Strona 4 z 6

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 25 sie 2016, o 22:15
przez rafael1985
Auto odebrane od lakiernika, no i szarpanie na V biegu przy tempomacie ....bez zmian. Mimo wymiany scv. Jedynie co sie poprawiło, to ustały szarpania na innych biegach i dawka paliwa na biegu jalowym sie poprawiła. Teraz mam 0,4L choc czasem ale bardzo rzadko pokaże 0,3. Dzisiaj po przyjeździe obejrzałem silnik i zauważyłem ze śruba od pokrywy filtra paliwa jest nie dokręcona do końca i widać jakby lekko mokrawa była w jednym miejscu ta pokrywa(nie woda ale ON).jutro jadę w trasę wiec zobaczymy. Chciałbym wymienić jeszcze raz ten filtr paliwa na cos dobrego. Teraz mam Boscha i slychac odgłos tego znanego z tych silników tradycyjnego "indyka" / bulgotanie w przewodach paliwowych. Ponoć po filtrze MANa objawy ustępują na jakis czas. Ktos miał taki problem?

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 25 sie 2016, o 23:44
przez umek19
Ja wczoraj walczyłem ze astrą( jeździ nią żona wiec nie wiem czy szarpie, a dla niej jedźie więc jest ok). Kupiłem zawór egr od corsy i dup. , nie pasuje(wtyczka elektryczna jest z innej strony), wiec mój trochę nasmarowałem i wrócił na miejsce(był czyszczony juz 2 razy w tym roku). Szarpanie wydaje mi się , że ustapiło ale bede testował bo u mnie wystepowało tylko na zimnym silniku. Co do parametrów, spalanie chwilowe na postoju przy rozgrzany silnik mam około 0.3-0.4 ale bez klimy, z klimatyzacja jest około 0.6 l/h. Ciśnienie na zaworze scv wynosi na postoju okolo 24 i waha się tylko o same cyferki po przecinku co jest równe z żądanym . Wykonałem wszystkie dostepne testy czyli , test doładowania - czy zaworek turbiny trzyma i czy gruszka sie rusza(wymieniany wstawiony nowy wcześniej), test klap zawirowań- czy klapy chodzą i czy zaworek trzyma, test egr- dziwna jest jego praca ale część elektryczna działa i pracuje, test klapy gaszacej( ludzie nazywaja to przepustnicą) pracuje ale będe ja obserwował. W silniku zero błędów. Teraz muszę poszukać sobie przepływki do testów( kiedys miałem taką co chwilami wariowała- jeżdziłem całą noc z komputerem aż wreszcie się ujawniła). Teraz mam filtr mann , wcześniej miałem filtrona i może go założę na próbe bo na nim napewno nie było szarpania (błędnie czasami chcą sprzedać filtr plastykowy ale on nie pasuje do dth) o filtrach pisałem tutaj viewtopic.php?f=2&t=3677 . Jedyne co znalazłem to luźna opaska na przewodzie od intercoolera, i jedyne co na razie pomogło to olet 2T. Jak znajdę winnego to dam znać.

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 25 sie 2016, o 23:50
przez rafael1985
Cisnienie masz super.mialem taka astre dth i spalanie na biegu jalowym mialem 0.3/0.2L. Do 190tys nie mialem problemów większych. Auto super sie zbieralo i palilo grosze ale silnik padł i nie oplacalo sie naprawiać

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 27 sie 2016, o 20:49
przez rafael1985
We wtorek jade do serwisu ma nowy soft niby to ma pomoc na klekot i szarpanie itp.

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 31 sie 2016, o 23:01
przez rafael1985
Długo nie pisałem bo się działo.... Astra była w Serwisie na sprawdzenie softu i okazało się że mam najnowszy soft. Dla pewności wgrali mi go jeszcze raz na nowo. Po wizycie w serwisie i przejechaniu paru km zapala się błąd modułu świec żarowych oraz 242f66 czyli słynny DPF. Przypomne, że DPF regenerowany przez znana firme Polsko - niemiecką z gwarancja itd, jakieś 2 miesiace temu. Sprawdziłem op comem filtr 83 procent. Dzisiaj się wypalił ale tylko do 34procent. Często też wywala bład modułu świec zarowych, mimo iż moduł został wymieniony przez mechanika na używke jakies 2 miesiace temu. Przez 2 miesiące byl spokój z tym modułem. Swiece sprawdzałem omomierzem i wszystkie mają 0,8 ohma, jedną wykreciłem i sprawdziłem na aku i bez zarzutu. Po dzisiejszym wypalaniu dpf-a jakies 30km pozniej zaswiecił się błąd....przepustnicy. Auto po dojechaniu do skrzyżowania podniosło obroty do 1200 i wrocilo powoli do normy. Brak słów. Co się dzieje na tą chwile:
1) Szarpanie na V biegu na tempomacie bez zmian
2) Klekot silnika ale głównie po solidnym rozgrzaniu min. 90 st i jezdzie dłuższej niż 12-15km. Zimny silnik i trasa do 12 km auto nie klekocze przy przyspieszaniu i ogolnie ok.
3) wywala co jakiś czas bład modułu świec żarowych
Jakie są teorie
I ASO oficjalne:
1) Wymieniony zawor scv musi sie nauczyc. ( zrobiłem już 400km)
2) Wgrany na nowo soft - auto musi sie przestawic-nauczyc
3) Pompa wtryskowa i wtryski raczej dobre, ale nastepny krok w kierunku sprawdzenia wtrysków
II ASO nieoficjalne ( po rozmowie z mechanikiem i jego kolegą prywatnie i po dłuższym czasie)
Sterownik Silnika zaczyna padać dlatego dziwne błedy lub DPF
III teoria
Wadliwa Przepustnica i ona powoduje że jest zła dawka paliwa
Moduł swiec żarowych problem osobny, powiązany z wypalaniem dpf. Nie sprawny moduł = brak pełnego wypalania dpf.

Co o tym sądzicie? Krew mnie już zalewa. Wg. Aso wtryski i praca silnika jest wzorowa na biegu jałowym. Cisnienie na pompie CR wg. Aso jest ok. Zaskoczył mnie ten bład przepustnicy. Juz raz była czyszczona i podmnieniana też na inna i wówczas szarpanie na v biegu sie nie zmieniało. A może potrzebował samochód wiecej czasu?
Co do modułu swiec zarowych dzisiaj założylem stary. Poprzedni mechanik zamontował mi moduł od Astry uwaga DTI z 2001r. Niby wyglad ten sam, piny itd ale numery sie wogole nie zgadzają. Dziwne że działał przez 2 miesiace. Pomoże ktoś naprowadzić co robic dalej?

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 7 wrz 2016, o 21:39
przez rafael1985
Witam, przepustnica kolejna wymieniona, moja sie fizycznie zacinała w pewnym miejscu ale niestety blad po przejechaniu 260 km znowu wywala.Szarpie na tempomacie przy V biegu nadal.
Wymieniony moduł świec żarowych narazie cisza,bez błędu.
Dpf sie wypala ale czasem wywali blad związany ponoć z tym ze saturacja//reset filtra po wymianie nastąpił po przejechaniu autem kilkadziesiąt kilometrów zamiast od razu, dlatego ecu zle to teraz zlicza.

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 8 wrz 2016, o 20:12
przez umek19
ja wymieniłem przepływomierz na inny używany oryginał bosch miałem 2005 ale teraz mam nowszy 2008 jak na razie od 2 dni spokój z szarpaniem, zobaczymy co bedzie sie działo dalej, błędów nie było żadnych wiec naprawa musi opierac sie na wymianie cześci w "ciemno"- wszytskie parametry prawidłowe a jednak szarpało
p.s muszę sprawdzic czy nazywana przez wielu przepustnica to przepustnica bo moim zdaniem to klapa gasząca używana tylko podczas gaszenia samochodu

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 8 wrz 2016, o 20:50
przez rafael1985
W op comie wyraźnie podany jest kod usterki i opis -sterowańie przepustnica usterka. Dzisiaj zrobiłem kolejne 200km i błędu nie było ale tylko dlatego ze nie załączyłem tempomatu na V biegu. Dpf Sie wypalił ale przed tym oczywiście blad miękki wyrzucił ze zapchany.
Najgorszy z tego wszystkiego jest klekot tzw. stuk detonacyjny który uzależniony jest od temperatury silnika i na zewnątrz. I bardziej gorąco klekot pojawia sie szybciej a jak chłodniej to potrafię i 60'km zrobic spokojnej jazdy bez klekotu. Czy wtryskiwacze mogą sie przegrzewać i pod wpływem temperatury szwankować? Jak klekocze przy przyspieszaniu to poza tym odgłosem wszystko jest ok. Jest moc.

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 8 wrz 2016, o 21:51
przez umek19
Odpowiem tak ja, mam bez dpf a ty masz z dpf i w dodatku ty masz "inny" silnik a objawy szarpania są te same , szukam o tym od dawna i one wystepuja(szarpanie) we wszystkich silnikach 1,7 i 1,9 ale często kazdy może mieć inna usterkę i co innego pomoże (wielu wymieniło juz pompy, wtryski , dwumasy itp i NIE POMOGŁO). wiele silników 1,9 cdti z dpf widziałem i naprawiłem a 1,7 dtr nie widziałem nigdy na oczy. Wracając do tematu mi wtrysk kiedyś w innym aucie sie zepsuł w zależnosci od temperatury wracając z niemiec gdy wjechałem do polski zamochod zaczął pracować na 3 cilindrach- odczytałem błedy byl to wtrysk 1 awaria, ostytgł przejechałem 300km , ostygł i dotarłem do domu - moim zdaniem jak by sie zacierał od temperatury- wywaliłem go a nie jak wiele osób regerowałem- koszt nowego był niższy niż chcieli za regeneracje. Widziałem zepsute "przepustnice" i tam psuje sie elktronika prawdopodobnie w wyniku zalania olejem itp. W samochodach z fap'em jest przepustnica która zawraca powietrze z intercolera żeby podczas wypalania była wyższa temperatura ale w cdti nie widziałem takiej przepstnicy. Podejżewam , że jeśli masz czpia to i egr też jest wyłączony tylko sie dziwię , że masz jeszcze dpf- w astrach jest bardzo mały i bardzo czesto sie wypala, myślę, że póki nie usuniesz dpf to cięzko bedzie problem rozwiazać.

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

PostNapisane: 9 wrz 2016, o 06:37
przez rafael1985
Hej, nie mam chipa przynajmniej nic ostrym nie wiem, zreszta nie mógłbym miec bo w serwisie soft by sie nie wgral ponownie. Co do przepustnicy to podejrzewałem juz wczesniej, bo odkręceniu jest w niej duzo oleju, zero nagaru. Niemniej nawet po wymianie na inna, szarpanie powinna ustąpić a tu bez zmian.
Dpf póki sie wypala to chyba szkoda wywalać.
Co do klekotu to jest to odgłos jakby źle było dawkowane paliwo. Na biegu jalowym dawka paliwa na początku jest idealna 0,4 i zero falowania, jak sie mocno rozgrzeje w trasie to dawka spadnie do 0,3. Mimo,to na biegu jalowym silnik bardzo ładnie pracuje