Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez Krakus » 6 lut 2013, o 10:13

Witam Wszystkich !!!
Mam Astre 1.7H CDTI. Przy niskich temperaturach silnik przy rozruchu zapala na 2 - 3 sekundy a potem gaśnie. Po 5 - 6 rozruchach zapala i już jest spokój przez cały dzień. Ale na następny dzień wszystko zaczyna się od nowa. Wystarczy, że temperatura zewnętrzna jest powyżej zera i problem znika. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź. Nie wiem czy dobrze kombinuję ale może to zawór regulujący ciśnienie wtrysku, a może listwa zasilająca, będę wdzięczny za każdą fachową pomoc.
Krakus
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 09:56
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez pdasilva » 16 lut 2013, o 22:35

Kolego (o ile nie rozwiązałeś jeszcze problemu).Pierwsza rzecz to odczytać błędy, nawet metoda gaz-hamulec; możesz to zrobić pod domem w minutę + porady od forumowiczów (jeśli jeszcze ktoś coś podpowie) i wiesz jak rozmawiać z mechanikiem.Druga rzecz to jak sam zauważyłeś jest związek z temperaturą więc może to być któryś z czujników, a jest ich trochę.W innym samochodzie miałem np. czujnik zasysanego powietrza, temp. płynu chłodniczego, tu muszą być podobne.Trzecia sprawa to stan świeczek, filtra paliwa, jakości ON.Ciekawi mnie to czy gdybyś przygazował po zapaleniu żeby go wkręcić na obroty to też by Ci zgasł.Ile km nawinięte na licznik; może np. STP do czyszczenia wtrysków.Daj znać jak na froncie, chyba że to już wspomnienie (mam nadzieję).
pdasilva
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 20:09
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez radint » 17 lut 2013, o 11:14

Może to być wina filtra zawsze trzeba iść od najtańszych elementów, mogła wytrącić się parafina i przy niskich temp. przytyka przepływ, filtr jest podgrzewany, więc po kilku odpaleniach objaw może zniknąć, a dnia następnego wrócić, faktycznie możesz STP zalać ale nie do czyszczenia wtrysków a ten do uzdatniania ropy.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez Krakus » 17 lut 2013, o 12:25

Witam !!!
Po pierwsze miło mi, że odpowiedzieliście na mój post. I tak: oczywiście że zacząłem od filtra ale to nic nie dało. Tak po prawdzie to jest samochód żony którym muszę się zajmować ale nie zawsze mam na to czas. Odpowiadając dla "pdasilva" to po zapaleniu i wprowadzeniu na obroty też gaśnie i tak jak pisałem po kilku rozruchach zapala. Było ostatnio trochę cieplej więc problem jakby przestał istnieć, ale dobrze wiem że powróci przy kolejnych przymrozkach. Oczywiście, że pierwsze co muszę zrobić to podpiąć się pod komputer i wtedy zobaczę co jest. Mam mechanika który specjalizuje się w Oplach z dieslem i on stwierdził, że to listwa zasilająca a konkretnie zawór listwy. Zawór tak ok. 700,- PLN, 15 min roboty i podobno ma być dobrze. Ale ja na początek odczytam błędy metodą hamulec gaz i podzielę się z Wami odczytem.
Pozdrawiam
Krakus
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 09:56
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez Krakus » 17 lut 2013, o 13:22

Witam !!!
No i już trochę wiem. Metoda "gaz-hamulec" wykazała błędy ECN 000275, 034029, 038015, 038004. Są to błędy ze źródła "silnik/napęd". Jutro jadę do znajomego na komputer do usunięcia błędów i zobaczę po dwóch dniach czy błędy znowu będą czy nie (wiem że będą), a jeżeli będą to spróbuję z tym zaworem bo mam dostęp do części. Tak czy siak pociągnę temat do końca i będę informował.
Acha. jak robiłem tą kontrolę błędów to było -2oC i jak zwykle - zapalił, zgasł, po trzecim razie zapalił.
Krakus
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 09:56
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez radint » 17 lut 2013, o 18:26

Jak dla mnie czujnik ciśnienia na listwie ma się nijak do temperatury, a zawór regulacyjny przynajmniej u mnie jest w pompie wysokiego ciśnienia. Dwa ostatnie błędy dotyczą sterowania świecami żarowymi jak dla mnie to w tym kierunku trzeba iść w takim razie jeśli filtr itp. są nowe. Choć zdrowy diesel jak ma dobre sprężanie to i w zimie bez świec odpali:)
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez Krakus » 18 lut 2013, o 10:06

Witam !!!
Zgadzam się z Tobą. Ja jakimś super znawcą budowy common rail nie jestem ale z silnikami diesla miałem trochę do czynienia i jest to wszystko co najmniej trochę dziwne. Ten mój mechanik powiedział tak: ' panie, przejechane jest ponad 110000 km, zawór stracił szczelność i paliwo ucieka z pompy". Trochę to dziwne tłumaczenie ale na razie musi mi wystarczyć. Poinformuje co dalej w najbliższym czasie bo jak zima ustąpi to temat zniknie - no chyba że nie. Dzięki radint za kolejną podpowiedź.
Krakus
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 09:56
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez pdasilva » 18 lut 2013, o 23:18

Cześć panowie.
Kolego Krakus, wpisz w googlach np.kody błędów astra h, jest tabela z opisem błędów.Nie pamiętam strony bo bym Cię odesłał.Troche tych byków złapał.Nie można wykluczyć usterki układu zasilania paliwem.Odpala na kilka sekund i potem czegoś mu brakuje.Zastanawiająca jest tylko zależność od temperatury.Przebieg mały jak na poważną awarię.Stawiam na jakąś, za przeproszeniem, pierdołę typu jakiś czujnik, zawór.Zrób to bo koniec lutego/początek marca ma przymrozić a od tego kęcenia rozrusznik Ci powie nie długo MAM DOSYĆ !

P.S.
Też mam na głowie swój samochód,żony a ostatnio ciotka ma do mnie "gorące prośby".
pdasilva
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 27 gru 2012, o 20:09
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez Krakus » 4 mar 2013, o 19:40

Po krótkiej nieobecności wracam i to z naprawioną usterką. Został wymieniony zawór ciśnieniowy (oryginał używany z wymianą 300PLN - gwarancja na 12 mc ) i przy niskich temperaturach z rana po zapaleniu już nie gaśnie. na tym kończę temat i dziękuję wszystkim za udział w dyskusji.
Krakus
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 lut 2013, o 09:56
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Pali i gaśnie przy niskich temperaturach

Postprzez heyek » 5 mar 2013, o 08:18

"zawór ciśnieniowy" tzn. regulator (zawór) ciśnienia na pompie, czy zawór na listwie zasilającej?
heyek
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 18:43
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

stat4u