Strona 2 z 3

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 17 cze 2016, o 07:38
przez exen
Już nie pamiętam szczegółów. Jedynie, tyle co w moim wątku dwa lata wstecz https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/370782-h-z19dt-dwa-wentylatory-wentylator-klimy-nie-kr%C4%99ci/?hl=wentylator
Dasz radę.
Jeśli to pierwszy wentylator, to wyjdzie przez wnękę po zdjęciu atrapy.
Później 3 lub 4 śruby i masz szczotki na wierzchu.

Połączenie nowych szczotek z częścią elektryczną jest wykonane za pomocą zgrzewu.
Ja osobiście użyłem lutownicy i to dodatkowo zlutowałem.

201407162425.jpg
Wentylator od Z19DT
201407162425.jpg (205.93 KiB) Przeglądane 17682 razy

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 17 cze 2016, o 08:17
przez Mateusz_E
No pierwszy, pierwszy...
Skro więc to wszystko połączone jest na śrubach, a nie nitowane to nie widzę przeszkód, żeby tam zajrzeć.
Będę się tym zajmował jutro.
Jednak niekoniecznie jutro podzielę się wrażeniami bo mam jeszcze inne tematy. ;)

Edit.

Cóż...

Dla wszystkich, którzy będą w przyszłości korzystać z tego tematu napiszę, że w pierwszej kolejności należy zdjąć atrapę grilla:

DSC_1607.jpg
DSC_1607.jpg (145.15 KiB) Przeglądane 17674 razy


Następnie odkręcić dwie śruby mocujące:

DSC_1609.jpg
DSC_1609.jpg (82.62 KiB) Przeglądane 17674 razy


Należy wyciąć "trytytki" mocujące wiązki z przewodami pod wentylatorem i z boku bo uniemożliwią wyjęcie wentylatora na zewnątrz.
Należy lekko wziąć wentylator do góry bo u dołu są tylko zawiasy, wentylator wychodzi sam.

I mamy wentylator na chodniku:

DSC_1610.jpg
DSC_1610.jpg (128.32 KiB) Przeglądane 17674 razy



Pozdrawiam.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 18 cze 2016, o 19:51
przez Mateusz_E
Wentylator na chodniku:

Odkręcamy śruby:

DSC_1611.jpg
DSC_1611.jpg (148.22 KiB) Przeglądane 17674 razy


Zdejmujemy wiatrak:

DSC_1613.jpg
DSC_1613.jpg (60.74 KiB) Przeglądane 17674 razy


I mamy sam silnik i ramkę:

DSC_1612.jpg
DSC_1612.jpg (71.53 KiB) Przeglądane 17674 razy

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 18 cze 2016, o 19:54
przez Mateusz_E
Zbliżenie:
DSC_1614.jpg
DSC_1614.jpg (78.02 KiB) Przeglądane 17674 razy

Mamy tu numery silnika wentylatora i logo producenta.

I odginamy blaszki i wyjmujemy układ szczotek i oglądamy komutator:

DSC_1615.jpg
DSC_1615.jpg (63.95 KiB) Przeglądane 17674 razy


Widać upaloną szczotę:

DSC_1617.jpg
DSC_1617.jpg (87.27 KiB) Przeglądane 17674 razy

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 18 cze 2016, o 20:02
przez Mateusz_E
Niestety także spalone uzwojenia silnika:

DSC_1618.jpg
DSC_1618.jpg (80.61 KiB) Przeglądane 17674 razy


Oznacza to więc, że wentylator jest do wymiany.
Nie pomoże wymiana ani jednej szczotki ani kilku szczotek ani nawet rezystora 1 biegu, bo ten akurat u mnie jest sprawny.
Dlatego, że uzwojenie jest spalone w kilkudziesięciu % udawało się jego załączenie co jakiś czas. To nie wina przekaźników itd.
Pojeździłem, zapytałem tu i tam i nie ma wątpliwości, że wirnik jest uszkodzony.
Kupiłem nowy wentylator.
Temat uważam za zakończony.

Auto brzydko wygląda bez atrapy grilla, a dodatkowo ktoś "życzliwy" może spuścić gaz z klimy:

DSC_1616.jpg
DSC_1616.jpg (196.96 KiB) Przeglądane 17674 razy

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 18 cze 2016, o 20:08
przez Mateusz_E
Usterka ta zauważona za wczasu może zostać usunięta.
Jeżeli uszkodzony jest rezystor nie powinno ulec uszkodzeniu uzwojenie wirnika silnika.
Jeżeli jest uszkodzona szczotka (u mnie ta z najważniejszym biegunem "+") to o ile nie spaliło się uzwojenie to reanimacja poprzez wymianę szczotek jest możliwa.
WAŻNE! To muszą być szczotki dostosowane do 12 V i 30-40 A. Także jakieś węglowo - miedziane. Inne zetrą się w kilka godzin. Serio.
Wentylator używka w cenie 150-200 zł, a nówka około 700 zł.
Święty spokój na kolejne 200 kkm przebiegu nawet za 700 zł jest bezcenny.

;)

Pozdrawiam.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 26 cze 2016, o 08:22
przez globii
Witam. Mam podobny problem z drganiami po włączeniu Klimy. Wyświetla mi błąd metodą "gaz hamulec": ECN153006. co to może być? Znalazłem że to może być przekaźnik klimatyzacji wiec podmieniłem go z innym od sterowania silnika bo miał ten sam numer 24435922 702.20 12V 20A. Nic to nie dało. Czy taki tam powinien być na pewno. Ma ktoś dostęp do listy przekaźników z numerami żeby to sprawdzić. Czy ten błąd może cos jeszcze oznaczać? Każda pomoc jest mile widziana. Pozdrawiam

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 26 cze 2016, o 12:38
przez Mateusz_E
Przekaźniki K12 i K13 wyglądały tak samo, a czy mają takie same styki wykonawcze i numery to nie wiem. Wyjmij i sprawdź, a następnie ewentualnie podmień. Tylko, żeby nie okazało się, że przegrzejesz silnik, gdy nie ruszy w odpowiednim czasie wiatrak chłodnicy silnika.
W wyszukiwarce błędów:
http://astra-3.pl/ecn_search.php
rzeczywiście wiele wskazuje na jakiś mankament związany z klimatyzacją ale nie tylko w związku z przekaźnikiem.

Kod: Zaznacz cały
Podany kod ECN 153006 jest z reguły tożsamy z błędem P1530.
Numer   Opis   Pochodzenie błędu
B1530   Memory Set Switch Circuit Short To Ground   Prędkość pojazdu oraz pojazd w spoczynku
P1530   A/C Clutch Circuit Malfunction   Silnik / napęd
P1530   A/C Relay Circuit Open Heating, Ventilation and Air Conditioning System B-017   Silnik / napęd
P1530   A/C Relay Powerstage High Temperature Heating, Ventilation and Air Conditioning System B-017   Silnik / napęd
P1530   A/C Relay Voltage High Heating, Ventilation and Air Conditioning System B-017   Silnik / napęd
P1530   A/C Relay Voltage Low Heating, Ventilation and Air Conditioning System B-017   Silnik / napęd
P1530   Ignition Timing Adjustment Switch Circ   Silnik / napęd
P1530   PrzekaŸnik klimatyzacji   Silnik / napęd
P1530   Throttle Actuator Control (TAC) Module Internal Circuit   Silnik / napęd


Pozdrawiam.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 26 cze 2016, o 17:04
przez globii
Pisałem o przekaźnikach K4 i K11 od Klimy. I maja te same styki. A zaczęło się to wszystko od momentu jak mi poszła cewka. Może to gdzies się cos zjarało po kablach jakies zwarcie?! Hmmm.. Juz sam niewiem jak do tego podejść.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 26 cze 2016, o 17:11
przez Mateusz_E
Niestety nie mam pojęcia co trzeba zrobić. Wygląda na to, że musiał byś szukać wobec tego czy jest zachowana ciągłość przewodów pomiędzy gniazdem przekaźnika, a samą cewką.
Rozumiem, że bezpieczniki i przekaźniki są ok?