Kontrolka poziomu oleju, zmiana oleju z 5w30 na 10w40
Napisane: 18 sie 2018, o 10:24
Dzień dobry,
Chciałbym Szanownych Forumowiczów podpytać o radę.
W ferworze codziennej pogoni, podczas jazdy na trasie S zaświeciła się kontrolka poziomu oleju. Możliwie szybko zjechałem z trasy. Podłączyłem interfejs OBD, który nie wykazał żadnych błędów (zwróciłem tylko uwagę na temperaturę płynu chłodniczego 104 st. ). Po ponownym uruchomieniu silnika błędu nie było. Pojawił się ponownie po 30 minutach jazdy na wyższych obrotach (znowu po trasie S). Wyłączenie usunęło błąd. Jazda po mieście nie doprowadziła do wystąpienia błędu ponownie. Poziom oleju w normie. Mechanik wymienił na wszelki wypadek czujnik ciśnienia oleju. Dodatkowo powiedział mi, że olej był podejrzanie czarny(przejechałem na nim 8,5k km w pół roku, docelowo miałem jeździć 15k km, samochód ma obecnie przejechane 238k km). Wymieniony został filtr oleju oraz wlany nowy olej. Wcześniej używany był 5W30, teraz mechanik wlał 10W40. Do ponownej wymiany oleju mam przyjechać po 10k km. Nie jest moim zamiarem podważanie kompetencji specjalistów ale muszę przyznać, że nurtuje mnie zmiana parametrów oleju. Nie wiem jakie może mieć to potencjalnie negatywne konsekwencje dla silnika. Czy możecie proszę coś tutaj podpowiedzieć?
Chciałbym Szanownych Forumowiczów podpytać o radę.
W ferworze codziennej pogoni, podczas jazdy na trasie S zaświeciła się kontrolka poziomu oleju. Możliwie szybko zjechałem z trasy. Podłączyłem interfejs OBD, który nie wykazał żadnych błędów (zwróciłem tylko uwagę na temperaturę płynu chłodniczego 104 st. ). Po ponownym uruchomieniu silnika błędu nie było. Pojawił się ponownie po 30 minutach jazdy na wyższych obrotach (znowu po trasie S). Wyłączenie usunęło błąd. Jazda po mieście nie doprowadziła do wystąpienia błędu ponownie. Poziom oleju w normie. Mechanik wymienił na wszelki wypadek czujnik ciśnienia oleju. Dodatkowo powiedział mi, że olej był podejrzanie czarny(przejechałem na nim 8,5k km w pół roku, docelowo miałem jeździć 15k km, samochód ma obecnie przejechane 238k km). Wymieniony został filtr oleju oraz wlany nowy olej. Wcześniej używany był 5W30, teraz mechanik wlał 10W40. Do ponownej wymiany oleju mam przyjechać po 10k km. Nie jest moim zamiarem podważanie kompetencji specjalistów ale muszę przyznać, że nurtuje mnie zmiana parametrów oleju. Nie wiem jakie może mieć to potencjalnie negatywne konsekwencje dla silnika. Czy możecie proszę coś tutaj podpowiedzieć?