Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Akumulator oraz jego ładowanie - Parametryzacja

Moderatorzy: piotii, miranda

Akumulator oraz jego ładowanie - Parametryzacja

Postprzez andreios » 4 paź 2013, o 17:55

Witam,
Pojazd jaki posiadam to Opel Astra H 2007 rok 1,7 dieselek.
Zakupiłem dnia dzisiejszego akumulator Varta Blue Dynamic 72Ah 680A.
Taki został mi zaproponowany w zastępstwie zużytego 60Ah.
Natomiast wykonałem kilka telefonów również to serwisów Opla i przekazali mi informacje, iż zalecany i stosowany akumulator dla mojego modelu Opla to 60Ah lub 64Ah. W sklepie z akumulatorami spoglądając na stary akumulator 60Ah powiedzieli mi, że nie jest to możliwe aby o tak dużych gabarytach posiadał pojemność 60Ah mimo tego, że na naklejce oryginalnego akumulatora taka informacja widniała. Dlatego też dostałem propozycję aby zamontować 72Ah, który wymiarami był taki jak stary. Proszę o informacje jakie są skutki zamontowania akumulatora o wyższej pojemności, gdyż nie znam parametrów alternatora i regulatora w moim Oplu. Powinien naładować w pełni akumulator o pojemności 72Ah czy może mieć z tym problem i szybciej będzie zużywał się akumulator? Może rzeczywiście pozostać przy tym większym? Mam możliwość wymiany na mniejszy 60Ah.

Drugie pytanie dotyczy ładowania akumulatora. Zostało zmierzone ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia i wartość napięcia wyniosła około 14,1 V. Po załączeniu ogrzewania tylnej szyby, świateł oraz dmuchawy wartość ta spadła do około 13,8 V. Natomiast po załączeniu dodatkowo halogenów, klimatyzacji i przeciwmgłowych tylnych świateł wartość napięcia wskazywała około 12,2 V. Nie są to zbyt niskie parametry ładowania akumulatora? Producent Aku zaleca napięcie ładowania między 14,1 V a 14,6 V. Wartość napięcia po załączeniu świateł, ogrzewania szyby i dmuchawy spadła na początku do około 13 V i po około minucie wzrosła do 13,8 V. Z tego co jest mi wiadomo to po zwolnieniu auta z obciążenia napięcie ładowania powinno wskoczyć na wyższe w ciągu kilku sekund. Natomiast u mnie w Oplu trwa to znacznie dłużej. Czy w związku z tym mogę szykować się na wymianę alternatora lub regulatora? Mam możliwość w jakiś prosty sposób zdiagnozować w czym tkwi problem o ile jest to problemem? Czy może lepiej odwiedzić serwis bądź warsztat elektromechaniczny w celu zdiagnozowania przyczyny?

Z góry bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi i fachową pomoc. Zbliża się zima i niechciałbym niepotrzebnie wyrzucić pieniądze.
andreios
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 18:42
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości

stat4u