Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez pectore » 22 lip 2017, o 20:48
Opel Astra H 2007
1.6 benzynka 105 KM
Sprawa z temperatura, jestem w 99% pewny ze poszedl termostat, ale musze sie upewnic poniewaz naprawa nie jest najtansza.
Jesli ktos jest w stanie powiedziec mi tez jakim kluczem to odkrece, bede bardzo wdzieczny. Czy po wyjeciu termostatu wystarczy ze doleje plynu do zbiornika czy caly wyleci ?
Tutaj macie fote, ten waz :
https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/2E6 ... 0nbhZGJtbV
Kiedy to komputer pokazuje 50 stopni to waz juz jest goracy... chyba tak nie powinno byc. Czujnik temperatury ewidentnie by odpadal bo moge wnioskowac ze komputer dobrze wskazuje temperature po 5 minutach od uruchomienia.
PS > faktem jest, ze bardzo dlugo wyskakuje mi blad P0171 lub P0171p
Mechanicy nie wiedza od czego, a moze to wlasnie od tego ? Bywa ze np na dlugiej trasie po 400 km potrafi sie check zapalic. Uboga mieszanka czy cos w tym stylu. A moze to wlasnie od tej zlej temperatury... nie wiem sam.
-
pectore
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 21 sie 2014, o 18:01
- Silnik: 1.6 Z16XER
przez marcinastra » 9 sie 2017, o 14:40
Też mi się nie zagrzewał, osiągał max 60-70 stopni w czasie jazdy a na postoju dobijał w sumie do właściwej temperatury. Sprawdź jak u Ciebie jest. Przy wymianie termostatu musisz spuścić płyn na dole chłodnicy czarnym korkiem a następnie odkręcić termostat który trzymany jest na 4 śruby. To wszystko.
-
marcinastra
- Kierowca
-
- Posty: 16
- Dołączył(a): 5 mar 2017, o 20:51
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez Dymczasty » 5 sty 2018, o 13:47
marcinastra napisał(a):Też mi się nie zagrzewał, osiągał max 60-70 stopni w czasie jazdy a na postoju dobijał w sumie do właściwej temperatury. Sprawdź jak u Ciebie jest. Przy wymianie termostatu musisz spuścić płyn na dole chłodnicy czarnym korkiem a następnie odkręcić termostat który trzymany jest na 4 śruby. To wszystko.
Mam dokładnie taki sam problem, podczas jazdy utrzymuje temp ok 58-60 stopni a zagrzewa się dopiero na postoju. Mi wcześniej pokazał się jeszcze błąd czujnika temperatury cieczy oraz "check engine", wymieniłem czujnik i błąd zniknął ale problem z zagrzewaniem pozostał. Na dodatek dość mocno podskoczyło mi spalanie...
Wymiana termostatu rozwiązała problem?
Pozdrawiam
Opel ASTRA H 2004 Z16XEP
-
Dymczasty
- Nauka jazdy
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 28 lip 2017, o 23:32
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez marcinastra » 5 sty 2018, o 14:05
tak rozwiązała, sam to robiłem a mam małe pojęcie o mechanice i w sumie słabe warunki do grzebania przy aucie. Termostat trzymają 4 śruby. Trzeba tylko spuścić płyn na dole chłodnicy, korek ten da się płaskim wkrętakiem odkręcić.
aby mieć pewność, że to termostat to odpal samochód i jak zacznie się robić wąż ciepły za nim tzn. że on przepuszcza płyn i jest na pewno do wymiany.
-
marcinastra
- Kierowca
-
- Posty: 16
- Dołączył(a): 5 mar 2017, o 20:51
- Silnik: 1.6 Z16XEP
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości