Strona 10 z 14

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 21:44
przez Adrianuss90
piotii napisał(a):
Adrianuss90 napisał(a):
piotii napisał(a):silnik spalinowy konstrukcja XX wieku

- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział :idea:
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy :idea:
- silnik traci swoje parametry, naprawiamy go, lub wymieniamy na inny :idea:

inne pomysły, to leczenie "syfa" pudrem :mrgreen:


Idąc tym tokiem myślenia w momencie gdy w silniku zebrał się nagar muszę wymienić go na inny najlepiej nowy aby nie było nagarów ;p
Zapieczone pierścienie tłokowe, jeśli płukanka je ruszy to po co rozbierać cały silnik i wydawać parę tysięcy na jego remont?

Dlaczego zebrał się nagar ?
Dlaczego zapiekły się pierścienie tłokowe ?


Dlatego że np poprzedni właściciel stosował oleje niskiej jakości albo trzymał się wymian LL

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 21:53
przez piotii
Wracamy do punktu "0" jak byś stosował się do, lub poprzedni właściciel :
- minie czas, lub przebieg -- utraty własności oleju i zadań filtrów -- to wymieniamy
- silnik pracuje-- potrzebuje filtr powietrza, filtr oleju , olej taki jaki producent przewidział
nie potrzebne " wynalazki "

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 22:02
przez Adrianuss90
Jeśli wracamy do punktu "0" to jaki widzisz sposób na naprawie tego co zaniedbał poprzedni właściciel, wyłączając kupno nowego samochodu/silnika?:)

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 22:12
przez piotii
Adrianuss90 napisał(a):Jeśli wracamy do punktu "0" to jaki widzisz sposób na naprawie tego co zaniedbał poprzedni właściciel, wyłączając kupno nowego samochodu/silnika?:)

Tu nie dyskutuję , wiedziałeś ,lub nie , co kupujesz . Wtopiłeś, to ratuj się 8-)

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 9 lut 2019, o 22:33
przez Adrianuss90
Sorry silnika nie brałem i nie rozbierałem na części pierwsze aby zobaczyć jak wyglada jego wnetrze, po prostu samochód zaczal brac olej popol roku

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 10 lut 2019, o 11:28
przez lisu7
Chodoki, a próbował już ktoś płukać silnik ropą(dieslem) np. Pół na pół z olejem? Chciałbym przepłukać silnik, bo po niemcu pod korkiem jest trochę nagaru....

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 10 lut 2019, o 20:39
przez mirek_smok
Adrianuss90 napisał(a):Posiadam wkładkę od k&n u mnie w asterca działa dobrze

A czy jest faktycznie różnica do zwykłego 200 kosztuje i rozważam czy warto .

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 10 lut 2019, o 20:42
przez mirek_smok
lisu7 napisał(a):Chodoki, a próbował już ktoś płukać silnik ropą(dieslem) np. Pół na pół z olejem? Chciałbym przepłukać silnik, bo po niemcu pod korkiem jest trochę nagaru....

chyba naftą można bliżej takiej płukanki ma skład i tania, ropą to chyba stare klekoty .

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 10 lut 2019, o 21:17
przez lisu7
Gdzie kupię taką naftę? Bo u mnie na każdym tłoku trzyma ciśnienie 18-18,5 bara a pobiera litr na 1000km. Uszczelniacze odpadają. Raz bujnąłem go na autostradzie na Słowacji to przestał brać olej do następnej wymiany oleju...

Re: : Wybór oleju

PostNapisane: 11 lut 2019, o 11:36
przez mirek_smok
Nafta jest w każdym sklepie chemicznym razem z rozpuszczalnikami a coś o nafcie :
Druga metoda, chociaż bywa skuteczna, jest jednak o wiele bardziej czasochłonna. Polega bowiem na wlewaniu do cylindrów (przez otwory od świec) porcji nafty, pozostawianiu jej do spłynięcia i obracaniu wału korbowego.
Powtarzając taką procedurę przez 2-3 dni, istnieje spora szansa na przeczyszczenie zastanych pierścieni. Oczywiście po wszystkim również konieczna jest wymiana oleju wraz z filtrem. Jeśli dokonamy jej przed ponownym uruchomieniem silnika, unikniemy jednak ryzyka związanego z wypłukaniem przez naftę "pożytecznych" osadów.
Ale to tylko pod warunkiem że masz zapieczone a nie zużyte .