeżdżę 2 lata na drl'ach philipsa, świecą super, bardzo jasno..jakość pierwsza klasa. Tylko właśnie też mi brakuję parę cm do tych wymaganych 60. Najpierw chciałem zamonotwać na dole, nawet jak widać zepsułem sobie kratkę, ale świeciły na boki zamiast do przodu. Byłem już parę razu kontrolowany przez drogówkę na trzeźwość i póki co się nie czepiali. Diagności na przeglądach też nic nie mówili

https://www.youtube.com/watch?v=8WK2OnN4xeg