Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Alternator

Moderatorzy: piotii, miranda

Re: Alternator

Postprzez Wladysek » 4 lut 2014, o 11:51

Mam problem podobny do twojego proszę o odpowiedz w jaki sposób uporałeś się z zagadnieniem i co było przyczyną . Panie Januszu bardzo proszę o pomoc ,informację co było przyczyną usterek u pana
Wladysek
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 lut 2014, o 11:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez Markoni899 » 21 wrz 2014, o 11:58

Witam. mam ten sam problem co Janusz tylko że u mnie napięcie pokazuje 14,04 czyli wg elektryka prawidłowe a czasem skoczy na 15-16 i wtedy komputer szaleje gasnie wyświetlacz i na liczniku stan kilometrow a co najlepsze auto ciagle jedzie i ostatnio zaczałem właczac wszystkie dodatki mianowicie halogeny ogrzewanie szyby przod i tyl chociaz nie ma takiej potrzeby żeby tylko max. obiciazyc aku i po tych czynnosciach jest okej. to wina jest alternatora czy wystarczzy zmiecic regulator napiecia altrenatora?????
Markoni899
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 31 sie 2014, o 12:33
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez tombo77 » 24 paź 2017, o 11:04

Panowie pomóżcie bo już ręce opadają :?
Alternator sprawdzony w dwóch warsztatach. Oba stwierdziły że jest ok,na stole atlek działa bez zarzutu, a ładowanie przy obciążeniu w samochodzie poniżej 12v.

https://www.youtube.com/watch?v=B6fjnIK ... e=youtu.be

Czy może ktoś sprawdzić czy ma tak samo?
Czy to normalne? Wydaje mi się że nie.
Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora.
tombo77
Kierowca
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 kwi 2013, o 18:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez Janusz » 28 paź 2017, o 08:57

Witam,
w odpowiedzi do tombo77.
Alternator serwisowałem. Niby nic ale czyszczenie plus poprawa styków masy zapewne coś wniosła.
Dołozyłem kabel profesjonalnie polutowany na końcówkach pomiędzy alernatorem a plusem akumulatora.
W czerwcu 2012 zakupiłem nowy aku VARTA Blue Dynamic 5724090683132 E43 12V 72Ah 680EN 278x175x175 B13 i jest do dzisiaj.
Ładowanie 13,8 - 14,3 przy spokojnej jeździe na trasie i pełnym obciążeniu prądowym (światła, wycieraczki, radio, klima, nawigacja).
Podczas parkowania kiedy działa wspomaganie kierownicy napięcie spada do 13V.
Podczas rozruchu spada do 10.0 - 10,5 V.
Zwiększyłem przebiegi na trasie do paru dłuższych (50-100 km) wyjazdów w mc.
Wcześniej więcej było jazdy po mieście.
Dodatkowo w ciemno raz na 2 mc podpinam do prostownika.

Pozdrawiam
Janusz
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 21 maja 2012, o 19:15
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez tombo77 » 28 paź 2017, o 19:11

Wielkie dzięki za info
tombo77
Kierowca
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 kwi 2013, o 18:37
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Alternator

Postprzez gryngol » 29 paź 2017, o 19:26

U siebie zauważyłem, że jak odpale zimne auto to ładowanie mam 14.0 - 14.2, a w miarę jak się nagrzeje spada do 13.8-13.9.
Jak temperatura silnika skoczy do 100* i załączy się wentylator, to do puki się kreci ładowanie mam 13,5-13,6.
gryngol
Starszy kierowca
 
Posty: 44
Dołączył(a): 12 gru 2013, o 19:38
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Alternator

Postprzez Darek_24 » 25 lis 2017, o 12:36

Ja u siebie miałem taki sam problem, ładowanie spadło poniżej 13,5v. Wymieniałem łożyska, to i regulator, oraz komutator na wirniku przy okazji wymieniłem. Ładowanie się nie zmieniło. Pomogło dołożenia przewodu masowego, od akumulatora do silnika. Oraz przewód plusowy, bezpośrednio do alternatora. Teraz nawed pod maksymalnym obciążeniem ładowanie nie spada poniżej 14v. Przy normalnym używaniu, światła, radio plus coś jeszcze ładowanie mam 14.4.
Darek_24
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 lis 2017, o 12:26

Poprzednia strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 30 gości

stat4u