Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Zawór EGR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Zawór EGR

Postprzez Derka » 30 lis 2018, o 17:00

Cześć - temat jest trochę dłuższy więc pokusiłem się o założenie nowego tematu.

Auto: opel astra h, 1.6, silnik Z16XEP, założona instalacja LPG, rocznik 2005

Około miesiąca temu zaświeciła mi się kontrolka check engine. Metoda gaz hamulec pokazała sporą ilość błędów, głównie P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0313, P0314 (wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach), P0230 (nieprawidłowe działanie pompy paliwa?), P0325 (czujnik spalania stukowego) i jeszcze z dwa inne. Ogólnie sporo. Internet w ruch, poczytałem tu i tam - postawiłem diagnozę, że problem leży w świecach oraz w cewce. Jedyne objawy jakie się pojawiały to podczas hamowania z dużych obrotów (przynajmniej 3000) i zejściu na bieg jałowy dochodziło do falowania obrotów i zdarzyło się, że samochód mi zgasł. Wrzucenie na luz przy wysokich obrotach powodowało jakby nie miał mocy i się dusił i gasł. Nie był to standard, raz się tak działo raz nie - różnie.

Świece wymieniłem, cewkę wymieniłem, błędów nie miałem jak skasować, i tak chwilę jeździłem. Na początku problem jakby ustał więc zadowolony nic nie robiłem, ale z czasem (do 1,5 tygodnia) znowu wrócił temat falowania obrotów przy dużych obrotach i czasami gaśnięciu, a apogeum było zaczęcie migania kontroli check engine i wchodzenie samochodu w tryb awaryjny. Udałem się do mechanika, zobaczył błędy, skasował, i stwierdził, że problem może być w ciśnieniu pompki paliwa, i trzeba by je sprawdzić, bo paliwo wraca i dlatego dochodzi do wypadania zapłonów? Coś takiego chyba powiedział. No okej, umówiłem się na inny dzień bo nie mogli w ten sam i jeżdżę. Ku mojemu zdziwieniu przez te 4 dni opel się zachowywał normalnie - myślałem więc, że może kontrolka i błędy powodowały, że system głupiał i się wysypywał. No ale dmucham na zimne, pojadę do mechanika. Ogólnie powiedzieli, że jak działa to po co coś robić, szkoda pieniędzy żebym też wydawał, i też mnie utwierdzili w przekonaniu, że winna mogła być kontrolka i system głupiał.

Minęły z 2 - 3 dni i zaczyna się główny problem. Samochód dalej faluje obrotami przy wrzucaniu na bieg jałowy i może zgasnąć. Kontrolka check engine zaczyna migać - ale tylko wtedy kiedy wciskam gaz, kiedy nie gazuje to tylko świeci. Do tego przy małych prędkościach nie zauważyłem by podczas przyspieszania zaczęła migać - tylko powiedzmy tak od 50-60 km/h. Podczas wciskania gazu słyszę jak z tyłu pracuje wydech i chodzi jak w traktorze "pyr pyr pyr pyr".
Na samym początku kontrolka tylko migała i błędy z metody gaz hamulec były takie:
* P0230 - Fuel Pump Primary Circuit Malfunction
* P0313 - Misfire Detected at Low Fuel Level

Na drugi dzień oprócz migania przy wciskaniu gazu kontrolka się zaświeciła na stałe i doszły błędy:
* P0300 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
* P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
* P1565 - Cruise Servo Position Sensor

Czytałem i szukałem w czym może być problem. Jedna osoba miała dosłownie ten sam problem i winna była cewka - czy może to być możliwe, że problem leży w cewce chociaż została wymieniona miesiąc temu? A może problem leży w ciśnieniu pompki paliwa? Z tego co też udało mi się wyczytać, problem może leżeć w zaworze EGR i tutaj bym właśnie obstawiał - ale czy mój trop jest prawidłowy? Mógłby mnie ktoś nakierować?
Za radą internetów spróbowałem odłączyć EGR i zobaczyć jak się będzie zachowywał samochód. Ciekawe jest to, że inni przy wyłączonym mogli jeździć, bo u mnie.. się nie da. Po 5 sekundach od zapalenia samochodu gaśnie i nie pozwoli mi na jazdę. Więc EGR muszę mieć podłączony.

Prosiłbym więc kogoś, kto może mieć jakieś pomysły o nakierowanie w czym może leżeć problem i gdzie go szukać. Czy to może być faktycznie EGR? Przymierzam się by w poniedziałek się do niego dobrać i go wyczyścić. Kupowanie nowego chyba mija się z celem, bo z tego co się dowiedziałem, zawory EGR za 200-300 zł na alledrogo to można w kosz, a "normalne" są od 600 w górę więc dosyć sporo.

Przepraszam, za przydługawy tekst, ale chciałem dokładnie nakreślić problem.
Derka
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 paź 2018, o 19:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez piotii » 30 lis 2018, o 19:34

jedno pytanie , czy po odpaleniu masz zaraz ładowanie ( kontrolka gaśnie ) czy po chwili , czy jak depniesz trochę wyższe obroty silnika ?
Avatar użytkownika
piotii
Moderator
 
Posty: 332
Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
Lokalizacja: Chociszew
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez Derka » 30 lis 2018, o 20:08

Na samym początku (jakieś 3-4 dni temu) po odpaleniu zapłonu kontrolki świeciły się (check engine, akumulator itp.) i gasły - czyli standardowo. Natomiast w czasie jazdy dopiero w jakimś momencie (różnie to mogło być, po 5 do 15 minut) mu się umaniało i kiedy naciskałem pedał gazu to kontrolka się pojawiała i zaczynała migać. Puszczenie pedału gazu powodowało, że kontrolka znikała całkowicie. I znowu gaz i znowu miga. Kontrolka więc nie migała od początku od przyciśnięcia gazu. Tak na prawdę działo to się już jak byłem w trasie i jadę sobie powiedzmy 60-70 km/h i pyk zaczyna mi mrugać. No i jedyne co zaobserwowałem, to że jak jechałem powiedzmy w korku czyli koło 20-30 km/h to pedał gazu nie powodował, że kontrolka migała.
Natomiast dzień temu kontrolka zaświeciła się już na stałe (doszedł ten błąd z wypadaniem zapłonu na 2 cylindrze). Po odpaleniu silnika od razu zostaje, nie znika. A jeśli chodzi o mruganie to to samo co wyżej. Po jakimś czasie mu się umania i gaz = miganie kontrolki.

Mam nadzieję, że oto pytałeś, bo przyznaje trochę nie zrozumiałem pytania.
Dwa szczerze nie testowałem, czy od razu po zapaleniu i wciskaniu gazu na postoju zacznie mi migać kontrolka. Miganie kontrolki z gazem zawsze było już w trasie, na postoju musiałbym zobaczyć.
Derka
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 paź 2018, o 19:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez piotii » 30 lis 2018, o 20:39

to jest taki typowy objaw uszkodzenia , jednostki sterującej silnik ( ten moduł przykręcany do silnika , komputer silnika ) takie objawy jak piszesz . Przykład z ostatniego miesiąca w Oplu mojego syna .
podmieniał cewki ( tak pokazywały błędy )
świece nowe
kasowanie błędów i inne cuda na kiju .
Nic , wysyłanie modułu do serwisów ( naprawa 7 dni z wysyłką, działało 2 dni )może przypadek
zakup sprawnego modułu u fachowca, wgrał do systemu auta, Codem auta i już od 4 dni spokój
Avatar użytkownika
piotii
Moderator
 
Posty: 332
Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
Lokalizacja: Chociszew
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez Derka » 5 gru 2018, o 22:58

Trochę czasu minęło ale temat ciągle aktualny.

Dzięki piotii za nakierowanie. Trochę poczytałem, trochę pooglądałem, faktycznie może być problem w sterowniku. Rozglądnąłem się za firmami co naprawiają w Rzeszowie, zadzwoniłem no i:

- Panie my nie sprawdzimy czy działa czy nie działa, bo to może gdzieś głęboko winna leżeć i z wierzchu jej nie widać. To trzeba by podmieniać
- To mogliby Państwo podmienić?
- Panie my nie mamy sterowników by podmieniać, a nowe drogie
- To można jakoś się umówić na to sprawdzenie/naprawę/cokolwiek?
- Panie może Pan, to trzeba przyjechać, będziemy badać i sprawdzać, ale to musi Pan dzwonić koło czwartku i się umawiać na następny tydzień bo roboty ze hohoho
- A jakieś widełki cenowe chociaż za takie coś? (Wiem, że to ciężkie określić, bo może być mały problem i duży, ale chociaż orientacyjne)
- Panie skąd, nie ma szans

Ot taka rozmowa. Jutro będę dzwonił i próbował się umawiać.
Z ciekawych rzeczy co do tej pory zaobserwowałem to takie, że w niedziele, magicznie, po południu kiedy wsiadałem do samochodu, kontrolka znikła. Gaz-hamulec no i zniknął błąd P0300 (losowe wypadanie zapłonów). Reszta błędów ta sama. No i jeździłem, jeździłem, smigało dobrze. Do poniedziałku tak na prawdę bo wracając z roboty znowu kontrolka check engine zaczęła migać i znowu się zaświeciła na stałe. I dalej ta sama śpiewka - wciskam gaz podczas jazdy to miga. Najlepsze jest to, że zatrzymałem się na poboczu, zgasiłem silnik, odpaliłem i można jechać dalej bez migającej kontroli i słyszalnego tyrkotania z tyłu przy wydechu oraz bardzo słabej mocy - do czasu aż znowu nie zgłupieje i zacznie migać.

Pytanie mam czy można trochę na własną rękę ogarnąć sobie sterownik. Tzn. mam na myśli kupno sterownika z szrotu (chodzą po 200-300 zł na alledrogo) i założeniu. Ale czy to przejdzie? Czy to się jakoś programuje itp. itd.? Czy tylko ważny model i numery by się zgadzały? Ma ktoś wiedzę na ten temat?
Derka
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 25 paź 2018, o 19:13
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez piotii » 6 gru 2018, o 18:46

kupując nowy model sterownika , czy używkę, trzeba ją wgrać w system TEGO auta , POTRZEBNY KOD auta .
Więcej wydasz na różne programy , podpowiedzi " fachowców " jedź do komputerowca od Opla .
Teraz Haczyk , niech On kupi , niech wgra
( jak kupi spieprzony i nie wgra to wymieni na inny , jak kupisz Ty, to będziesz wydawał kasę i szukał takiego co , komputerowcowi podpasuje )
Avatar użytkownika
piotii
Moderator
 
Posty: 332
Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
Lokalizacja: Chociszew
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez mestre01 » 5 maja 2019, o 17:03

Witam, @derka jakieś postępy w naprawie usterki? mam ten sam silnik z lpg i identyczne problemy.

Błędy:
-P0301
-P0302
-P0303
-P0304
-P0314
-P1405

Problemy:
- blędy
- przygasanie i falowanie obrotów przy dojeżdżaniu do świateł i zmianie na bieg jałowy
- kilka razy wystąpił problem z mrugającym błędem check engine przy dodawaniu gazu, brakiem mocy oraz dziwną pracą silnika (jak by na 3 cylindry)

Co zrobiłem:
- nowa cewka
- nowe świece
- podmiana wyczyszczonego zaworu egr
- podmiana czujnika położenia wału

Problemy niestety nadal występują, zna ktoś rozwiązanie problemów?
mestre01
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 maja 2019, o 16:25
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Zawór EGR

Postprzez mestre01 » 8 maja 2019, o 20:40

@derka, jak odczytasz tą wiadomość, wyślij mi numer na priv, ja nie mogę bo jestem nowym użytkownikiem. Myślę że razem coś wymyślimy i opiszemy rozwiązanie problemu
mestre01
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 maja 2019, o 16:25
Silnik: 1.6 Z16XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości

stat4u