Delikatne szarpanie Z14XEP
Napisane: 6 sty 2019, o 18:33
Temat poruszany po raz setny ale po przeczytanie różnych forów nadal nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem z delikatnym szarpaniem w okolicach 2-2,5 tys obrotów przy wciskaniu lub odpuszczaniu gazu - przy mocniejszym wciśnięciu słabiej wyczuwalne - przy delikatnym wciskaniu bardziej szarpie. Auto mam od końca września i wcześniej tego nie było. Pojawiło się kiedy temperatury stały się niższe - nie wiem czy to zbieg okoliczności. Najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu. Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG - po rozgrzaniu auta jest to mniej odczuwalne. Ostatnio doszło do tego szarpanie/duszenie (jakby nie dostawał paliwa) na zimnym silniku nawet na ssaniu - znika ten problem po przejechaniu jakiś 500 m.
LPG było regulowane w odpowiedni sposób a według gazownika wtryski lpg, benzyny oraz sondy lambda w normie. Nie wiem już sam gdzie tkwi problem.
Zrobione już w aucie:
- wymienione świece oryginał GM
- wymieniona cewka delphi
- czyszczony EGR
- czyszczona przepustnica
- czyszczony przepływomierz
Na tą chwilę żadnych błędów nie pokazuje.
Prosiłbym was o zerknięcie na dane z opcoma i podpowiedź co może być przyczyną. Czy to normalne, że pozycja przepustnicy na postoju przy wciśnieciu gazu do 5 tys obrotów wynosi 18%?
Po podłączeniu pod opcoma mam takie wartości (Wszystko co udało mi się zapisać a tak na dobrą sprawę nie wiem co może się przydać):
Auto rozgrzane na biegu jałowym.
Auto zimne po odpaleniu rano:
Napięcie akumulatora,14.5 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.90 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.10 V
Obliczona pozycja przepustnicy,7 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,8 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Pożądane jałowe,1 050 obr/min
Prędkość silnika,1 058 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.78 V
Przepływomierz powietrza,18 kg/h
Temperatura powietrza wlotowego,3.57 V
Temperatura powietrza wlotowego,19 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.18 V
Temperatura cieczy chłodzącej,30 °C
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),440 kPa
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),0 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V
Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.45 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Glówny przekaznik,Aktywny
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Aktywny
Temperatura Otoczenia,0 °C
Sensor zbiornika paliwa,31 Mala predkosc
Czas zwarcia styków,1.6 ms
Czas wtrysku,4.4 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,-35 CA
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V
Czujnik położenia przepustnicy 2 zaprogramowane położenie dolne,2.04 V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Brak trybu pracy awaryjnej ze względu na usterkę elektr. ster. przepustnicy,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.6 V
Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Obliczona pozycja przepustnicy,4 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,14 %
Przepływomierz powietrza,11 kg/h
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),59 mV
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),449 mV
Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1),Zamknięte
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),5 %
LPG było regulowane w odpowiedni sposób a według gazownika wtryski lpg, benzyny oraz sondy lambda w normie. Nie wiem już sam gdzie tkwi problem.
Zrobione już w aucie:
- wymienione świece oryginał GM
- wymieniona cewka delphi
- czyszczony EGR
- czyszczona przepustnica
- czyszczony przepływomierz
Na tą chwilę żadnych błędów nie pokazuje.
Prosiłbym was o zerknięcie na dane z opcoma i podpowiedź co może być przyczyną. Czy to normalne, że pozycja przepustnicy na postoju przy wciśnieciu gazu do 5 tys obrotów wynosi 18%?
Po podłączeniu pod opcoma mam takie wartości (Wszystko co udało mi się zapisać a tak na dobrą sprawę nie wiem co może się przydać):
Auto rozgrzane na biegu jałowym.
Auto zimne po odpaleniu rano:
Napięcie akumulatora,14.5 V
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.49 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.90 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.10 V
Obliczona pozycja przepustnicy,7 %
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,8 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Pożądane jałowe,1 050 obr/min
Prędkość silnika,1 058 obr/min
Przepływomierz powietrza,1.78 V
Przepływomierz powietrza,18 kg/h
Temperatura powietrza wlotowego,3.57 V
Temperatura powietrza wlotowego,19 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,3.18 V
Temperatura cieczy chłodzącej,30 °C
Ciśnienie oleju,Normalne
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.7 V
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),440 kPa
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,System OK
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),0 %
Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.82 V
Czujnik pozycji dezaktywacji portu,4.45 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Glówny przekaznik,Aktywny
Status zapłonu,Zał 12V
Przekaźnik Rozrusznika,Aktywny
Temperatura Otoczenia,0 °C
Sensor zbiornika paliwa,31 Mala predkosc
Czas zwarcia styków,1.6 ms
Czas wtrysku,4.4 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,-35 CA
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
Odcięcie paliwa przy hamowaniu silni- kiem,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,0 m/ s2
Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.62 V
Czujnik położenia przepustnicy 2 zaprogramowane położenie dolne,2.04 V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Brak trybu pracy awaryjnej ze względu na usterkę elektr. ster. przepustnicy,Nieaktywny
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
B1 Sygnal czujnika spalania stukowego (rzad 1),0.6 V
Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Obliczona pozycja przepustnicy,4 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,14 %
Przepływomierz powietrza,11 kg/h
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Aktywny
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),59 mV
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),449 mV
Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1),Zamknięte
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),5 %