Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji oleju

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji oleju

Postprzez Daszekk » 12 cze 2019, o 14:28

Cześć,



Ze szczęścia chciałbym się z wami podzielić radosną nowiną. Mój Opel już nie bierze oleju :)



Astra H 1.6 Z16XEP 2006 rok




Po kolei co się działo z moim autem, według przebiegu:



193000km

Kupiłem tego Opla.



197000km



Jechałem po trasie S7, prędkość 120-130 km/h. Pierwsze zaświecenie kontrolki oleju (tej żółtej), obliczone zużycie oleju wyniosło około 1,5l/1000km na trasach do 100km/h i nawet do 2,5l/1000km na trasach szybkiego ruchu.

Kontrolka zaświeca się, gdy na bagnecie zostaje tylko jedna kreska z czterech.

Pojawił się niebieski dym. Po wymianie oleju i płukance auto dymiło tak, że prawie się załamałem.



198000km

Pierwsza próba naprawy - wymiana pierścieni tłokowych (Kolbenschmidt) i uszczelniaczy zaworowych, plus wszystkie uszczelki Elringa.



199000km

Silnik dalej bierze olej, mniej więcej tyle samo, ale przestał dymić (wcześniej miałem zblokowane pierścienie)

Mechanik nie wie o co chodzi, świece są zaolejone, on rozkłada ręce bo tu jego wiedza się kończy.



200000km

Wyskoczył check engine, sprawdziłem jaki to błąd.

Okazało się, że wypada zapłon, świece są brudne w nagarze i zaolejone.

Pojechałem więc do innego mechanika.

Drugi mechanik wątpił czy tamten zrobił w ogóle remont, po dłuższym sprawdzeniu uznał, że walnięta jest membrana w pokrywie zaworów. Wymienił więc pokrywę.

Mechanik niestety nie skonsultował tego ze mną i wziął zamiennik.

Membrana w starej pokrywie (oryginalnej) miała dziurę.



201000km

Pojawia się objaw pisku w komorze silnika. Jeździłem tak przez około 1500km z tym piskiem. W silniku panuje duże podciśnienie.

Uznałem, że to ta nowa pokrywa tak piszczy - dowód na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=QfTDWcu-_rc

Gdy na dworze jest cieplej wariują obroty (400-800rpm) na biegu "N" i na sprzęgle, kilka razy auto zgasło po wciśnięciu sprzęgła.



202000km

Kupiłem sam oryginalną pokrywę GM i poprosiłem mechanika o wymianę za darmo i zwrócenie tamtej wadliwej do sklepu. Obecnie trwa proces reklamacji.



Piski ustały, silnik pracuje równiutko. Olej wymieniony, bo podobno gdy ta membrana jest zniszczona to psuje właściwości oleju.

Silnik już nie bierze oleju, przejechałem 850km i z bagnetu nie ubyło ani milimetra.



Moja teoria jest taka:

Auto przed tym jak je kupiłem prawdopodobnie jeździło długo z uszkodzoną membraną.

Przez tą membranę przedostawała się mgiełka olejowa do komory spalania, tworzyło się dużo nagaru.

Nagar prawdopodobnie zablokował pierścienie olejowe - dlatego dymił przed ich wymianą, a po remoncie już nie.

Prawdopodobnie jakbym jeździł z wadliwą membraną dalej to nowe pierścienie też bym szybko zużył.



Po wymianie pierścieni oraz pokrywy z membraną - problem ustał.





Pozdrawiam
Daszekk
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12 cze 2019, o 14:25
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez piotii » 13 cze 2019, o 19:48

super zacznij od powitalni i przedstawienia się :mrgreen:
Avatar użytkownika
piotii
Moderator
 
Posty: 332
Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
Lokalizacja: Chociszew
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez Gregorpl200 » 16 cze 2019, o 11:04

Witam, obecnie mam problem z moja astetka, tez bierze na potenge oliwy. Zrobiłem góre uszczeniacze zaworowe i nic to samo ,obecnie zastanawiam sie nad robieniem dołu, ale po przeczytaniu tego posta dalo mi to do myslenia. U mnie jest tez dziwny dzwiek podobny jak na filmiku, sprawdzilem czy da sie odkrecic kurek oleju i bagnet. Nie mialem zadnych problemow z tym praca silnika niewiele sie zmienila wydaje sie ze jest taka sama. Wlasnie nie wiem czy to moze byc ta odma i memrana, czy taki test jest miarodajny jak na filmiku, jak sprawdzic poprawna prace odmy, moze jakies jest inne rozwiazanie. Opel astra h 1.6, 218089, lpg.pozdrawiam
Gregorpl200
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 cze 2019, o 10:49
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez lisu7 » 17 cze 2019, o 09:04

Na internecie jest pokazane jak sprawdzić pokrywę zaworów. Poszukaj sobie.
lisu7
Klubowicz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 11 wrz 2017, o 18:57
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez piotii » 20 cze 2019, o 22:31

Avatar użytkownika
piotii
Moderator
 
Posty: 332
Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
Lokalizacja: Chociszew
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez jacek26 » 30 mar 2020, o 11:35

Witam kolege ja mam podobny problem pokrywa wymieniona na nową ale z allegro oleju ubywa dalej i jest widoczny w przewodzie który wychodzi z pokrywy.
jacek26
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 10 cze 2016, o 10:37
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez Gregorpl200 » 30 mar 2020, o 13:56

Witam, jakoś czas temu miałem problem z moją asterka ,silnik 1.6 XEP +gaz ,a mianowicie brała olej tak w granicach 1 litr na 500 .
Sprawdzałem membranę odmy okazało się ok, zrobiłem uszczelniacze zaworów i nic to nie dało. Zawiozłem do mechanika i wymienił pierścienie olejowe i problem znikł. Moja rada samemu tak na rękę nie polecam szukać rozwiązania problemu gdybym zawiózł do mechanika wcześniej nie miał bym teraz problemów z EGR schodzi ten syf z oleju i przytyka powrót spalin, silnik tak naprawdę odratowalem w ostatniej chwili a jeździłem tak z rok. Pozdrawiam
Gregorpl200
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 16 cze 2019, o 10:49
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Benzyna 1.6 Z16XEP ostateczne rozwiązanie konsumpcji ole

Postprzez Harpo3 » 28 lip 2021, o 09:33

Dzień dobry,
podczepię się pod temat. U mnie również występuje zwiększona konsumpcja oleju, wymieniłem na mobil 5W30 (nie wiem jaki był wcześniej - w niemieckiej serwisówce też niby 5W30. Wcześniej przed wymianą wypadały zapłony (wszystkie), wymieniona cewka i świece problem ustał. Teraz w weekend miałem trasę w sumie ponad 800 km i oczywiście dolewki oleju. Raz zapalił się check z wypadaniem zapłonów, ale po dolewce i wykasowaniu błędów nie powrócił. Moje podejrzenie to właśnie zapieczone pierścienie olejowe. Czy stosował już ktoś preparat typu XADO antykoks do odpuszczania nagaru na tłokach? Podobno nie trzeba po tym wymieniać oleju i jest bezpieczny dla uszczelnień.
Harpo3
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 maja 2021, o 16:26
Silnik: 1.6 Z16XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

stat4u