Problem przy odpalaniu + kontrolka check
Napisane: 5 lut 2019, o 19:22
Witam,
Dzisiaj przy odpalaniu silnika( Opel Astra III 1.6 .105km benzyna rocznik 2006 ) zdusiło go i zgasł. Przy 3 kolejnych próbach odpalenia 0 reakcji (nawet nie było próby rozruchu). W końcu przy kolejnej próbie po wyjęciu kluczyka na jakieś kilkanaście sek. samochód odpalił ale świeci się kontrolka check silnika.
Po sprawdzeniu błedów za pomocą hamulec + gaz wyskoczyło ich 11:
ECN:
213970
210870
210400
210300
16003A
065070
023002
020400
020300
020200
020100
Parę faktów które zauważyłem (nie wiem czy przydatne i mają tu znaczenie) w trakcie użytkowania samochodu w ostatnim czasie:
- Po odpaleniu silnika (zimny) obroty skaczą na 2-3k obrotów i utrzymają się tak czasem przez paręnaście a nawet czasem dziesiąt sekund.
- Na biegu jałowym lekko falujące obroty.
- Po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu podczas jazdy lekkie szarpnięcie silnika.
- Po problemie z odpaleniem silnika sprawdziłem poziom oleju i zaobserwowałem, że go sporo ubyło jakieś 2/4 w skali od min do max w ciągu miesiąca - wcześniej nie ubywało oleju praktycznie w ogóle.
Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną?
Mogę tym autem dojechać do pracy i po niej do mechanika czy raczej zalecane jest bezpośrednia wyprawa do mechanika?
Dzięki za pomoc.
Dzisiaj przy odpalaniu silnika( Opel Astra III 1.6 .105km benzyna rocznik 2006 ) zdusiło go i zgasł. Przy 3 kolejnych próbach odpalenia 0 reakcji (nawet nie było próby rozruchu). W końcu przy kolejnej próbie po wyjęciu kluczyka na jakieś kilkanaście sek. samochód odpalił ale świeci się kontrolka check silnika.
Po sprawdzeniu błedów za pomocą hamulec + gaz wyskoczyło ich 11:
ECN:
213970
210870
210400
210300
16003A
065070
023002
020400
020300
020200
020100
Parę faktów które zauważyłem (nie wiem czy przydatne i mają tu znaczenie) w trakcie użytkowania samochodu w ostatnim czasie:
- Po odpaleniu silnika (zimny) obroty skaczą na 2-3k obrotów i utrzymają się tak czasem przez paręnaście a nawet czasem dziesiąt sekund.
- Na biegu jałowym lekko falujące obroty.
- Po wciśnięciu i zwolnieniu pedału gazu podczas jazdy lekkie szarpnięcie silnika.
- Po problemie z odpaleniem silnika sprawdziłem poziom oleju i zaobserwowałem, że go sporo ubyło jakieś 2/4 w skali od min do max w ciągu miesiąca - wcześniej nie ubywało oleju praktycznie w ogóle.
Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną?
Mogę tym autem dojechać do pracy i po niej do mechanika czy raczej zalecane jest bezpośrednia wyprawa do mechanika?
Dzięki za pomoc.