Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 11 wrz 2016, o 00:45

Dziś pokonałem przeznaczenie czyli naprawiłem astre, winne okazały się wężyki podciśnieniowe od klapek zawirowań i elektrozaworu turbiny(elktrozawór wymieniony parę miesięcy temu), od klapek wężyki skróciłem i siedzą sztywno na elektrozaworze, a od turbo musiałem wymienić kawałek bo mimo skracania nadal był luźny na elektrozaworze. Astra odzyskała te pare koni tak z 10 i jeżdzi jak naprawde 100koni , turbina głośniej pracuje(jak wcześniej), wróciła moc na 2gim biegu( ten był najsłabszy), przestała delikatnie dymić, nie słychać juz tego dzwieku który wystepował przy około 1800-2000 takiego "csyk", przy puszczaniu gazu nie szarpie( było czuć delikatne szarpnięcie).
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 11 wrz 2016, o 18:43

Świetna wiadomosc. Czyli problem rozwiązany. A te wężyki sie skręcały, czy zsuwały z rurki? Umknie zauważyłem ze wężyki podciśnienia z zaworu scv i ten co idzie do listwy wtryskowej nie sa dopchniete do samego konca, sa na takie specjalne opaski i nie zabardzo wiem jak je potem ścisnąć dlatego nie ruszałem tego, ale czy to jest przyczyna moich bolączek nie sadze. Od paru dni stosuje dodatetek smarujący do paliwa L. Molly i silnik na jalowym chodzi super. Miał nie dawno takie falowania ale byc moze ze ten dodatek zaczyna działać i teraz jest cisza. Klekot jest mniej słyszalny po rozgrzaniu, ale idealnie nie jest. Niestety szarpanie na V biegu klasycznie bez zmian. Blad przepustnicy tez juz nie wyskakuje, po wymianie modułu świec żarowych tez spokój. Nawet jak sie dpf wypalał to nie było dymu.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 11 wrz 2016, o 19:03

te wężyki to gumowe rurki w ktorych jest podcisnienie czyli powietrze, po prostu były luźne ale nie spadały, wystarczyło lekko dotknac i by spadł, tu nie ma uszczelek, one idą od pompy cacum czyli podcisnienia do elektrozaworków i potem do gruszki od turbiny i klapek zawirowań. Twoje wezyki na pompie maja uszczelki i idzie tam paliwo
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 15 wrz 2016, o 21:00

Wczoraj wymienilem olej w silniku. Bylo podejrzenie ze bardzo rozrzedzony przez dpfa i dlatego stuka,slychac klekot. Niestety bez zmian.zauwazylem ze wszystko zalezy od temperatury. Nizsza temperatura na zewnatrz wolniej sie nagrzewa i klekot jest slabszy lub wystepuje duzo pozniej. Robie tygodniowo okolo 500-600km. Czesto w trasie.Dpf wypala sie co 300km stale ten sam intwerwal. Wywala blad juz np. przy 50%nasycenia. Pan od regeneracji powiedzial ze mi to zrobi jeszcze raz.
Przymierzam sie do sprawdzenia wtryskow. 200zlza 4 sztuki plus demontaz. Nie wiem czy sa odpowiedzialne za szarpanie i klekot ale juz chyba nic wiecej nie sprawdze bez kosztów. Mysle o zaworze scv ktory moglby sie przycinać po rozgrzaniu. I dlatego taki efekt klekotu. Spalanie mam niskie dzisiaj zeszlo na 5.3L wiec raczej wtryski nie leja. Co najwyzej przycinaja, albo sie cos z rozpylaczem dzieje pod wplywem temp. Jutro astra idzie do mechanika na pare godzin i ma sie okreslic co dalej robic.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 16 wrz 2016, o 21:33

Może się nie znam ale:
-zawór scv odpowiedzialny jest za regulowanie ciśnienia na pompie paliwa, gdyby zawór był uszkodzony to by było widac skakanie cisnienia paliwa, samochód mogł by gasnąć, nie odpalać wcale itp- klekot, spalanie stukowe od zaworu- niby możliwe ale za zaworem i pompą jest listwa wtryskowa nazywana akumulatorem, ona te wahania ma wyrównywać , a spróbuj czy możesz nauczyc go małej dawki paliwa
-sprawdzenie wtrysków - taniej można sprawdzić korekty na wtryskach komputerem, albo przelewy na wtryskach, po demontażu
-jeśli masz dth to najlepszym rozwiązaniem jest sprawdzenie luzów zaworowych, bo nie wiem czemu nas tak ukarano brakiem samoregulatorów- dziwne bo u mnie klekot jest na zimnym silniku ,a jak sie rozgrzeje to nic nie słychać, nie wiem jak w dtr, dtj
- zamiast robić wypalanie kompem (ostatnio dla kolegi 3razy pod rząd wypalałem w 1.9 bo był tak zapchany ale pomogło) to ja bym wyjął dpf i go umył, jeśli by to nie pomogło to go "wyrzucił" -temat juz taki był, kolega walczył ale finalnie wyrzucił i cieszy sie życiem i spokojem
-" Co najwyżej przycinają, albo się coś z rozpylaczem dzieje pod wpływem temp" ---- te przycinanie wtrysków to daje efekt braku pracy danego wtryskiwacza całkowicie, czyli samochód pracuje na 3 cylindrach
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 16 wrz 2016, o 22:21

No kolego sie troche nie zrozumieliśmy.
Sprawdzenie wtryskow: korekty na wtryskach nie odczytasz ani op comem ani Techem w dtj. Nad tym ubolewam najbardziej.w dth bez problemu
Luzy zaworowe ponoć sie nie reguluje w dtj ale pewności nie mam.
Co do dpf, nie pisałem o wypalaniu kompem, zreszta wypalenie z kompa dpf mozna wg. serwisu wykonać tylko raz bo sie uszkadza strukturę filtra. Facet regenerował mi to w profesjonalnej firmie , dpf przez kilkanaście godzin był w piecu , szczegółów nie znam bo to niby tajemnica Firmy. Zreszta mozna poczytać o firmie eurovat. . Chodzilo mi ze nie został wyzerowany dpf w momencie jego wyczyszczenia, reset został zrobiony dopiero po 100km.
Czy auto pracuje na 3 cylindrach podczas rozgrzania? Hm.. To byłby chyba inny objaw, brak mocy .
A teraz cos nowego, dzisiaj auto na biegu jalowym dziwnie pracowało, sprawdzałem cisnienie cr na listwie i wahania były duzo większe niż ostatnio zakres od 20-26MPa. Przypomnę ze scv wymieniony miesiac temu i nauka dawki zrobiona.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 17 wrz 2016, o 21:31

Koledzy, dzisiaj był ciekawy dzien, który wniósł troszkę wiecej pytań niestety.
Astra jak pisałem wczesniej zaczęła od kilku dni dziwnie pracować na biegu jalowym i dawka wahała sie od 20 do 26mpa dzisiaj podczas rozmowy z pawlem,wskazania ciśnienia pompy paliwa były jeszcze bardziej zadziwiające bo spadało nawet do 18mpa, wskazówka zaczynała falować. Wypiąłem scv i....auto chodziło jak traktor ale coraz gorzej ze ledwo zdążyłem zgasić bo nie wiem co by sie stało. Bo zczytałem błędów wyskoczyły w liczbie 3. I były to uwaga (nie spisałem numerów dlatego podaje z pamięci) za niskie napiecie elektrozaworu sterowania podciśnieniem, przepustnica blad sterowania - usterka oraz za niskie napiecie na cylindrze nr3.
Skasowałem, wymieniłem zawór scv na moj stary, nauczyłem mała dawkę paliwa i spalanie na biegu jalowym książkowe 0,4L, cisnienie wróciło do 23-24 czasem barda rzadko skoczy do 22. Czyli duzo lepiej. Silnik pracuje równiutko, ale klekot przy przyspieszaniu pojawia sie nadal po przejechaniu co najmniej 20 km. Nie wiem o co tu chodzi. Chciałbym sprawdzic napiecie na wtryskach, jak to zrobic. Napiecie bedzie tylko podczas rozruchu i pracy czy wczesniej na zapłonie? Bo ja na zapłonie nie moge zmierzyć. Dotykam blaszek w kostce i nic.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 18 wrz 2016, o 01:17

Moim zdaniem nie wolno odpinać wtrysków na pracującym samochodzie ( choć nikt tak nie pisał , że chce tak zrobić ale w tym kierunku to zmierza). Nie mam pojęcia po co chcesz mierzyć napięcie na kostce od wtryskiwacza, gdyby nawet się udało zmierzyć to będzie prawidłowe, albo komputer wykryje brak wtrysku i go wyłączy więc będzię jakieś "kosmiczne". Prawdą jest to , że padały kostki od wtrysków ale jak to sprawdzić i to znaleść bez widocznych objawów typy brak pracy wtryskiwacza to nie wiem.
Ja bym zrobił tak , na pracującym silniku obroty jałowe , bym zdejmował wężyki z przelewów pojedyńczo (dzis tak robiłem dla kolegi choc twierdził , że zgasnie samochód ale nie zgasł i wykryłem uszkodzone 2 wtryski- potwierdzone już są nawet przez serwis), z przelewu ma kapać . jesli sie leje to szukaj wtrysków. Bo wszytsko wskazuje na problem paliwowy i temu ten nowy zawór tego nie rozumie i te wahania cisnienia
Po wypieciu zaworu cisnienie nie było sterowane, a gdybyś odpiął czujnik ciśnienia to by pompa dała na max.
Napiecie na wtryskach będzie tylko w momencie gdy samochód bedzie widział obroty silnika, i wiem że w benzyniakach sprawdza się je diodą (taką led) , o sprawdzaniu napięcia w dieslu nie słyszałem.
Filtr paliwa był zmieniany kiedyś i jest założony inny niz hart, maxgir , kraft itp? Kiedyś odebrałem samochód kolegi po wymianie filtrów z serwisu i spędziłem 3 dni nad nim bo chcieli wymienić wtryski i pompe, gdy po "serwisie " samochód przestał odpalać( filr maxgir). Po 3 dniach sprawdzania wymieniłem "nowy filtr- 3 dnowy" na nowy filtr dobrej firmy i samochód ożył.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez rafael1985 » 18 wrz 2016, o 07:50

Hey, filtr paliwowy jak pisałem wczesniej kilka razy zmieniany był dwa razy w przeciągu 7 tys. Ostatnio 2 tygodnie temu. Za pierwszym razem Bosch a teraz Mann. Skoro komputer podpowiedział napiecie wtryskiwacza 3 to chciałem zobaczyć czy sa jakies wahania , różnice w napięciu poszczególnych kostek. Pytanie jak to zrobic bez odpalania. Bo na przekręconym zapłonie nic nie wskazuje. Sprawdzenie wezykow do przemyślenia . Myślałem o wypadaniu zapłonow. Albo problem jest w instalacji. Jestem juz przygotowany psychicznie na wyjecie i sprawdzenie wtryskow ale musze powykluczac prostsze rzeczy.
rafael1985
Starszy kierowca
 
Posty: 30
Dołączył(a): 6 lip 2016, o 21:46
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Szarpanie podczas jednostajnej jazdy 1.7 cdti

Postprzez umek19 » 18 wrz 2016, o 12:24

wypadanie zapłonu występuje tylko w benzynie, możesz nakłuć przewody jakąś igła lub szpilka na pracującym silniku inaczej nie widzę możliwości. Może ten wtrysk tyle leje , że już nawet pracować nie musi- sprawdz przelewy będziesz wiedział- czyli wężyki jeśli nie masz menzurek mogą być
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

stat4u