Strona 1 z 1

falowanie obrotów, szarpanie i kangurek na niskich obrotach

PostNapisane: 22 mar 2018, o 08:39
przez patrykcyk
Witam. Stałem się posiadaczem ASTRY GTC 1.6 105KM. Po uruchomieniu rano po nocy silnik odpala po 2sek, wydaje mi się że ciężko ma zapalić. Gdy ma ssanie to wszystko jest w porządku, nie szarpie, można delikatnie jeździć. Gdy tylko samochód się lekko nagrzeje obroty zaczynają lekko falować a w korku robi tzw kangurka przy takim samym wciskaniu pedału gazu. Przy właczeniu tempomatu widać jak wskazówka obrotów faluje w dół i w górę cały czas. Szarpanie występuje przy zmianie biegów z 1-2-3. Przy nożnym sprawdzaniu błędów wyskakuje bład P0650 co wskazuje na uszkodzenie kontrolki MIL. Aczkolwiek kontrolka działa, gaśnie po zapłonie i się nie świeci. W czym może tkwić problem? Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam :roll:

23.03 - Dziś podczas jazdy wywaliło migającego checka, auto zaczeło chyba pracować na 3 cylindrach, zgasiłem i pedałami sprawdziłem błędy. Doszedł bład P1300. Po ponownym uruchomieniu silnika po przejechaniu około 200m pojawił się jednorazowy stuk wyczuwalny w pedale gazu. Check miga czasami przy większym dodaniu gazu. Czyżby uszkodzona listwa zapłonowa a może zapchany EGR lub łopatki w kolektorze?

25.03 - Wymienione świece oraz cewka zapłonowa, problem z nierówną pracą rozwiązany zaś falowanie i kangurek dalej występuje, szczególnie przy redukcji z 5 na 4 bieg itp albo w trasie podczas puszenia pedału gazu.

Re: falowanie obrotów, szarpanie i kangurek na niskich obro

PostNapisane: 19 kwi 2018, o 08:32
przez marcinastra
ja wymieniłem EGR na nowy org i czyściłem kolektor ssący i mi też faluje delikatnie + szarpie dalej, też nie mam pomysłu co to może być

Re: falowanie obrotów, szarpanie i kangurek na niskich obro

PostNapisane: 21 kwi 2018, o 18:32
przez jjay
Poczytajcie o uszkodzeniach sterownika silnika ECU. Ja bylem u dobrego elektromechanika i jest przekonany ze to wlasnie to. 50 zl rozebranie sterownika i sprawdzenie. W przyszlym tygodniu planuje wykonac taka operacje, dam znac jak poszlo

Re: falowanie obrotów, szarpanie i kangurek na niskich obro

PostNapisane: 21 kwi 2018, o 20:51
przez patrykcyk
U mnie wyczuwalny kangurek przy odjęciu gazu może być przyczyną tylnej poduszki skrzyni biegów, mechanik sprawdził i nadaje się do wymiany. Ogólnie podejrzewam też sprzęgło, jeśli dobrze się nim operuje w dobrej proporcji sprzęgło/gaz to nie szarpie. Przy właczonej klimie potrafi telepać i drgać autem przy ruszaniu z jedynki, do tego ogólnie odgłos tarcia na 3-4 i jak puści się gwałtownie gaz na tych biegach to słychać kilkukrotne przerywane tarcie. Daj znać jak z tym sterownikiem silnika ECU.