Strona 1 z 1

Wyciek oleju / użycie oleju Astra 2005r. Z20LEL

PostNapisane: 29 wrz 2020, o 20:26
przez Rabittt
Witam wszystkich
Przekopałem się przez wiele stron i wątków w Internecie i na różnych forach jednak nie znalazłem odpowiedzi i dlatego postanowiłem założyć nowy wątek.
Problem dotyczy Astry z końca 2005r. z silnikiem Z20LEL, przebieg obecnie ~225 000 km prawdopodobnie prawdziwy (ale to nie miejsce i czas na roztrząsanie tego :) )
Zgodnie z tytułem: w aucie "ucieka" olej, częściowo zapewne jest spalany, jak to bywa w tych silnikach, ale cześć ucieka poza silnik i tego właśnie dotyczy moje główne pytanie.
W załączniku zdjęcie podwozia (nie konkretnie mojego samochodu, ale tego samego modelu), na którym zaznaczyłem miejsca, w których widać olej. Czerwoną strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie oleju jest znaczna ilość, pomarańczowymi miejsca gdzie olej jest, ale nie aż tak dużo.
Proszę podpowiedzcie co może być przyczyną wycieków w tych miejscach i jak sobie poradzić z takim problemem.
Jeśli zapomniałem podać jakieś inne informacje to oczywiście uzupełnię.
Od siebie mogę dodać, że w czasie mojego użytkowania tego auta (ponad 2 lata) wykonane zostało uszczelnienie miski olejowej oraz odmy.
Zrobiono także regenerację turbosprężarki, która działała od nowości. Co prawda nie była w stanie krytycznym i jeszcze można było jeździć (z widocznych oznak była niższa moc, błędy turbo w komputerze i olej na turbo), ale wolałem zrobić naprawę za wcześnie a nie za późno.
Zapewne zapytacie ile oleju "ucieka" z samochodu - nie jest to stała ilość, np. niedawno uzupełniałem olej po 2500km (ok. 5000km po wymianie) i dolałem ok. litr. Wcześniej zdarzało się nawet więcej rzędu 0,5-0,6l na 1000km.
Silnik dużo jeździ na LPG, nie katowany, używany średnio w 3-4 dni w tygodniu, tygodniowo średnio 300km, ale zdarza się i 1000km.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi.

Re: Wyciek oleju / użycie oleju Astra 2005r. Z20LEL

PostNapisane: 16 paź 2020, o 13:29
przez mirek_smok
Temat do mechanika , w sensie uszczelnienia , ja mam inny silnik ale gówniana uszczelka pod pokrywą się zagina przy montażu a mechanicy mówili pierdoły z cyklu pod głowicą pod miska itp , ale jeden mówił mądrze uszczelnienie silnika zaczynasz od góry i tego się trzymaj .