Strona 1 z 1

Z18XE szarpanie na zimnym

PostNapisane: 27 lis 2014, o 20:32
przez kania
Witam wszystkich tak jak w temacie moja asterka po odpaleniu i ruszaniu na zimnym silniku szarpie i prawie wcale nie chce ciągnąć. Dopiero po chwili problem ustępuje i jakoś normalnie jedzie ale na ciepłym nie ciągnie w zakresie obrotów 1800 - 2300. Komputer w aucie nie pokazuje żadnego błędu. Byłem u mechanika na kompie i mówi że wszystkie parametry są w normie niemal wzorowe, a nie chciał nie potrzebnie wymieniać w ciemno żeby nie robić kosztów. Jedynie co jego zastanawiało to czujnik temperatury powietrza na dolocie. Dodam że silnik nie na egr-a. Czy macie jakieś typy co do tych objawów ?

Re: Z18XE szarpanie na zimnym

PostNapisane: 29 lis 2014, o 20:18
przez kania
Witam dzisiaj podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka silnika oraz po odczytaniu błędu wyskoczył kod ecn 30201. Wie ktoś co oznacza taki kod błędu?

ECN 030201

PostNapisane: 29 lis 2014, o 20:31
przez kania
Witam tak jak w tytule dzisiaj zapaliła mi się kontrolka silnika i odczytałem kod błędu ecn 30201. Wie ktoś co on oznacza ?

Re: ECN 030201

PostNapisane: 30 lis 2014, o 11:19
przez sparspar
Tutaj możesz wpisać swój błąd http://astra-3.pl/ecn_search.php

Pozdrawiam

Re: Z18XE szarpanie na zimnym

PostNapisane: 21 kwi 2017, o 06:10
przez Janek11
Podłączę się pod istniejący post. Pacjent - jak w temacie Astra 1,8 125km 1,8 Z18XE
Objawy:
- szarpanie przez 200-300m po odpaleniu i natychmiastowym ruszeniu (gdy auto stoi np: z 8h),
- gdy popracuje z 30s i dopiero ruszę - nie ma żadnego szarpania, przyśpieszanie odbywa się płynnie,
- nie wachluje na obrotach,
- nie ma problemów z odpalaniem
- spalanie nie podwyższone - około 8l benzyny / 10lpg na 100km
- auto posiada gaz - jednak problem występuje na zimnym silniku - czyli wyłącznie na benzynie,
- pojawił się chceck engine - kod błędu to 210370 wg tabelki usterek - zasilanie powietrzem / paliwem

Poproszę o sugestie co do potencjalnych usterek - podejrzewam przepływomierz. Dziś po pracy przed ruszeniem odepnę wtyczkę - poinformuję czy coś się zmieni.
Czy w tych silnikach pojawiały się problemy z niekontaktującą masą na przepływomierzu?
Czy istnieje możliwość problemów z pompą bądź wtryskiwaczami?