Strona 1 z 1

Wymiana pierscieni

PostNapisane: 17 lis 2019, o 19:56
przez mariusz1976
Witam jestem posiadaczem astry h z 2005 roku silnik 1.6 xep + gaz, przebieg 278 tyś km. Kilka dni temu udałem się do warsztatu samochodowego, gdzie zrobiono mi regeneracje glowicy z uwagi na głośne klekotanie oraz przy okazji wymienione zostaly pierscienie tłokowe z uwagi na zwiększony pobór oleju okolo 1 na 500 km. Po wymianie pierscienie oraz regeneracji glowicy silnik konsumuje 1 litr na 100 km !!!. Z tego co mówił mi mechanik to.nie sprawdzał cylindrow pod kątem owelizacji jak twierdził cylindry wyglądały B.dobrze. Po nagraniu silnika ruszanie jak i redukcja na mniejszy bieg chmura dymu za samochodem. Moje pytania do kolegów czy ewentualna owelizacja cylindrow może byc przyczyną tak duzego poboru oleju? Czy może źle dobrane lub założone pierscienie?. Proszę o opinie i podpowiedz co można zrobić żeby jeszcze trochę pojezdzic. Mechanik poinformowany jutro mam ponownie do niego zaprowadzić auto zobaczymy co wymysli. Za pomoc z góry dziękuję.

Re: Wymiana pierscieni

PostNapisane: 18 lis 2019, o 12:31
przez topiq
Spieprzył niech naprawia. Straszna fuszera. To przed montażem nie sprawdził nawet pierścieni na cylindrze czy mają prawidłowy luz? Rany to są podstawowe sprawy jak sprawdzenie owalizacji, czy innych parametrów cylindra. A może już tłok ma wywalone rowki i nowy pierścień nic tu nie pomoże, jeżeli pierścienie będą się w rowkach wahały.

Re: Wymiana pierscieni

PostNapisane: 9 gru 2022, o 22:10
przez PIOTR
Witam.
Mechanik się nie znał w ogóle jeśli auto nie ma przedmuchów dołem ani góra to znaczy że silnik ok, odma pewnie była do wymiany i tyle miałem tak.