przez kemot1024 » 3 mar 2014, o 10:25
Co do lpg to spotkałem się z różnymi opiniami, nie wiem dokładnie jak z 2.0T (jak lpg to instalacja za min. 2,5-3 tys zł), ale w 1.8 zastosowano zmienne fazy rozrządu (odpowiednik vvti) i tu pojawia się problem z regulacją luzu zaworowego który jest kasowany mechanicznie a nie jak powszechnie stosowany hydraulicznie, wiec co jakiś czas trzeba udawać się do mechanika na taką operację. W chevroletach stosowano również te silniczki i tam LPG montowano fabrycznie ale z tego co wiem tam jest wzmacniana głowica(mogę się mylić ale znajomy z serwisu chevy tak twierdzi), natomiast Opel nie oferował nigdy do tego silnika fabrycznie gazu więc coś musi być na rzeczy. Ja generalnie zastanawiałem się nad LPG ale koszt instalacji+ew. koszty regulacji luzu traoszkę mnie zniechęciły zwłaszcza że rocznie robię ok 15-20 tyś km, a poza tym spalanie na poziomie 7-9 l jest jak najbardziej dla mnie akceptowalne. Jeżeli 2.0T to osobiście zaryzykował bym założenie LPG