Z17DTJ, P0234 i falujące obroty na ciepłym.
				
Napisane: 
6 kwi 2015, o 10:23 
				przez pavvelll
				Witam, jadąc pod górkę na 3 biegu 2300 obr/min auto weszło w tryb serwisowy (po zgaszeniu i odpaleniu auta już nie był w trybie serwisowym) i pojawił się błąd P0234. W ASO po przeglądnięciu auta do wiedziałem się że do wymiany jest uszczelka między turbiną, a wężem intercoolera ( tym odprowadzającym ciepłe powietrze z turbo do chłodnicy). Bezpośrednio po tym zdarzeniu zaczęły falować obroty gdy silnik rozgrzeje się do ok. 60c, a dokładnie gdy jadę i stanę jest ok. ale im dłużej stoję na biegu jałowym tym bardziej obroty zaczynają falować, kilka razy zdarzyło się, że samochód zgasnął. Ta uszczelka zamówiona, ale zastanawiam się czy to może mieć wpływ na falowanie obrotów. Dodam, ze błąd po skasowaniu nie pojawił się ponownie a przejechałem jakieś 200 km.
			 
			
				Re: Z17DTJ, P0234 i falujące obroty na ciepłym.
				
Napisane: 
6 kwi 2015, o 11:18 
				przez szmic
				za falowanie obrotów odpowiedzialny jest zawór SCV
			 
			
				Re: Z17DTJ, P0234 i falujące obroty na ciepłym.
				
Napisane: 
6 kwi 2015, o 13:00 
				przez pavvelll
				Pytam czy nieszczelność w układzie chłodzenia o której pisałem również może mieć wpływ na falowanie obrotów? Dodam ze teraz faluje również na zimnym czesciej gasnie a jadac na 1 biegu bez gazu co jakis czas lekko szarpnie
			 
			
				Re: Z17DTJ, P0234 i falujące obroty na ciepłym.
				
Napisane: 
7 kwi 2015, o 09:19 
				przez tuszok
				szmic napisał(a):za falowanie obrotów odpowiedzialny jest zawór SCV
Nieszczelność w układzie chłodzenia nic do tego nie ma.
 
			 
			
				Re: Z17DTJ, P0234 i falujące obroty na ciepłym.
				
Napisane: 
11 kwi 2015, o 07:34 
				przez pavvelll
				SCV wymienione, na razie po problemie. 20zl zapłaciłem za wymianę. Dzięki za porady.