Z14XEP - twarde przewody układu chłodzenia
Napisane: 26 lis 2018, o 20:16
Witam
Astrę H 2005 Z14XEP zakupiłem w paźdznierniku. Miala 173 tys przebiegu. Na pierwszej wizycie u mechanika wraz z olejami i filtrami został wymieniony rozrząd (było słychać łańcuch). Ubywało płynu chłodzącego, zdiagnozowano wyciek z pompy wody, więc pompa została też wymieniona. Tydzien po odebraniu auta i przejechaniu jakies 130km, w zbiorniczku zrobilo sie sucho. Stwierdzilem, ze moze sie odpowietrzyl, wiec dolalem plynu. Jak odkrecilem korek zbiorniczka wyrownawczego, nawet po calodziennym postoju, zawsze slychac bylo syk cisnienia a po odkreceniu poziom plynu delikatnie sie podnosil. Po tygodniu znowu sucho. Uzupełniłem pół litra.Dodatkowym objawem byl odglos przelewajacej sie wody za deska rozdzielcza ( po przegazowaniu jak schodzil z obrotow). W miedzyczasie okazalo sie, że auto sie nie dogrzewa - zablokowany termostat w pozycji otwartej. Brak oleju w plynie, plynu w oleju, zadnego masla pod korkiem, nie kopcil, nie przegrzewal sie, nie wyrzucal plynu. Odstawilem do mechnika na wymianę termostatu i na test CO2 w ukladzie chłodzenia. Przy odstawianiu, zagladnelismy z mechanikiem pod maske, od razu stwierdzil dosc twarde przewody ukladu chlodzenia. Po testach okazalo sie, ze niestety UPG. Przy naprawie glowica byla planowwna, sprawdzona szczelnosc, wymienione uszczelniacze zaworowe, zawory dotarte na nowo. Wiadomo wymieniony komplet uszczelek, termostat.
Po odbiorze, auto ladnie sie rozgrzewa, przy 92 stopniach otwiera sie duzy obieg. Auto wyraznie żwawsze. Zaraz mija tydzien, przejechane 130km - plyn nie znika. Jednak woda za deska rozdzielcza caly czas sie przelewa (jakby mniej), a przewody ukladu chlodzenia robia sie dosc twarde. Nawet jak auto wystygnie i postoi cala noc - przwody dosc twarde. Przy odkrecaniu korka zbiorniczka wyrownawczego jest syk cisnienia, dopiero wtedy przewody robia sie miekkie. Po telefonie do mechanika - radzi jezdzic i obserwowac. Sam juz nie wiem. Zastanawiam sie skad to cisnienie w ukladzie po nocy. Korek? Jaki bylby objaw niesprawnego korka zbiorniczka wyrownawczego? Zakupilem na allegro zestaw do badania CO2 w ukladzie. Jak przyjdzie sprawdze, czy nie ma aby znowu przedmuchu do ukladu chlodzenia.
A Wy co o tym myslicie?
z gory dzieki za pomoc
pozdro;)
Astrę H 2005 Z14XEP zakupiłem w paźdznierniku. Miala 173 tys przebiegu. Na pierwszej wizycie u mechanika wraz z olejami i filtrami został wymieniony rozrząd (było słychać łańcuch). Ubywało płynu chłodzącego, zdiagnozowano wyciek z pompy wody, więc pompa została też wymieniona. Tydzien po odebraniu auta i przejechaniu jakies 130km, w zbiorniczku zrobilo sie sucho. Stwierdzilem, ze moze sie odpowietrzyl, wiec dolalem plynu. Jak odkrecilem korek zbiorniczka wyrownawczego, nawet po calodziennym postoju, zawsze slychac bylo syk cisnienia a po odkreceniu poziom plynu delikatnie sie podnosil. Po tygodniu znowu sucho. Uzupełniłem pół litra.Dodatkowym objawem byl odglos przelewajacej sie wody za deska rozdzielcza ( po przegazowaniu jak schodzil z obrotow). W miedzyczasie okazalo sie, że auto sie nie dogrzewa - zablokowany termostat w pozycji otwartej. Brak oleju w plynie, plynu w oleju, zadnego masla pod korkiem, nie kopcil, nie przegrzewal sie, nie wyrzucal plynu. Odstawilem do mechnika na wymianę termostatu i na test CO2 w ukladzie chłodzenia. Przy odstawianiu, zagladnelismy z mechanikiem pod maske, od razu stwierdzil dosc twarde przewody ukladu chlodzenia. Po testach okazalo sie, ze niestety UPG. Przy naprawie glowica byla planowwna, sprawdzona szczelnosc, wymienione uszczelniacze zaworowe, zawory dotarte na nowo. Wiadomo wymieniony komplet uszczelek, termostat.
Po odbiorze, auto ladnie sie rozgrzewa, przy 92 stopniach otwiera sie duzy obieg. Auto wyraznie żwawsze. Zaraz mija tydzien, przejechane 130km - plyn nie znika. Jednak woda za deska rozdzielcza caly czas sie przelewa (jakby mniej), a przewody ukladu chlodzenia robia sie dosc twarde. Nawet jak auto wystygnie i postoi cala noc - przwody dosc twarde. Przy odkrecaniu korka zbiorniczka wyrownawczego jest syk cisnienia, dopiero wtedy przewody robia sie miekkie. Po telefonie do mechanika - radzi jezdzic i obserwowac. Sam juz nie wiem. Zastanawiam sie skad to cisnienie w ukladzie po nocy. Korek? Jaki bylby objaw niesprawnego korka zbiorniczka wyrownawczego? Zakupilem na allegro zestaw do badania CO2 w ukladzie. Jak przyjdzie sprawdze, czy nie ma aby znowu przedmuchu do ukladu chlodzenia.
A Wy co o tym myslicie?
z gory dzieki za pomoc
pozdro;)