Strona 1 z 2

Ponowny Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 19 mar 2019, o 06:45
przez Gosia_astra
[list=][/list]Witam. Mam problem ze swoją Astra. Od jakiegoś czasu wyskakuje check engine... Za pierwszym razem był błąd cieczy chłodzącej, później cewki, i takie kasowanie przez mechanika, jeżdżenie i obserwowanie. Pierwszy mechanik powiedział, że to sterownik. Elektryk stwierdził, że najpierw warto zobaczyć inne przyczyny mechaniczne... Wymieniono nam pompę paliwa z filtrem... Nic to nie dało błądy nadal wyskakują... Dziś metoda gaz-hamulec wyszły mi błędy:
030000- układ zapłonowy, wypadanie zapłonowa.
030100-zaplon cylindra 1, wypadanie zaplonu
030200- to samo tylko 2
030300-j. W. Tylko 3
030400-j.w. Tylko 4
031400- wypadanie zapłonu cylindra pojedynczego
130000-wypadanie zapłonu przy niskim poziomie paliwa.


Ratunku już nie wiemy co to jest, a mechanicy rozkładają ręce i co chwila inna diagnoza... Pacjent to Astra h 2004r silnik 1.6 16v 105km twinport. Dodam, że za każdym razem kiedy zapala się check silnik jest rozgrzany, nigdy na zimnym.
Będę bardzo wdzięczna za każdą pomoc. Może kogoś coś podobnego spotkało.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 19 mar 2019, o 20:15
przez topiq
To może niech sprawdzą luzy zaworowe, skoro to się dzieje na ciepłym. W ogóle ktokolwiek je kiedykolwiek sprawdzał? Te silniki nie mają hydropopychaczy.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 00:18
przez Gosia_astra
Tego nie wiem... Kupiliśmy w styczniu... Poprzedni właściciel zabardzo nie dbał o to auto... Jutro ma być sprawdzany sterownik silnika lubią podobno padać w tych silnikach...

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 09:36
przez topiq
Zazwyczaj zaczyna się od diagnozy części najtańszych i najłatwiej dostępnych. Ten silnik ma szklanki. Luzy zaworowe trzeba w nim kontrolować. Nie wiem czy macie LPG. Przy wypalonych gniazdach zawory zaczynają się niedomykać. Wszystko to się łatwo diagnozuje mierząc luz zaworowy, kompresję, nie zawadzi zmierzyć ciśnienia paliwa, cewkę, czujniki położenia wału i wałka rozrządu, sondy lambda na komputerze, a nie od razu wywalać sterownik za kilkaset zł. A co jak nie pomoże? Przynajmniej spiszcie umowę, że w razie wymiany sterownika jak się okaże że to nie to, to niech oni ponoszą koszta nie Wy. Mechanicy niestety bardzo łatwo wydają pieniądze właściciela samochodu. A jak mechanik do d... to zmienić mechanika. Bo finalnie okaże się, że miał być tani ale przez swoją niekompetencję wyjdzie o wiele droższa naprawa niż u ogarniętego, który potrafi diagnozować silnik.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 10:00
przez Gosia_astra
Podobno wszystko zostało sprawdzone... Mechanik wymienił pompę paliwa za 290zl plus robocizna 100zl... Nie pomogło choć ten filtr i pompa naprawdę wyglądało tragicznie. Mamy fajnego fachowca, który wcześniej uratował nam clio2, które zjeb... fachowcy bo chcieli najpierw wycinać IMO i później lutowali Emulator, który co się okazało w odwrotna stronę przytutowali... W ogóle cyrk. Usłyszeliśmy, że mamy problematyczne auto i mamy je zabierać :D. A ten Pan zna się na rzeczy nie muszę nigdzie wysyłać. Koszt 300zl jeśli po rozebraniu i obejrzeniu sterownika okaże się, że jakas ścieżka się upalila.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 10:01
przez Gosia_astra
Nie mamy gazu i auto nigdy gazu nie posiadało.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 12:56
przez topiq
Być może wymiana sterownika pomoże. Jeżeli wszystko sprawdzone, wyregulowane. Po zakupie oczywiście wypada zrobić rozrząd, skoro auto słabo zadbane. Sprawdzić też czy termostat nie puszcza. W Asterkach H lubi się też gubić masa, szczególnie na minusowej klemie. Objawia się sporą temperaturą przy dużym obciążeniu tego przewodu przy klemie.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 13:25
przez Gosia_astra
Dzięki wielkie za rady. Napewno sprawdzimy. Rozrząd i pasek wielorowkowy był zrobiony tydzień po zakupie. Świece również były w tragicznym stanie... Dam znać czy jednak był to sterownik. Przy okazji zapytam może wiesz dlaczego paruja tylne szyby? Podłoga jest sucha dywaniki wymienione na gumowe, ponieważ wcześniej były welurowe...

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 13:50
przez topiq
A co to za buda? HB, 3D czy kombi? Zazwyczaj jeżeli wnętrze paruje, to jest problem z klapką obiegu wewnętrznego. W Astrach G i H nagminnie pęka ośka i ludzie blokują klapkę na stałe odłączając silniczek. Pierwszy test to w całkowitej ciszy wciśnięcie przycisku obiegu wewnętrznego i nasłuchiwanie, czy za schowkiem słychać silniczek. Prawidłowo działający to 3 sekund, nieprawidłowo to powyżej 10 sekund albo brak reakcji. O awariach tej klapki na każdym forum jest temat i potencjalne metody naprawy oraz zapobiegawcze. Wystarczy poszukać "obieg wewnętrzny". U mnie w HB jeszcze się po naprawie nie zdarzyło, żebym miał zaparowane szyby czy to przednie czy tylne.
Radzę też zajrzeć pod gumowe/plastikowe zaślepki mocowania amortyzatora z przodu. Lubi tam korodować. Podobny problem z korozją występuje pod listwą tylną klapy bagażnika. Od drgań śruby wycierają lakier wokół otworu i robią się tam spore ogniska rdzy, a woda lubi się tam zbierać i wciekać do środka klapy. Dywaniki mogą być suche ale w klapie może stać woda.
Do obejrzenia są też hamulce, a szczególnie osłony blaszane tarczy, które korozja wpier... zjada w oczach. U mnie obie dosłownie odpadły. Wymiana jest dość problematyczna, bo trzeba demontować nie tylko zaciski i tarcze ale też mocowanie tylnej piasty a odkręcenie tych śrub mocujących to tragedia. Ja dałem tam ocynkowane i dodatkowo prysnąłem czarnym, może wytrzymają dłużej niż fabryczne. Ważna uwaga, tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca jednocześnie wciskając, bo tam jest gwint od ręcznego. Są specjalne urządzenia lub ścisk stolarski + klucz do odkręcania tarcz szlifierki kątowej.

Re: Problem z Astra, błędy

PostNapisane: 20 mar 2019, o 13:59
przez Gosia_astra
Mamy HB. Dzięki za odpowiedz. wiosna przyjdzie to trzeba się za nią porządnie wziąść i doprowadzić do ładu.