Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Problem z przybywaniem oleju 1.7 cdti

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Problem z przybywaniem oleju 1.7 cdti

Postprzez katdom » 10 maja 2019, o 09:22

Cześć Wam,

To jest mój pierwszy post tutaj więc proszę o wyrozumiałość.
Jak w temacie mam problem z podnoszącym się stanem oleju w silniku Z17DTJ (110KM) wyposażonym w filtr DPF.
Ja osobiście jeżdżę do pracy po 25 km w jedną stronę drogą ekspresową więc silnik się prawidłowo zagrzeje i nie stoi w korkach.
Wcześniej przez ok 3 lata posiadaczem auta była siostra i auto jeździło głownie po mieście i rzadko kiedy była robiona dłuższa trasa.
Od ostatniej wymiany oleju przybyło ok 1 litr na dystansie 3 tysiące km.
Jest już dużo takich wątków, ale wszędzie jest napisane, że filtr nie wypala się do końca i paliwo spływa do miski. Niestety, w moim przypadku filtr wypala się do końca. Widać to jak spalanie jest nagle ok 3x większe. Zawsze w takiej sytuacji staram się nie schodzić poniżej 2 tys obr/min.
Dodam jeszcze, że na tym dystansie 3 k km wypalania zostało przeprowadzone samoistnie może z 5 razy.
I teraz kieruję do Was pytanie. Kombinować coś z profesjonalną regeneracją filtra DPF czy raczej zacząć zbierać na generalny remont silnika?
katdom
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 10 maja 2019, o 09:08
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Problem z przybywaniem oleju 1.7 cdti

Postprzez Patrykus » 10 maja 2019, o 18:51

Coś mi ciężko uwierzyć że po przejechaniu 3tyś wypalanie było z 5 razy - owszem długa trasa to może tak wyjść tym bardziej że filtr jest mały w porównaniu do silników 1.9 , miałem ten sam motor i niestety przy pokonywaniu odcinków 15-25km wypalało się co 350km schodząc do 26%, Twój wynik oznaczałby praktycznie nowy filtr, przede wszystkim pełna kontrola DPF, może być interfejsem op, apką z elm327 lub za pomocą podłączonej diody świecącej pod grzanie szyby lub lusterek, co jest bardzo pomocne, widać po diodzie kiedy jest wypalanie i przede wszystkim nie zawsze jest ono ciągłe po jego uruchomieniu, czasami dopala go kilka razy więc po samym spalaniu na kompie podczas jazdy czy na biegu jałowym można tego nie zauważyć, nigdy nie wiesz po zatrzymaniu się widząc niskie spalanie czy nie będzie go dopalał kolejny raz, remont silnika nie ma tutaj nic do tego i jeszcze jedna sprawa - dobrze jest stosować w oplu z DPF-em suchym środki do filtra np. firmy wynss, jak sytuacja się powtórzy to skusiłbym się o kontrolę wtrysków
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Problem z przybywaniem oleju 1.7 cdti

Postprzez katdom » 11 maja 2019, o 07:43

Dzięki za odpowiedź.
Wtryski były sprawdzane przy wymianie regulatora ciśnienia i wszystkie wyszły sprawne, żaden nie przelewa. Co do tego wypalania, to nie wiem czy na pewno się wypala kiedy spalanie skacze do 3l/h jak zawsze jest ok 0.5l/h. W przyszłym tygodniu jadę na sprawdzenie stanu DPF. Ten remont, to mi powiedział mechanik chociaż też mam wątpliwości do auto nie straciło ani trochę mocy i nic nie kopci. Co do środków do DPF, to zakupiłem dodatek z liqui moly stricte do czyszczenia filtra.
Stosować takie dodatki na bieżąco czy np raz na 2 miesiące?
katdom
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 10 maja 2019, o 09:08
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Problem z przybywaniem oleju 1.7 cdti

Postprzez Patrykus » 11 maja 2019, o 08:08

Mechanik coś Ci miesza z remontem - chyba chce dobrze zarobić, tak jak pisałem pełna kontrola DPF, sposoby wymieniłem wcześniej, środki stosuj wg zaleceń producenta , czyszczą i obniżają temp. wypalania, wynss lałem co 3tyś km, niestety takie są uroki DPF-a w oplu z jazdą na krótkich odcinkach
Patrykus
Weteran
 
Posty: 522
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 13:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

stat4u