-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 151
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez soltys_viara » 17 wrz 2020, o 22:15
Następnie wkrętakiem torx T30 odkręcamy cztery śruby I zdejmujemy przepustnice.
- 4.jpg (224.9 KiB) Przeglądane 13124 razy
Przepustnica od góry wyglądała całkiem czysto, natomiast od dołu była cała zanagarowana. Bierzemy pędzelek, szmatkę benzynę lub inny zmywacz I czyścimy wszystko dokładnie. Efekt poniżej:
- 5.jpg (245.55 KiB) Przeglądane 13124 razy
Po czyszczeniu składamy wszystko do kupy. Wyciągamy starą uszczelkę z kolektora ssącego I dajemy nową.
- 6.jpg (240.92 KiB) Przeglądane 13124 razy
Przepustnicę przykręcamy momentem 8Nm. Naciągamy przewody od płynu chłodniczego na króćce. Podpinamy wtyczkę. Nakładamy przewód dolotowy powietrza (należy zwrócić uwagę na wycięcia na przewodzie) I dokręcamy obejmy. Naciągamy przewód od odmy I blokujemy obejmą. Zaczepiamy przewód odpowietrzania zbiornika.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2020, o 22:20 przez
soltys_viara, łącznie edytowano 1 raz
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 151
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez soltys_viara » 17 wrz 2020, o 22:18
Następnie należy przeprowadzić proces adaptacji przepustnicy, który polega na tym, że włączamy zapłon (nie wolno uruchomić silnika) na min 30s. Proces ten można usłyszeć, po włączeniu zapłonu otwieramy maskę i po parunastu sekundach z okolic przepustnicy będą słyszalne dźwięki tak jakby przełączanych styków.
Zalecane jest tez odpowietrzenie układu chłodzenia. Robimy to następująco:
- wyłączamy klimatyzację (w przypadku climatronica ustawiamy na tryb ECO)
- uzupełniamy poziom płynu do poziomu dolnego przewodu przy zbiorniku wyrównawczym
- zakręcamy korek zbiornika wyrównawczego
- uruchamiamy silnik
- utrzymując obroty silnika na poziomie maks 2500 rozgrzewamy go do momentu załączenia się wentylatora na pierwszy bieg
- po załączeniu wentylatora przez dwie minuty utrzymujemy obroty silnika na poziomie ok 2000 - 2500, w tym czasie następuje odpowietrzenie układu
- gasimy silnik I gdy ostygnie sprawdzamy poziom płynu, powinien sięgać do napisu KALT/COLD
Przy okazji czyszczenia przepustnicy można też od razu przeczyścić przewody od odmy. Zdejmujemy trzy obejmy i ściągamy dwa gumowe przewody.
- odma.jpg (234.29 KiB) Przeglądane 13124 razy
Drugi koniec tego cieńszego doprowadzony jest do kolektora ssącego, jest on porostu naciągnięty na króciec (nie ma tam żadnej obejmy). Grubszy z przewodów można próbować czyścić poprzez przeciągnięcie szmatki, z cieńszym to już nie przejdzie. Ja przeczyściłem je tak, że zatkałem jeden koniec przewodu palcem, przez drugi wlałem trochę benzyny ekstrakcyjnej, zatkałem i przelewałem kilka razy benzynę w wężu z jednego końca w drugi. Wylałem, nalałem czystej I powtórzyłem 2-3 razy. Po czyszczeniu naciągamy węże i obejmy i gotowe.
Dziękuję za uwagę
-
soltys_viara
- Klubowicz
-
- Posty: 151
- Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
- Silnik: 1.4 Z14XEP
Powrót do Manuale i literatura - czyli zrób to sam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 3 gości