Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Z18XER - muł pomiędzy 2000-4500 obr.

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z18XER - muł pomiędzy 2000-4500 obr.

Postprzez GPK90 » 3 lut 2020, o 12:04

Witam serdecznie

Jestem posiadaczem Astry H GTC z silnikiem Z18XER z 2008 roku o mocy 140KM, znajomy posiada taki sam model jednak w wersji 125 konnej z roku 2005.
Ostatnio miałem okazję przejechać się jego samochodem, a on moim i zgodnie doszliśmy do wniosku, że jego samochód jest żwawszy i to dość zauważalnie.
Przyspieszenie w mojej Astrze łapie jak by delikatnego "laga" między 2000-4500obr, a jego leci jak zła do przodu na każdym biegu.

Czy ktoś ma wiedzę na temat tych silników i jest mi w stanie nieco pomóc? Zastanawiam się czy mój silnik ma taką kulturę pracy czy szukać kogoś kto to naprawi.

Dodaję również wykresy z hamowni na której sprawdzałem swój silnik.
Załączniki
UO2784.png
UO2784.png (26 KiB) Przeglądane 10777 razy
UO2783.png
UO2783.png (30.8 KiB) Przeglądane 10777 razy
Ostatnio edytowano 11 sie 2020, o 10:46 przez GPK90, łącznie edytowano 2 razy
GPK90
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2020, o 11:53
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez topiq » 4 lut 2020, o 20:48

Z18XER
Z18XER.jpg
Z18XER.jpg (51.68 KiB) Przeglądane 10747 razy

Z18XE
Z18XE.jpg
Z18XE.jpg (59.02 KiB) Przeglądane 10747 razy


I mój wykres dla porównania.
dyno.jpg
dyno.jpg (83.79 KiB) Przeglądane 10747 razy


Niby max. momentu jest o te 200 obr. bliżej i może to powoduje wrażenie, że zbiera się szybciej. Ale ogólnie nie widzę, żeby coś było nie tak u Ciebie. Moc nawet większa niż fabrycznie. Moment też ładnie trzyma. Jest tam co prawda w pewnym zakresie obrotów zawahanie, ale to może być też wina KZFR. Dawno były wymieniane? Nie stukają przy rozruchu? W Z18XE tego nie ma o to wykres idzie równiej. Za to jest zmienna geometria kolektora. Fakt, jak już podejdzie do 3 tyś. obr. to ciągnie jak głupi.
Ostatnio edytowano 4 lut 2020, o 20:56 przez topiq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez GPK90 » 4 lut 2020, o 20:54

Wielkie dzięki za zainteresowanie, to mój pierwszy wózek, jestem laikiem :)
Szczerze nie mam pojęcia czy lub kiedy były wymieniane, furkę mam od niedawna, a po przejażdżce Asterką znajomego odczuwam pewien niesmak ze względu na to przyspieszenie.
GPK90
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2020, o 11:53
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez topiq » 4 lut 2020, o 21:44

No to na początek zaraz po zakupie, jeżeli nie wiadomo kiedy był rozrząd zmieniany, przydało by się tą czynność serwisową wykonać dla świętego spokoju. Po kołach zmiennych faz rozrządu będzie widać, czy jeszcze oryginały GM czy już jakieś zamienniki siedzą.
https://opel.7zap.com/pl/car/ tu masz katalog, gdzie po VIN można sobie sprawdzać części jakie konkretnie idą do danego modelu.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez GPK90 » 4 lut 2020, o 21:54

Robiłem rozrząd, ale nie mam pojęcia jakie są te koła.
Cenne uwagi, szkoda że nie pomyślałem o tym przed oddaniem fury do mechanika.
Mimo wszystko wielkie dzięki za odpowiedź.

Twój silnik to ten 125km? Może te 200nm wcześniej to tylko, ale i aż?
GPK90
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2020, o 11:53
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez topiq » 5 lut 2020, o 07:46

200 obr. ale jak widać na wykresie, na LPG ciut wyższa moc i Nm tylko o te 200 obr. później. Gość u którego robiłem test, ma taką przenośną hamownię zakładaną na koło i trzeba się fatygować na ekspresówkę, żeby zrobić test. Akurat jest taki całkiem dobry odcinek u mnie, dość prosty. Tylko inni kierowcy w tym czasie co nieco przeszkadzają ;) Może to być też błąd pomiarowy. Wkleiłem Ci wykresy wzorcowe ze strony z silnikami opla. Możesz sobie porównać do tych wykresów. Jak koła nie stukają, to nie ma co sobie nimi na razie zawracać głowy. Żałuję, że jak robiliśmy test drogowy nie zrobiłem jeszcze jednego przebiegu z włączonym trybem Sport. Tak od 0 -100 km/h nie widzę większej różnicy z włączonym Sport i bez. Przy normalnej jeździe raczej nie osiąga się max mocy, dlatego przesunięty moment o te 200-250 obr. może sprawiać wrażenie większej dynamiki. W końcu 3200 obr. jest w zasięgu codziennego użytkowania auta. Do 5000 obr. raczej mało kto auto kręci.
Avatar użytkownika
topiq
Starszy klubowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
Lokalizacja: Puławy
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez GPK90 » 5 lut 2020, o 16:27

Patrząc punktowo na odcinki mojego pomiaru to w obu mój silnik, teoretycznie silniejszy wypada słabiej od twojego.
Czy ktoś jeszcze zabierze głos?
GPK90
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2020, o 11:53
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez GPK90 » 12 mar 2020, o 15:44

Podbijam.
GPK90
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2020, o 11:53
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

Postprzez GPK90 » 11 sie 2020, o 10:39

Nadal need help :)

EDIT: Dodam, że podczas uruchamiania przez 2-3s słychać pod maską klekot.
I dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika.
GPK90
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2020, o 11:53
Silnik: 1.8 Z18XER


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron
stat4u