falowanie obrotów, szarpanie i kangurek na niskich obrotach

Witam. Stałem się posiadaczem ASTRY GTC 1.6 105KM. Po uruchomieniu rano po nocy silnik odpala po 2sek, wydaje mi się że ciężko ma zapalić. Gdy ma ssanie to wszystko jest w porządku, nie szarpie, można delikatnie jeździć. Gdy tylko samochód się lekko nagrzeje obroty zaczynają lekko falować a w korku robi tzw kangurka przy takim samym wciskaniu pedału gazu. Przy właczeniu tempomatu widać jak wskazówka obrotów faluje w dół i w górę cały czas. Szarpanie występuje przy zmianie biegów z 1-2-3. Przy nożnym sprawdzaniu błędów wyskakuje bład P0650 co wskazuje na uszkodzenie kontrolki MIL. Aczkolwiek kontrolka działa, gaśnie po zapłonie i się nie świeci. W czym może tkwić problem? Z góry dziekuję za pomoc, pozdrawiam 
23.03 - Dziś podczas jazdy wywaliło migającego checka, auto zaczeło chyba pracować na 3 cylindrach, zgasiłem i pedałami sprawdziłem błędy. Doszedł bład P1300. Po ponownym uruchomieniu silnika po przejechaniu około 200m pojawił się jednorazowy stuk wyczuwalny w pedale gazu. Check miga czasami przy większym dodaniu gazu. Czyżby uszkodzona listwa zapłonowa a może zapchany EGR lub łopatki w kolektorze?
25.03 - Wymienione świece oraz cewka zapłonowa, problem z nierówną pracą rozwiązany zaś falowanie i kangurek dalej występuje, szczególnie przy redukcji z 5 na 4 bieg itp albo w trasie podczas puszenia pedału gazu.

23.03 - Dziś podczas jazdy wywaliło migającego checka, auto zaczeło chyba pracować na 3 cylindrach, zgasiłem i pedałami sprawdziłem błędy. Doszedł bład P1300. Po ponownym uruchomieniu silnika po przejechaniu około 200m pojawił się jednorazowy stuk wyczuwalny w pedale gazu. Check miga czasami przy większym dodaniu gazu. Czyżby uszkodzona listwa zapłonowa a może zapchany EGR lub łopatki w kolektorze?
25.03 - Wymienione świece oraz cewka zapłonowa, problem z nierówną pracą rozwiązany zaś falowanie i kangurek dalej występuje, szczególnie przy redukcji z 5 na 4 bieg itp albo w trasie podczas puszenia pedału gazu.