Strona 1 z 1
Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
16 gru 2019, o 17:44
przez Sivio
Witam wszystkich. Przychodzę do was z problemem. Ostatnio miałem wymieniany czujnik związany z klimatyzacją, bo powodował zwarcie przez co auto było praktycznie bez mocy, cięzko odpalało, pedał gazu nie reagował na nagłe wciśniecie go. Po wymianie tego czujnika problem się rozwiązał. Auto teraz reaguje od razu na wciśnięcie pedału gazu, odpala na dotyk. Ale w gratisie wyskoczył check na nowo. Byłem się pytać mechanika, aby podłączył się do komputera i zobaczył co mu dolega. Mianowicie wyskoczył błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu. Zauważyłem, że od tamtego momentu, gdy check wyskoczył to auto zaczeło szarpać przy delikatnym wciśnięciu pedału gazu. Nie dzieje się to, kiedy żwawo dodaje mu gazu. Tylko szarpie kiedy delikatnie nacisnę pedał gazu. Przepustnica ostatnio była wymieniana, ale na używaną. Czy ktoś jest w stanie mnie oświecić co może być nie tak i z czym przyjdzie mi się zmierzyć ? Jest to Opel Astra H GTC 1.6 105 km z 2007 roku.
Re: Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
16 gru 2019, o 17:58
przez topiq
Podaj numer błędu a nie jego opis.
Re: Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
16 gru 2019, o 18:04
przez Sivio
ecn 111261 oraz 017152
Re: Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
16 gru 2019, o 20:40
przez topiq
P0171 - za ubogi system adaptacji paliwa
Sprawdzenie układu paliwowego
Sprawdź zapas paliwa
Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Wskazówka:
Rezerwa paliwa musi być większa niż 5 L.
Sprawdzenie układu dolotowego powietrza
Kontrola złaczy i mocowania przewodów w układzie dolotowym / podciśnieniowym
Sprawdzić sztywność zamocowania i poprawność montażu wszystkich przewodów podciśnieniowych wskazanego komponentu:
Kontrola niesprawnośći i prawidłowości mocowania filtra powietrza .
Przewód dolotowy
Obudowa przepustnicy
Kontrola funkcjonowania wentylacji zbiornika.
B67 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym
Wspomaganie hamulców
Y1_Y21B Zawór elektromagnetyczny - Twinport
Y56 Zawór elektromagnetyczny - recyrkulacja gazu wydechowego
Sprawdzić sztywność zamocowania i poprawność montażu następującego komponentu:
Prętowy wskaźnik poziomu oleju
Korek wlewu oleju
Sprawdzenie układu wydechowego
Sprawdzić sztywność zamocowania i poprawność montażu następującego komponentu:
Y56 Zawór elektromagnetyczny - recyrkulacja gazu wydechowego
kolektor wylotowy
B166 Ogrzewana sonda lambda, sterowanie składem mieszanki
B57 Sonda lambda, nadzór sprawności katalizatora
System wydechowy
Katalizator
(przeciek, zablokowanie)
P1112 - Błąd nastawnika elektrozaworu dezaktywacji portu
Silnik pracuje
Napięcie akumulatora wynosi powyżej 10 V
Po zastartowaniu silnika usterka ta zostanie rozpoznana przy sterowaniu zaworu elektromagnetycznego.
Następstwo:
Funkcja Twinport jest wyłączona.
Dotyczy zacisków:
7 (XC9)
Instrukcja
Następujące etapy testu wykonać należy w podanej kolejności. Jeśli wykryty zostanie błąd w jednym etapie testu, następne etapy testu można pominąć.
Bezpieczniki
Sprawdzić sprawność następujących bezpieczników:
FE26 Bezpiecznik
Jeżeli bezpiecznik FE26 jest uszkodzony:
Patrz Zasilanie i komunikacja Tabela C-068 Obwód bezpiecznika FE26
Kontrole działania
Sprawdzić sztywność zamocowania i poprawność montażu wszystkich przewodów podciśnieniowych wskazanego komponentu:
Sprawdzić czy wskazany komponent nie jest zablokowany przez lód:
Y1_Y21B Zawór elektromagnetyczny - Twinport
Sprawdzić czy ograniczniki klapek Twinport są zużyte lub złamane.
Sprawdź wszystkie czujniki, siłowniki oraz wiązki przewodów układu czy nie są uszkodzone lub skorodowane.
Testy elementów nastawczych
Wybierz następujący system operacyjny na testerze diagnostycznym:
Silnik
Wykonać następujące testy elementów nastawczych:
Patrz Tabela B-012 TEST ELEMENTóW NASTAWCZYCH T007 Test dezaktywacji portu
Instrukcja
Zapłon ZAŁ
Silnik WYŁ
W menu głównym układu przycisnąć odpowiedni klawisz w celu wywołania funkcji testu elementów nastawczych, wybrać pożądany test oraz potwierdzić za pomocą ENTER. Postępować wg wskazówek testera diagnostycznego.
Wciśnij klawisz programowalny NIEAKTYWNY
Wciśnij klawisz programowalny AKTYWNY
Wskazówka:
Zmiana położenia klapek Twinport nie powinna trwać dłużej niż 1 s .
Kontrola odgłosów: odgłos kliknięcia na zaworze.
Wykonać następujące czynności rozwiązywania problemów:
Patrz Tabela C-021 Obwód zaworu elektromagnetycznego dezaktywacji okna
Zapłon WYŁ
Ściągnąć wtyk wiązki przewodów z:
Y1_Y21B Zawór elektromagnetyczny - Twinport
Zapłon ZAŁ
Zmierzyć napięcie między następującymi zaciskami:
Y1_Y21B Zawór elektromagnetyczny - Twinport
Wtyk wiązki przewodów (od strony wiązki przewodów) zacisk 2
&
Masa
Po udanym teście/naprawie przejdź do następnego kroku.
Tyle od TISa. Teraz wszystko zależy co się posypało. Masz kilka obwodów do sprawdzenia.
Re: Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
16 gru 2019, o 20:53
przez Whitemamba
Wygląda na zablokowaną klapę w kolektorze dolotowym.
Re: Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
17 gru 2019, o 07:46
przez topiq
W 1.6 zdaje się jest metalowy kolektor? One też się lubią rozpoławiać. Ja bym go całkiem zdemontował. Gdzieś w sieci jest cała procedura uszczelnienia kolektora z fotograficzną relacją. Wyczyścić kanały EGR w kolektorze, wyczyścić to porządnie, skleić od nowa i dać nowe uszczelki. Będzie śmigać jak nowy.
Re: Problem przy dodawaniu gazu.
Napisane:
17 gru 2019, o 09:59
przez Wigo48
Przyczyną błędu 0171 w 1,6 xep jest między innymi jeśli nie wyłącznie zatkanie kanalików w kolektorze ssącym i od tego trzeba zacząć. Gwarantuję poprawę, bo robiłem to już u siebie dwa razy.