Strona 1 z 1

Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

PostNapisane: 19 lip 2017, o 13:25
przez Adirol
Witam wszystkich. Posiadam Astrę H Kombi wersja Cosmo z silnikiem Z14XEP. Od kiedy ją kupiłem czyli jakieś 2 lata świeci mi się check związany z uszkodzoną grzałką 2 sondy lambda. Nie miało to wpływu na jazdę i spalanie więc nic z tym puki co nie robiłem. Od 2 tygodni borykam się z problemem. Asterka zaczęła delikatnie szarpać, po kilku dniach coraz mocniej. Silnik zaczął nierówno pracować na wolnych obrotach, wyczuwalny był zapach paliwa. Sprawdziłem błędy metodą gaz-hamulec i wyskoczyła taka litania: 17015, 1410d 13658, 13601, 13604, 13608, 13008. Byłem przekonany, że padła cewka więc kupiłem nową boscha oraz przy okazji 4 świece NGK. Wymieniłem. Po wymianie nic się nie zmieniło. Wykasowałem błędy kablem potem zrzuciłem klemę na kilka minut oraz przejechałem się jakieś 15 km żeby się zaadoptował. Wszystko ustało. Samochód jechał super. Po około 50 km zaświecił się check i znowu zaczął szarpać po czym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta znowu wszystko jest ok. Sprawdziłem ponownie błędy tą samą metodą wyszło podobnie: 17015, 1410d, 13658, 13604, 13008, 17011. Dziś rano szedł jak marzenie. Jakieś pomysły. Za 2 tygodnie mam trasę 300 km i coraz bardziej się obawiam.

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

PostNapisane: 19 lip 2017, o 21:08
przez sparspar
Sonde sprawdź
Pozdrawiam

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

PostNapisane: 19 lip 2017, o 21:14
przez Adirol
Obydwie działają. W 2 wywala tylko błąd grzałki

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

PostNapisane: 19 lip 2017, o 21:21
przez sparspar
Pogadalibyśmy dłużej gdybym widział te parametry pracy sondy...Błędy na to wskazują.Jakieś logi na czasie wrzuć z pracy silnika. Nie pisz mi jakie napięcie miały sondy i jak przebiegał wykres...Ja lubię spojrzeć po swojemu

Pozdrawiam

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

PostNapisane: 19 lip 2017, o 22:15
przez Adirol
Z tym może być problem. Mam kabelek Elm z alledrogo i sd prog. Nadaje się to tylko do kasowania checka. Jeśli możesz mi podpowiedzieć czy da się na tym zrobić jakieś logi to jestem otwarty. Niedawno kabelek kupiony więc jestem świeży w tym temacie.

Re: Szarpanie Z14XEP interpretacja błędów

PostNapisane: 8 sie 2017, o 19:06
przez Adirol
Ok. Problem rozwiązany. Uszkodzona sonda przed katalizatorem. Teraz diagnoza. Po podpięciu do kompa i sprawdzeniu parametrów pracy okazało się że sonda na zimnym silniku wskazywała prawidłowo od ok. 0.100mA do ok 0.700 mA. Po rozgrzaniu parametry wskakiwały na 0.100 do 0.200mA. Samochód z racji tego, że jeździł na krótkich trasach ok 4 km do pracy przez ostatnie tygodnie nie wykazywał zbyt widocznych objawów oprócz delikatnego szarpania. Po tym jak przejechałem nim ok 10 km i postawiłem na betonowej posadzce auto pracowało nierówno, natomiast na posadzce przy wylocie tłumika zrobiła się wielka czarna kałuża. Po odpięciu sondy trochę się poprawiło ale nie za bardzo. Wygląda na to że komputer dostawał wskazania zbyt uboga mieszanka przez co zwiększał czas otwarcia wtrysków. Po pewnym czasie auto po prostu zalewało się a to czego nie przepaliło wylatywało tłumikiem.
sparspar Dzięki za podpowiedź
Założyłem sondę Denso zakupioną w Inter cars za ok 290 zł. Trochę męczenia z odkręceniem bo słabe dojście ale dobry klucz płaski 22 dał radę

Pozdrawiam, mam nadzieje, że komuś to doświadczenie się przyda

Zamykam temat!!! :D