Strona 1 z 1

Problem z turbem

PostNapisane: 4 paź 2013, o 19:39
przez mateusz
witam, zakupilem Astre z przebiegiem 109k km pod koniec lipca i po przejechaniu ok 650 km (od zakupu) padlo mi turbo. podjechalem do mechanika zakupil uzywane bo chcialem zrobic to jak najtaniej i po przejechaniu niecalych 2 k km pojawily sie znowu problemy z turbem. huczy, przerywa a teraz autko stracilo moc. planuje kupic regenerowane z 2 letnia gw i bez limitu km. prosze was o porady i sugestie co moze byc przyczyna tego ze przy takim przebiegu pada turbo? to uzywane mialo miec niby 60 k km. od niecalych 2 k km dolalem mu juz litr oleju. to tez mnie nie pokoi. czy to wina turba ze tyle oleju poszlo? weze sa lekko spocone (od i do turba). chce jeszcze nadmienic ze po zakupie okazalo sie ze jest po stluczce (podczas wymiany turba bylo widac ze intercooler spawany, brak oryginalnych srub na mocowaniach, opornikiem spiete 2 druty od zapiec pasow bo zostaly wciagniete). chcialbym sie dowiedziec od was doswiadczonych forumowiczow, mechanikow co moze byc przyczyna ze tak sie dzieje? jestem juz przygotowany do wymiany drugi raz turba, ale wczesniej chce wiedziec czy inne podzespoly moga tez na to wplywac ze to turbo tak szybko pada! albo to uzywane turbo moglo miec wiecej niz 60 k km?

Re: Problem z turbem

PostNapisane: 6 paź 2013, o 10:19
przez mateusz
witam jakos nie widze zainteresowania tematem i mi sa potrzebne jakiekolwiek wiadomosci co moze byc przyczyna. chce kupic turbo bo jezdze autem i dlugo nie wytrzyma ale nie wiem czy to wina turbo czy jakis inny czynnik na to wplywa i co moge sprawdzic i co naprawic zeby turbo nie siadalo. prosze o jakies info

Re: Problem z turbem

PostNapisane: 23 paź 2013, o 23:12
przez loomisti
1. turbo ktore kupiles moglo miec i 260 k km
2. sprawdz czy masz olej w coole'rze(ew. jego slady) - jesli tak, to juz znasz przyczyne ubywania oleju i awarii turbiny.

Re: Problem z turbem

PostNapisane: 27 paź 2013, o 10:03
przez mateusz
witam jestem po wymianie turbo ale autko nadal nie ma mocy. kolega mechanik stawia na wypalony tlok, uszczelka glowicy, wtrysk, glowica, zabrudzony EGR i przepustnica. po odpaleniu leci bialy dym. co jeszcze moze byc przyczyna tych objawow? olej wymieniony z filtrem, nowe turbo, weze wyczyszczone. prosze o podpowiedzi bo kolega jest po operacji i jak narazie autko bedzie tydz stac bez grzebania.

Re: Problem z turbem

PostNapisane: 28 paź 2013, o 16:06
przez kosianiutki
Najważniejsze to jest wyczyścić kolektor (silnik TDCI mają tendencję do wydzielania nagaru i osadzaniu się w kolektorze który się urywa i wpada do turbiny a co dalej się dzieje to już wiadomo) oraz zawór EGR , następnie wymiana oleju i filtra oraz sprawdzenie układu chłodzącego turbinę.

Re: Problem z turbem

PostNapisane: 28 paź 2013, o 16:09
przez kosianiutki
Zapomniałem napisać o ustawieniu gruchy która jest odpowiedzialna za doładowanie (często piszą przy regenerowaniu że jest ona już komputerowo ustawiana a tak na prawdę to tego nie robią)

Re: Problem z turbem

PostNapisane: 28 paź 2013, o 20:06
przez mateusz
jaka grucha? olej i filtr wymieniony. kolega sprawdzi to co pisalem. a kolektor jest ten co byl bo razem z turbem byl wysylany i czysty jest