Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Moderator: piotii

Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Deejw » 4 maja 2018, o 15:17

Witam serdecznie użytkowników,
Mój problem rozpoczął się jakiś rok temu - wracając z pracy drogą szybkiego ruchu (jechałem ok. 110km/h), samochód pracował normalnie - temperatura w normie - wszystko cacy,
wjechałem do centrum stojąc na światłach zauważyłem, że spod mojej maski wydobywa się dym, stanąłem szybko na pobocze, okazało się, że jeden z wężów jest rozerwany - rozmawiałem z mechanikiem, powiedział, że to prawdopodobnie ze starości, nie zastanawiając się długo wymieniłem wąż zalałem płyn - po problemie. Jakieś pół roku później ten sam wąż który wymieniałem wypchnęło opaski zaciskowej - wydało mi się to dziwne ale pomyślałem ach może puściła - różnie bywa z tymi opaskami.
Jakieś 3 tygodnie temu jechałem do Krakowa dzień dość ciepły ok 23*C (prędkość na autostradzie 140-150kmh), z autostrady wjechałem do miasta, gdzie dopadły mnie Krakowskie korki, stałem na 3-4 światłach i powtórka z rozrywki - dym spod maski. Zjechałem szybko na pobocze, otwarłem maskę - silnik cały zapluty z płynu chłodniczego, po krótkich oględzinach zdiagnozowałem kolejny pęknięty wąż (tym razem inny).
Moje pytanie brzmi, czy ktoś kiedyś również spotkał się z takim przypadkiem? Po kolejnym rozerwanym wężu zaczynam wątpić, że to przez starość węży.
Macie do mnie jakieś tropy, rady, gdzie szukać co obwiniać za takie zachowanie samochodu?
Dodam, że płyn ze zbiorniczka się nie traci, ma normalną konsystencję, nie jakieś masło, brak obecności oleju w zbiorniczku - a z niego samego nie czuć spalin, brak nalotu na korku oleju, samochód nie kopci na biało.
Na koniec dodam, że dziennie jeździłem tym samochodem 30km w jedną stronę do pracy i wszystko było ok.
Silnik w mojej astre to 1.7cdti 100km
Jeśli ktokolwiek może pomóc bardzo o to proszę.
Pozdrawiam, czekam na odpowiedź.
Hej! ;)
Deejw
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 cze 2017, o 10:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Patrykus » 4 maja 2018, o 17:17

nic nie piszesz czy przy pierwszym strzelonym wężu był odpowietrzany układ chłodzenia i jakie temperatury osiąga silnik, to są ważne informacje
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Deejw » 4 maja 2018, o 21:06

Z tego co czytalem slyszalem ogladalem uklad sam sie odpowietrza ( mam nadzieje, ze sie nie myle)
Temperatura w trasie przy 100km/h osiagala 86-89 stopni (wyswietlane na komputerze) w centrum ok 90 +-
Przy ostatnim rozerwaniu weza temperatura 94-95*C
Deejw
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 cze 2017, o 10:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Patrykus » 5 maja 2018, o 07:01

odpowietrza się sam przy odkręconym korku, sprawdzony sposób
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Deejw » 5 maja 2018, o 12:07

Dobrze rozumiem, ze moze byc to wina zle odpowietrzonego ukladu?
Deejw
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 cze 2017, o 10:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Patrykus » 6 maja 2018, o 20:17

przyczyn może być kilka, warto zacząć od najprostszych rzeczy i bez kosztów, odpowietrz i sprawdź
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Duże ciśnienie w układzie chłodzenia

Postprzez Deejw » 7 maja 2018, o 14:49

jakis tutorial, instrukcja jak to dobrze zrobic?
Deejw
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1 cze 2017, o 10:16
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

stat4u