Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez striker9 » 23 lip 2018, o 20:52
Panowie,
Moja astra od pewnego czasu ma problem z uruchomieniem silnika po dłuższym postoju. Mam 1.6 115km + lpg. Próbowałem jeździć tylko na benzynie i niestety nic to nie dało. Zaobserwowałem że jeśli na dworze jest dość chłodno to auto pali bez problemu. Wystarczy że temperatura zewnętrzna przekroczy ok 15 stopni to potrzebuje kręcić rozrusznikiem kilka razy zanim odpali. Z tego co widziałem na forum to przyczyną może być czujnik położenia wału jednak nie wiem gdzie go znaleźć i jaki ma numer seryjny.
Będę wdzięczny za każdą pomoc.
-
striker9
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23 lip 2018, o 20:43
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez Terror Billy » 24 lip 2018, o 19:46
Komputer pokazuje jakieś błędy?
-
Terror Billy
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 21 lip 2018, o 17:41
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez striker9 » 24 lip 2018, o 19:55
Metodą gaz hamulec nie znajduje żadnych błędów
-
striker9
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23 lip 2018, o 20:43
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez hipotrochoid » 25 lip 2018, o 07:34
Mam ten sam problem, z tym że silnik 105KM z LPG. U mnie ciągnie się to od roku i jakoś nie zawuważyłem związków z temperaturą powietrza, chociaż problem wydaje się bardziej uciążliwy jak jest zimniej. Zacząłem rozwiązywać to zeszłej jesieni. Najpierw wyczyszone wtryski - spokój na miesiąc. Później sprawdzanie pod kątem cofania paliwa i słabej pracy pompy paliwa (założono zawór zwrotny). Dupa. Jako, że problem raz był, a raz nie tak jeździłem. Któregoś dnia tak chechłałem że padł akumulator. Wtedy po naładowaniu zajechałem do mechanika i założono mi ten zaworek stwierdzając paliwo słabej jakości.
Mam kolejne podejście do rozwiązania. Po raz kolejny spróbowałem jeździć bez LPG (zakręcony kurek). Jeździłem też bez zakręconego korka wlewu paliwa, bo podobno mógł być jakiś problem z powietrzem (nie znam się więc słucham mądrzejszych)
Teraz auto stoi i u nowego mechanika i są trzy diagnozy. Jako, że po nocy podczas odpalania pojawił mu się błąd dotyczący wału, pierwsze do wyeliminowania jest czujnik położenia wału. Dzisiaj to będzie wymieniane i zobaczymy. Następnie mechanik radzi (jak to nie pomoże), odpiąć instalację LPG z układu (sama elektryka), bo podobno miał kiedyś już przepychanki z jednym gazownikiem dotyczące z nierównomierną pracą silnika i po odpięciu LPG było nagle ok i winny był sterownik LPG (poprawcie mnie jeśli coś przekręcam, mam nadzieję że moja wypowiedź zachowuje jakiś sens, bo powtarzam to co zrozumiałem).
Jeśli to nie pomoże trzecia w kolejności jest pompa oleju.
-
hipotrochoid
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 lip 2018, o 07:20
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez striker9 » 25 lip 2018, o 08:15
Daj znać czy wymiana czujnika coś da.
Jak masz 105 koni to zmień sobie oznaczenie w profilu na Z16XEP. Obie konstrukcje dość mocno się różnią.
-
striker9
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23 lip 2018, o 20:43
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez hipotrochoid » 26 lip 2018, o 09:31
A więc po wymianie czujnika podobno jest ok. Czujnik wymieniony był wczoraj, auto stało noc i rano odpaliło bez problemu. Dzisiaj jak je odbierałem to od razu odpalił bez żadnego "ale". Dam znać jeszcze za parę dni.
-
hipotrochoid
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 lip 2018, o 07:20
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez striker9 » 26 lip 2018, o 10:08
Kupowałeś nowy czujnik czy używkę?
-
striker9
- Nauka jazdy
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 23 lip 2018, o 20:43
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez hipotrochoid » 26 lip 2018, o 10:20
Nowy, firma Delphi
-
hipotrochoid
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 lip 2018, o 07:20
- Silnik: 1.6 Z16XER
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 16 gości