Strona 9 z 13

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 19 wrz 2017, o 18:33
przez Ralfi83
Odkopie troche temat.
Moze mi ktos powiedziec przy jakiej temperaturze zalancza sie pierwszy bieg w silniku z16xer ten z jednym wiatrakiem za chlodnicami. Mam taka sytuacje ze testerem diagnostycznym da rade odpalic dwa biegi a tak normalnie to zalancza mi sie tylko ten drugi przy 108*C. Dodam tylko ze w skrzynce bezpiecznikow mam tylko jeden bezpiecznik nr6, numeru 5 brak.

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 6 gru 2017, o 23:22
przez marcinbijak79
Kolego wentylator powinien załączyć się przy temperaturze koło 102 stopni, może sterownik wentylatorów Ci padł, to częsty problem w Astrze, sam w Astrze G wymieniałem go ze 3 razy.

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 6 gru 2017, o 23:50
przez Ralfi83
Tylko ze jak by padl sterownik to pewnie wywalilo by mi jakis blad. Po podpieciu kompa raczej bylby widoczny.

Wlasnie nie moge doszukac sie info przy jakich temp. zalancza sie jaki bieg. Bo z tego co wiem to termostat puszcza przy 105C.

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 29 gru 2017, o 16:58
przez marcinbijak79
W sumie kolego racja, powinno wywalić błąd wentylatorów na desce.

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 23 maja 2018, o 20:11
przez GrzesiekSz-n
Cześć.
Mam ten sam problem.
Dzisiaj rozebrałem opornicę.
Oczywiście spalone zwoje w tej zielonej ceramice.
Chcę zrobić rezystor jako sprężynkę z drutu wg Twojego opisu.
Czy mógłbyś napisać jaką oporność uzyskałeś na tej sprężynce.
Tak mi wychodzi, że skoro metr ma coś ponad 2 omy, to dwa druty skręcone razem o długości poniżej metra dały około 1 ohm ?

Sprawdziłem za pomocą prostego próbnika z 3 led, czy w 1,6XEP są 2 biegi, czy 3.
są na 100% tylko 2, pomimo tego, że są 3 przekaźniki (K11 się nie włącza - sprawny).
Widać Opel wyposażał wszystkie modele w takie same skrzynki bezpieczników dostosowane do 3 biegów wentylatora.
Pokazuje to też zresztą schemat dla XEP - czynne 2 przekaźniki.

Jutro nawijam tą spiralkę, zobaczymy jak długo podziała...

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 28 maja 2018, o 09:34
przez Cinmgq
Witam i jak się udało zrobić tą opornie jeśli tak to byś się pochwali jak zrobiłeś. Bo mam ten sam problem?

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 28 maja 2018, o 17:07
przez GrzesiekSz-n
Cześć.
Jak jeszcze nie rozebrałeś opornicy, to proponuję zrobić na szybko i bezkosztowo wg mojego opisu:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3465697.html

Jeżeli odciąłeś już opornicę, to proponuję inną metodę niż sprężynka z drutu oporowego w kostce - ja w końcu taką zastosuję, pewniejsza, niż ta sprężynka z drutu oporowego (aczkolwiek dzisiaj kurier mi go przywiózł).
Zamówiłem ostatecznie 3 szt rezystorów 100W po 2,2ohm każdy. połączę je równolegle i wepnę się w instalację przed kostką.
Powinienem mieć jutro te rezystory, jak zrobię to wrzucę fotki i opis.

Cześć.

Sposób j.w działa, ale obroty went. za małe.

Oporność 3 rezystorów równolegle po 2,2 ohma wynosi około 0,7ohma, powinno być jedna mniej - około 2-3ohma,
zresztą ktoś tak na którymś forum pisał i miał rację.

Zrobiłem mały eksperyment i tak wychodzi.
Porównałem obroty na spalonej i reanimowanej opornicy i na drucie oporowym, potem przeliczyłem ten drut, jaką ma oporność i wychodzi troche powyżej 2 ohmy - wtedy obroty (oczywiście na słuch) są zbliżone do tych na opornicy oryginalnej.
Jutro nawijam sprężynkę.
Dla pewności zrobię (jeżeli się uda tak wykonać sprężynkę) 6 drutów fi 0,8mm o długości 48cm.

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 31 maja 2018, o 12:11
przez Cinmgq
I jak tam udało się zrobić rezystor?

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 31 maja 2018, o 14:43
przez molenda
Witam mam ten sam problem mianowicie pacjent to Astra H 1.7 CDti 74KW

pali mi bezpiecznik (40) pod maską auta.

dodam że wyświetla mi błąd wentylatora a na liczniku pali się kontrolka samochodu z kluczykiem koloru żółtego, nowy bezpiecznik spalił się po załączeniu klimatyzacji

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

PostNapisane: 2 cze 2018, o 12:35
przez GrzesiekSz-n
Witam.

Skończyłem dzisiaj ten rezystor do Astry.
Ostatecznie drut oporowy 0,8mm Kanthal 6 x 48cm.
Robiłem próby z 2x (wtedy 16cm), 4x (wtedy 32cm) - grzeją się,
więc skręciłem 6x (dało 48cm) - grzeje się ale w normie, nie rozgrzewa się do czerwoności.

Próby robiłem tak, żeby uzyskań około 8-9V za opornicą, bo tyle daje opornica oryginalna, którą na chwilę reanimowałem,
na słuch obroty zbliżone do tych na 1-szym biegu wentylatora przy opornicy oryginalnej.

Działa, mam nadzieję, że długo :)