Strona 1 z 1
Opinie o 2.0. 170 Km czy 1.8 140 KM
Napisane:
23 lut 2014, o 21:41
przez macias012
Witam!
myślę o kupnie samochodu Opel Astra III 2.0 170 KM lub 200KM
Co sądzicie o tych silnikach chodzi o awaryjność i turbosprżarki.
czy lepiej 1.8 140 KM
Myślę zamontowaćinstalację gazową .
Z góry dziękuje
Re: Opinie o 2.0. 170 Km czy 1.8 140 KM
Napisane:
1 mar 2014, o 21:57
przez kemot1024
Zależy czego oczekujesz od samochodu, 2.0 T to już taka mała rakieta juz samo turbo mówi sam za siebie, osobiscie nie jeździlem ale spotkałem opinie że jest czym jecha a i awaryjność na umiarkowanym poziomie. Co do 1.8 to posiadam właśnie astre z takim silniczkiem w wersji kombi. Jak dla mnie optymalny wybór jeśli chodzi o benzynkę, mam też przyjemność jeżdzić astrą 1.6 gtc i porównując te dwa autka (gtc dużo lżejszy od kombi) bez dyskusyjnie wygrywa 1.8. Może nie jest tak szybki jakby się komuś wydawało ale ma odpowiedni zapas mocy, bardzo mocną górę i tylko szkoda że nie montowali z tym silnikiem skrzyni sześcio biegowej. A spalanie wyższe niż w 1.6 ale jak najbardziej do zaakceptowania, jeśli nie korzysta się z pełni mocy (normalna dynamiczna jazda) to w 7l w trasie spokojnie się idzie zmieścic, a na miejscu ok 8-9l/100km więc nie jest źle;D
Re: Opinie o 2.0. 170 Km czy 1.8 140 KM
Napisane:
2 mar 2014, o 06:31
przez macias012
Dzięki.
A jak z LPG w tych samochodach ? Kupuję samochód z zamiarem założenia LPG
Re: Opinie o 2.0. 170 Km czy 1.8 140 KM
Napisane:
3 mar 2014, o 10:25
przez kemot1024
Co do lpg to spotkałem się z różnymi opiniami, nie wiem dokładnie jak z 2.0T (jak lpg to instalacja za min. 2,5-3 tys zł), ale w 1.8 zastosowano zmienne fazy rozrządu (odpowiednik vvti) i tu pojawia się problem z regulacją luzu zaworowego który jest kasowany mechanicznie a nie jak powszechnie stosowany hydraulicznie, wiec co jakiś czas trzeba udawać się do mechanika na taką operację. W chevroletach stosowano również te silniczki i tam LPG montowano fabrycznie ale z tego co wiem tam jest wzmacniana głowica(mogę się mylić ale znajomy z serwisu chevy tak twierdzi), natomiast Opel nie oferował nigdy do tego silnika fabrycznie gazu więc coś musi być na rzeczy. Ja generalnie zastanawiałem się nad LPG ale koszt instalacji+ew. koszty regulacji luzu traoszkę mnie zniechęciły zwłaszcza że rocznie robię ok 15-20 tyś km, a poza tym spalanie na poziomie 7-9 l jest jak najbardziej dla mnie akceptowalne. Jeżeli 2.0T to osobiście zaryzykował bym założenie LPG
Re: Opinie o 2.0. 170 Km czy 1.8 140 KM
Napisane:
3 mar 2014, o 10:26
przez kemot1024
Co do lpg to spotkałem się z różnymi opiniami, nie wiem dokładnie jak z 2.0T (jak lpg to instalacja za min. 2,5-3 tys zł), ale w 1.8 zastosowano zmienne fazy rozrządu (odpowiednik vvti) i tu pojawia się problem z regulacją luzu zaworowego który jest kasowany mechanicznie a nie jak powszechnie stosowany hydraulicznie, wiec co jakiś czas trzeba udawać się do mechanika na taką operację. W chevroletach stosowano również te silniczki i tam LPG montowano fabrycznie ale z tego co wiem tam jest wzmacniana głowica(mogę się mylić ale znajomy z serwisu chevy tak twierdzi), natomiast Opel nie oferował nigdy do tego silnika fabrycznie gazu więc coś musi być na rzeczy. Ja generalnie zastanawiałem się nad LPG ale koszt instalacji+ew. koszty regulacji luzu troszkę mnie zniechęciły zwłaszcza że rocznie robię ok 15-20 tyś km, a poza tym spalanie na poziomie 7-9 l jest jak najbardziej dla mnie akceptowalne. Jeżeli 2.0T to osobiście zaryzykował bym założenie LPG