Witam wszystkich!
Jako że "zdwoiła" mi się rodzina i utrzymanie 2 aut stało się bez sensu, razem ze swoją drugą połówką doszliśmy do wniosku aby sprzedać naszą Astrę, drugie auto i kupimy coś większego. But pojawił się problem, gdyż nie wiem ile autko jest warte. Mam nadzieję, że pomożecie mi wycenić jego wartość, aby nie być stratnym.
Otóż auto kupiliśmy w komisie po kilkumiesięcznych poszukiwaniach. Łatwo nie było gdyż każda Astra którą oglądałem miała jakiś feler. Więc znaleźć fajny egzemplarz było naprawdę ciężko. W końcu znalazłem auto z 2004 roku za 18200zł z udokumentowanym przebiegiem 127000km. Benzyna 1,6 105KM, 5 drzwi. Od tamtej pory trochę w autko zainwestowałem, ale faktur nie zbierałem bo nie sądziłem, że za pół roku będę chciał auto sprzedać. Koszty, które od tamtej pory zwiększyły wartość auta, to:
-rejestracja w kraju i OC +/- 1500zł
-na start wymiana rozrządu z pompą wody oraz wymiana płynów,
-jako że był to okres zimowy a auto kupione na kołach letnich to konieczny był zakup felg na zimę + 4 opon (nowe Nokian W+)
-wymieniona chłodnica klimatyzacji (stara miała dziurkę), klimatyzacja napełniona
-nowy akumulator (stary GM któregoś poranka odmówił posłuszeństwa)
-pierdoły typu dywaniki, nowe wycieraczki Boscha, nowe świece NGK
-być może o czymś zapomniałem
Auto nie bierze oleju nic a nic, zawieszenie pracuje idealnie, spalanie na trasie ~8l. Pod względem mechanicznym w 100% ideał.
Zauważone przeze mnie wady autka to:
-parę otarć i rysek,
-pod klamką na prawych drzwiach pasażera pojawił się jakiś purchel Byłem u lakiernika polecanego w moich okolicach, stwierdził koszt robocizny na 150zł,
-poprzedni właściciel najwyraźniej przewoził jakiś duży przedmiot, bo we wnętrzu na drzwiach wyraźnie widać jakieś obicia na plastikach,
-autko po nocnym postoju nie zanim odpali to wałek musi przekręcić z 5-6x (w moim drugim aucie pali 'na dotyk' ale to inny silnik więc nie wiem czy w Astrach H tak już jest czy po prostu cewka do wymiany - nowa ori cewka 300zł, ale auto pali więc nie przejmowałem się tym zjawiskiem).
To chyba na tyle. Tak więc według mojej opinii auto warte jest około 22 tys. ale auta z tego roku z "takimi" przebiegami chodzą na allegro za 15000 co mnie zdeczka przeraża bo nie chcę stracić przy sprzedaży. W najgorszym wypadku nie sprzedam i będę jeździł. Zdjęć jeszcze nie robiłem, bo wystawienie na sprzedaż jest dopiero w planach ale jak coś to zrobię i dorzucę. Jakby ktoś był zainteresowany wyposażeniem, to rozkodowany VIN pokazuje to:
Kod modelu: 0TV48
Kod opakowania: IZS1
REG: 94-PG-LP
Data produkcji: 20040430
Typ Silnika: Z16XEP
Numer Seryjny Silnika: 20DB5228
Typ Nadwozia: L48
Kod GM*Drive: XXQY
Filtr Napędu: Kierownica z lewej strony
W0L:General Motors
0:Pojazd Nie Specjalny
A:Astra Platform
H:2004 Platform Generation
L48:5 DRZWIOWY HATCHBACK
4:2004
5:Antwerp
178395:SERIAL NUMBER
28S = Z WĘGLOWYM ŚCIEGIEM 2J1 = POKRYCIE,WNĘTRZE PODŁOGI,STANDARDOWE 4AU = LAKIER ZEWNĘTRZNY, PATRZ TABELA LAKIERÓW W PRZEDMOWIE KATALOGU MODELÓW 80I = WNĘTRZE-CZARNY 80X = WYKOŃCZENIE WNĘTRZA NADWOZIA-CZARNY 80Y = WYKOŃCZENIE PŁATU DRZWI,CZARNY A51 = PRZEDNIE SIEDZENIE KUBEŁKOWE A88 = ZAGŁÓWEK,SIEDZENIE PRZEDNIE,AKTYWNY AH3 = SIEDZENIE PRZEDNIE,KIEROWCY,REGULACJA RĘCZNA AJ0 = ZAGŁÓWEK,TYLNY,TKANINA,DWA AY0 = PODUSZKA POWIETRZNA,DACH,PRZÓD B58 = POKRYWAJĄCE MATY PODŁOGOWE,PRZEDNIE I TYLNE WKŁADY DYWANOWE B70 = OSŁONA PROGU DRZWI B86 = KOLOR LISTWY BOKU NADWOZIA BD8 = WYPRASKA,ZESPÓŁ,DACH,W KOLORZE NADWOZIA BKH = WYPRASKA KONSOLI PRZYRZĄDÓW,DREWNOPOCHODNA BNF = WYPRASKA WEWNĘTRZNA DRZWI,ODCIEŃ DRZEWNY BS9 = USZCZELKA GŁÓWNA, DRZWI, DOLNA BW4 = Z WYPRASKĄ CHROMOWĄ BW7 = OKLEINA OZDOBNA ZEWNĘTRZNEGO SŁUPKA C60 = KLIMATYZACJA C95 = ŚWIATŁO,SUFITOWE,ZESP.,Z PODWÓJNĄ LAMPKĄ DO CZYTANIA CE1 = WYCIERACZKA,PRZEDNIA,SYSTEM PRACY IMPULSOWEJ COB = WYPRODUKOWANO W ANTWERPII 2 CT5 = DLA HOLANDII CT5 D75 = KLAMKA,ZESP.,ZEWNĘTRZNA DD8 = DLA LUSTERKA WEWNĘTRZNEGO CZUŁEGO NA ŚWIATŁO DDG = LUSTERKO,ELEKTRYCZNE,PRAWE-LEWE DDU = LUSTERKO,ZESP. DGZ = SCHOWEK W TABLICY ROZDZ. DZIELONY DH6 = OSŁONA,PRZECIWSŁONECZNA,Z LUSTERKIEM OŚWIETLANYM,PRAWA-LEWA DP6 = OBUDOWA DT4 = POPIELNICZKA I ZAPALNICZKA (PAKIET DLA PALĄCYCH) DVA = ZESTAW WSKAŹNIKÓW,CZARNY,PIERŚCIENIE CZARNE ZE SREBRNYM WIERZCHOŁKIEM ECA = KLUCZYK FX1 = PRZEŁOŻENIE KOŃCOWE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 3.94 G61 = MOCOWANIE NA 4 ŚRUBY JM4 = SYSTEM HAMULCOWY,TARCZOWE-PRZEDNIE/BĘBNOWE-TYLNE,Z ABS K09 = ALTERNATOR,120A K34 = STEROWANIE TEMPOMATU KCL = KANAŁ OGRZEWANIA,TYLNY PASAŻER 2-GA POZYCJA LHD = KIEROWNICA PO LEWEJ LJ7 = Z16XEP SILNIK M25 = RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW,5 BIEGOWA,TYPU F17 MM3 = UŻYWANY(-A,-E) Z RĘCZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW N34 = KIEROWNICA,TRZY SZPRYCHY,SKÓRA,ZESP. N65 = OPONA,ZAPASOWA,OSZCZĘDNOŚĆ MIEJSCA NC0 = WYPOSAŻENIE,UNIA EUROPEJSKA NT4 = EMISJA SPALIN,EEC 05 OHD PAU = WYKOŃCZENIE,BRISTOL/AMANA QGF = OPONY,205/55 R 16-91H QL5 = KOŁO,JEZDNE,ALUMINIUM,10 SZPRYCH,61/2JX16 T2Q = REFLEKTORY,AUTOMATYCZNE WŁĄCZANIE-WYŁĄCZANIE T96 = PRZEDNIE ŚWIATŁO PRZECIWMGIELNE T9K = PŁAT WYKOŃCZENIOWY,WEWNĘTRZNY,AMANA T9S = ZESP. LAMPY, WEWN., PRZEDNIE DRZWI TN6 = AKUMULATOR,55AH TPV = KRATA WLOTU,CZARNA,Z CHROMOWANYM PASKIEM TR0 = OŚWIETL. WNĘTRZA,DACH,TYŁ,OSTRZEGAWCZE I PODWÓJNE DO CZYTANIA TSP = LAMPA USTAWIANA,ZESP.,OŚW. WNĘTRZA TSQ = LAMPA WNĘTRZA DELUXE U07 = KLAKSON,FANFARA U3C U55 U66 = GŁOŚNIKI,7 U68 = KOMPUTER INFORMACYJNY U71 = ANTENA DACHOWA,ZESP. UAC = TABLICA INFORMACYJNA WYŚWIETLACZA CIEKŁOKRYSTALICZNEGO - WIELOFUNKCYJNA UCH = RADIO AM/FM STEREO,SZUKANIE,CD,ETR,WYCISZANIE,MP3 UEQ = PRZEŁĄCZNIK WYŁĄCZENIA AKUMULATORA UH1 = OSTRZEŻENIE O ZAPIĘCIU PASÓW BEZPIECZEŃSTWA,PRAWA STRONA UJ3 VFE = ZDERZAK PRZEDNI I TYLNY,LISTWA OCHRONNA,KOLOROWA VG2 = WOSK ZABEZPIECZAJĄCY,USUNĄĆ VK8 = UCHWYT,OKULARY W1Y = DLA PRZYPADKU STEROWANIA RADIA NA KIEROWNICY W4Y WBE = WYPOSAŻENIE JEDNOSTKI ODBIORNIKA,RADIO XA3 = OPEL XQ5 = DLA HOLANDII Y67 = WYMAGANE,GDY ZAMONTOWANO WYŚWIETLACZ POZOSTAŁYCH USŁUG Z0G = DLA HOLANDII Z0L = ELEGANCE Z1F = CZUJNIK,SYSTEM OGRANICZAJĄCY,LEWY Z1Y = FARBA,DWA POKRYCIA