Strona 1 z 1

Astra H 1.6 - mieszanka paliwa, poz. chłodziwa

PostNapisane: 17 paź 2017, o 18:14
przez suprajs
Witam,
mam dwa problemy w Astra H 1.6 z 2005r., a mianowicie:

1. Co jakiś czas 300-400km występuje błąd P0171-52 Za ubogi system adaptacji paliwa.

Wyskakuje kontrolka silnika "check engine" i pali się jakiś czas a następnie sama znika (wychodzi na to że błąd pojawia się na chwilę i prawdopodobnie znika, resetuje się za którymś odpaleniem silnika). Wszyscy wskazują na sondę, dlatego sprawdziłem opcom'em i nagrałem jej wartości:
https://youtu.be/mnHl57jQazA

Czy coś jest w tym niepokojącego? Sonda działa poprawnie? Silnik rozgrzany, na biegu jałowym. Do tego dochodzą delikatnie falujące obroty ale tak jest już od roku czasu właściwie. W żadnym z przypadków nie straciłem mocy i silnik działa poprawnie.

2. Często wyskakuje zwłaszcza na rozgrzanym silniku pozycja chłodziwa. Raz ubył cały zbiorniczek płynu (nie wiem gdzie to poszło...) ale po dolaniu jest ok (3 miesiące trzyma poziom ale komunikat wyskakuje). Instalacja chłodnicza sprawdzona pod względem szczelności i jest OK. Klima też nie działa akurat w tym samym momencie padła ale to chyba oddzielny system więc tylko zbieg okoliczności.

Wrzucam dane z opcom'a dla rozgrzanego silnika po 30 minutach jazdy żadnych informacji o pozycji chłodziwa. Na jałowym popracował 2-3 minuty i wyskoczyło powiadomienie o poz. chłodziwa.

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,14.1 V
Status zapłonu,Zał 12V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Aktywny
Przekaźnik Rozrusznika,Aktywny
Prędkość silnika,783 obr/min
Pożądane jałowe,775 obr/min
Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NO
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Czujnik położenia pedału przyspieszania 1 zaprogramowane położenie dolne,0.95 V
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Obliczona pozycja przepustnicy,11 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.88 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.08 V
Czujnik położenia przepustnicy 1 zaprogramowane położenie dolne,0.45
Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,15 %
Temperatura powietrza wlotowego,32 °C
Temperatura powietrza wlotowego,2.01 V
Temperatura Otoczenia,17 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,109 °C
Temperatura cieczy chłodzącej,1.48 V
Normalna temperatura pracy silnika,Nieaktywny
Wentylator 1 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 2 stopień regulacji,Nieaktywny
Wentylator 3 stopień regulacji,Nieaktywny
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej,26 kPa
Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej,0.88 V
Pozostały stan oleju,0 %
Kontrolka wymiany oleju silnikowego,Aktywny
Przełącznik informacyjny A/C,Nieaktywny
Klimatyacja,Nieaktywny
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C,220 kPa
Ciśnienie A/C,0.4 V
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Zmniejsz. cisn.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Wył
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Wył
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Brak trybu pracy awaryjnej ze względu na usterkę elektr. ster. przepustnicy,Nieaktywny
Przyspieszenie pojazdu,-5.1 m/ s2
Prędkość pojazdu,0 km/h
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nieaktywny
Tempomat (Cruise Control),Nieaktywny
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Cisnienie oleju,Normalne
Poziom oleju,Normalne
Status poziomu oleju silnika,Okay
Puls prędkości pojazdu,Nie odebrane
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Nieaktywny
Wzbogacenie siły,Nieaktywny
Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1),Nieaktywny
Tryb zabezpieczenia katalitycznego,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Aktywny
Obwód sondy lambda O2 B1 (Rząd cylindrów 1),Zamknięte
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),2 %
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),781 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Bogata
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),762 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Aktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),0.00 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0.96 %
Wartość rzeczywista recyrkulacji spalin (EGR),Nieprawidłowo
Opóźnienie stukania cylinder 1,2 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,3 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,3 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,3 CA
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Nieaktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,20 %

Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens wymiany sondy lambda? Jeśli tak to chyba tylko tej gdzie jest sensor II czyli sonda pod spodem za katalizatorem.
Odnośnie falujących obrotów na biegu jałowym to przyczyn może być wiele, zapchane kanaliki itp. póki co nie sprawia to kłopotów ale każda rada mile widziana.
Najbardziej mnie denerwuje ta pozycja chłodziwa: Temperatura cieczy chłodzącej,109 °C. Możliwe że tak późno załączałby się wentylator?

Dziękuję za wszystkie rady.