Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez hedd » 9 lip 2014, o 17:52

Witam wszystkich!

Jako że "zdwoiła" mi się rodzina i utrzymanie 2 aut stało się bez sensu, razem ze swoją drugą połówką doszliśmy do wniosku aby sprzedać naszą Astrę, drugie auto i kupimy coś większego. But pojawił się problem, gdyż nie wiem ile autko jest warte. Mam nadzieję, że pomożecie mi wycenić jego wartość, aby nie być stratnym.

Otóż auto kupiliśmy w komisie po kilkumiesięcznych poszukiwaniach. Łatwo nie było gdyż każda Astra którą oglądałem miała jakiś feler. Więc znaleźć fajny egzemplarz było naprawdę ciężko. W końcu znalazłem auto z 2004 roku za 18200zł z udokumentowanym przebiegiem 127000km. Benzyna 1,6 105KM, 5 drzwi. Od tamtej pory trochę w autko zainwestowałem, ale faktur nie zbierałem bo nie sądziłem, że za pół roku będę chciał auto sprzedać. Koszty, które od tamtej pory zwiększyły wartość auta, to:
-rejestracja w kraju i OC +/- 1500zł
-na start wymiana rozrządu z pompą wody oraz wymiana płynów,
-jako że był to okres zimowy a auto kupione na kołach letnich to konieczny był zakup felg na zimę + 4 opon (nowe Nokian W+)
-wymieniona chłodnica klimatyzacji (stara miała dziurkę), klimatyzacja napełniona
-nowy akumulator (stary GM któregoś poranka odmówił posłuszeństwa)
-pierdoły typu dywaniki, nowe wycieraczki Boscha, nowe świece NGK
-być może o czymś zapomniałem

Auto nie bierze oleju nic a nic, zawieszenie pracuje idealnie, spalanie na trasie ~8l. Pod względem mechanicznym w 100% ideał.

Zauważone przeze mnie wady autka to:
-parę otarć i rysek,
-pod klamką na prawych drzwiach pasażera pojawił się jakiś purchel :| Byłem u lakiernika polecanego w moich okolicach, stwierdził koszt robocizny na 150zł,
-poprzedni właściciel najwyraźniej przewoził jakiś duży przedmiot, bo we wnętrzu na drzwiach wyraźnie widać jakieś obicia na plastikach,
-autko po nocnym postoju nie zanim odpali to wałek musi przekręcić z 5-6x (w moim drugim aucie pali 'na dotyk' ale to inny silnik więc nie wiem czy w Astrach H tak już jest czy po prostu cewka do wymiany - nowa ori cewka 300zł, ale auto pali więc nie przejmowałem się tym zjawiskiem).

To chyba na tyle. Tak więc według mojej opinii auto warte jest około 22 tys. ale auta z tego roku z "takimi" przebiegami chodzą na allegro za 15000 co mnie zdeczka przeraża bo nie chcę stracić przy sprzedaży. W najgorszym wypadku nie sprzedam i będę jeździł. Zdjęć jeszcze nie robiłem, bo wystawienie na sprzedaż jest dopiero w planach ale jak coś to zrobię i dorzucę. Jakby ktoś był zainteresowany wyposażeniem, to rozkodowany VIN pokazuje to:

Kod modelu: 0TV48
Kod opakowania: IZS1
REG: 94-PG-LP
Data produkcji: 20040430
Typ Silnika: Z16XEP
Numer Seryjny Silnika: 20DB5228
Typ Nadwozia: L48
Kod GM*Drive: XXQY
Filtr Napędu: Kierownica z lewej strony

W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
L48:5 DRZWIOWY HATCHBACK
4:2004
5:Antwerp
178395:SERIAL NUMBER




28S = Z WĘGLOWYM ŚCIEGIEM 2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE 4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW 80I = WNĘTRZE-CZARNY 80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY 80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY AH3 = SIEDZENIE PRZEDNIE,KIEROWCY,REGULACJA RĘCZNA AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD B58 = POKRYWAJĄCE MATY PODŁOGOWE,PRZEDNIE I TYLNE WKŁADY DYWANOWE B70 = OSŁONA PROGU DRZWI B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA BD8 = WYPRASKA,ZESPÓŁ,DACH,W KOLORZE NADWOZIA BKH = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,DREWNOPOCHODNA BNF = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,ODCIEŃ DRZEWNY BS9 = USZCZELKA GŁÓWNA, DRZWI, DOLNA BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA C60 = KLIMATYZACJA C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ COB = WYPRODUKOWANO W ANTWERPII 2 CT5 = DLA HOLANDII CT5 D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE DDU = LUSTERKO,ZESP. DGZ = SCHOWEK W TABLICY ROZDZ. DZIELONY DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA DP6 = OBUDOWA DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH) DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM ECA = KLUCZYK FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94 G61 = MOCOWANIE NA 4 ŚRUBY JM4 = SYSTEM HAMULCOWY,TARCZOWE-PRZEDNIE/BĘBNOWE-TYLNE,Z ABS K09 = ALTERNATOR,120A K34 = STEROWANIE TEMPOMATU KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ LJ7 = Z16XEP SILNIK M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17 MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP. N65 = OPONA,ZAPASOWA,OSZCZĘDNOŚĆ MIEJSCA NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05 OHD PAU = WYKOŃCZENIE,BRISTOL/AMANA QGF = OPONY,205/55 R 16-91H QL5 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16 T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA T9S = ZESP. LAMPY, WEWN., PRZEDNIE DRZWI TN6 = AKUMULATOR,55AH TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE U07 = KLAKSON,FANFARA U3C U55 U66 = GŁOŚNIKI,7 U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP. UAC = TABLICA INFORMACYJNA WYŚWIETLACZA CIEKŁOKRYSTALICZNEGO - WIELOFUNKCYJNA UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3 UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA UH1 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,PRAWA STRONA UJ3 VFE = ZDERZAK PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ VK8 = UCHWYT,OKULARY W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W4Y WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO XA3 = OPEL XQ5 = DLA HOLANDII Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG Z0G = DLA HOLANDII Z0L = ELEGANCE Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA
hedd
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 07:17

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez tuszok » 9 lip 2014, o 21:50

Biorąc pod uwagę, że to jest auto przedliftowe to realna cena przy tym wyposażeniu to ok 15-16tys zł max 17tys zakładając, że auto jest stanie idealnym. Na rynku jest bardzo duży wybór aut a za 22tys można kupić auto poliftowe z 2007-2008r z takim samym a nawet lepszym wyposażeniem.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez hedd » 10 lip 2014, o 05:56

No właśnie to mnie niepokoi i jest argumentem za tym żeby jednak autka nie sprzedawać skoro już trochę w niego zostało doinwestowane.
hedd
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 07:17

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez tuszok » 10 lip 2014, o 13:49

Prawda jest taka, że kupując auto już jesteśmy stratni przy odsprzedaży i nikt nie dopłaci nam za to, że auto zostało doinwestowane a już na pewno nie tyle ile włożyliśmy. Ja kilka ładnych lat temu kupiłem auto za 11000 zł, przez rok jazdy włożyłem ok 10tys (felgi, sportowe zawieszenie, doinwestowany silnik itp) Dokładnie po 13 miesiącach od kupna byłem zmuszony sprzedać auto i dostałem 11500 zł bo taka była realna cena (rocznik, przebieg itp) Tak to już jest z autami :(
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez sparspar » 10 lip 2014, o 14:02

a ja myslałełem , ze skrzesła spadne ze smiechu.... 22 tys. kolega wyliczył bo dołozył, słuchaj ja kiedys kupowałem golfa za 12 włozyłem dyche a sprzedałem za 4....takze powiedz lepiej kto Ci kazał tak kalkulowac

ppozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez hedd » 10 lip 2014, o 15:52

No chłopie jak sprzedawałeś golfa po 6 latach od kupna to się nie dziw. Ja mówię o aucie które noszę się z zamiarem sprzedania po 8 miesiącach od zakupu.
W takim razie nie będę sprzedawał autka, szkoda mi pieniędzy wyrzuconych w błoto ;)
hedd
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 07:17

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez sparspar » 10 lip 2014, o 19:03

powiedz to kupcowi "No chłopie mam tylko 8 miesiecy samochod i cena wzrosła do 22 tys."

ps ....ostatnio tez słyszałem jednego asa dlaczego ubywa woda lub płyn w zbiorniczku wyrownawczym???
....bo czesto używa sie spryskiwaczy i to jeden system...
ide sie napic:), pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez hedd » 10 lip 2014, o 19:58

Niektórym przydało by się czytanie ze zrozumieniem. W pierwszym poście napisałem chyba wyraźnie że według MOJEJ opinii w auto trochę zainwestowałem więc cena zakupu + poniesione koszty na chwilę obecną wyniosły mnie ok. 22 tys. Po to utworzyłem ten temat żeby mi ktoś doradził jaka jest wartość rynkowa pojazdu mimo inwestycji które poniosłem, bo dobrze wiem że nie sprzedam tego egzemplarza w cenie zakupu + poniesionych inwestycji pozakupowuch. Konkretnej odpowiedzi udzielił kolega tuszok za co jestem mu wdzięczny. I na tym temat można byłoby zamknąć.
hedd
Kierowca
 
Posty: 22
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 07:17

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez Jacek72 » 15 lip 2014, o 09:07

Nigdy zainwestowanych pieniędzy w auto nie odzyskasz. tak jak kolega pisał - daj boże żebys wziął za 15-16 tys zl. Kupujacego nie interesuje co ty tam zrobiłeś- liczy się rocznik i cena. Oczywiście za stan też można cos dorzucić, ale ogólnie u nas w Polsce wszystkie samochody są bezwypadkowe, w stanie idealnym i z małym przebiegiem.
Oczywiście możesz wystawić za niego cenę 22 tys zł, nikt ci nie zabroni. Tylko musisz sobie odpowiedzieć na pewne pytanie- czy chcesz sprzedawać auto, czy chcesz sprzedać...
Jacek72
Kierowca
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 18:44
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Pomoc w wycenie przy sprzedaży

Postprzez kaliope » 19 lip 2014, o 19:55

jak sprzedaż, kupuj Zafirę :)
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Powrót do Kupujemy samochód - pomoc w dokonaniu zakupu Astry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

stat4u