Strona 1 z 1

1.6XER '08 terkocze czasem jak diesel + przycisk 'turbo' ;)

PostNapisane: 22 cze 2017, o 15:46
przez keebler
Witam!
Niedawno zakupiłem Astrę H '08r 1.6XER kombi i jak to często bywa, trzeba ją chyba trochę doprowadzić do ładu.
Przebieg ok 140 000km, świeżo wymieniony rozrząd, oleje, filtry.

Pierwsza rzecz, która mnie zastanawia, to pojawiający się czasem terkot spod maski - mimo że to benzyna, to chodzi wtedy jak diesel.
Zdarzyło mi się to już kilka razy, a przejechałem nim raptem 400km
- raz zaraz po odpaleniu silnika, pogoda raczej wiosenna, po dodaniu trochę gazu nadal terkotał, po ok. 5s przestał i chodził już właściwie, tzn. cicho.
- kilka razy po trasie ok 7-8km, wjeżdżam na parking, manewruję i nagle "diesel".. i znów po kilku sekundach sam powraca do normalnej pracy

Gdzieś na forum wyczytałem, że mogą to być koła zmiennych faz rozrządu.. podobno niestety droga impreza. W zawiązku z tym pytania:
1. Czy w normalnym planie serwisowym te koła się wymienia? Np. z rozrządem? Czy tylko jeśli coś się dzieje z nimi nie tak?
2. Czy w tych silnikach to jakaś znana przypadłość? Czy mam pecha ze swoim? ;)
3. Czy ich wymiana, poza samym kosztem kół, to raczej kolejny koszt robocizny jak za wymianę rozrządu?
4. Da się jakoś zdiagnozować, że to konkretnie to? Żeby nie wymieniać ich bez potrzeby.. Czytałem, że czasowo może pomóc czyszczenie jakichś solenoidów?
5. Jeśli problem się objawia, to jak długo można jeździć bez interwencji? Tzn. czy coś się może od tego uszkodzić? Wymianę planuję, jeśli jest potrzebna, ale wolę wiedzieć, czy mogę spokojnie umawiać się na termin, czy natychmiast przestać jeździć :)


No i "przycisk turbo" ;) Czy to normalne, że przy włączonej klimatyzacji pogarsza się zauważalnie dynamika jazdy? Mam wrażenie, że po wyłączeniu klimy, czyli po wciśnięciu "przycisku turbo", reaguje dużo lepiej i w szerszym zakresie.
Wcześniej miałem Astrę w dieslu i jemu nie robiło to żadnej różnicy. Czy w tym silniku powinno to być tak odczuwalne? ;)

Pozdrawiam

Re: 1.6XER '08 terkocze czasem jak diesel + przycisk 'turbo'

PostNapisane: 22 cze 2017, o 19:02
przez Janusz66
w swoim dopiero co przerabiałem temat z KZFR oraz wymianą rozrządu a przebieg mam 118 tys/km

ad.1 w normalnym planie serwisowym te koła się nie wymienia, tylko jak dają o sobie znać
ad.2 silniki Z16XER, Z18XER tak mają, kiepska konstrukcja tych kół nie wiesz kiedy cię to klekotanie dopadnie
ad.3 tak dodatkowy koszt bo trzeba zwalać od nowa rozrząd, lepiej zrobić to z wymianą rozrządu oraz kontrolą zaworów
ad.4 można na słuch, raczej w większości przypadków winne są te koła, co do solenoidów jeśli już pojawia się klekot można zdjąć sitka, jeśli jeszcze tam są żeby był lepszy przepływ oleju, czasem na jakiś czas pomaga
ad.5 można spokojnie jeżdzić, chyba że ci to przeszkadza, nic się nie uszkodzi ja jeżdziłem 2 lata, terkot zdarzał się przy odpaleniu oraz sporadycznie, ogólnie głośniej silnik chodził, sitka osobiście też zdemontowałem oraz lałem lepszy olej i filtr