Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez Pawel_SRC » 31 maja 2017, o 11:03
Siema !
Problem taki może ktoś zna ?
Astra H GTC OPC Line 1.8 125 KM 160tys. (PB bez LPG) !
Po cało nocnym postoju rano po odpaleniu przez jakieś 20-30 sekund auto na postoju na luzie jak by szarpie, dusi, strzela z kolektora/wydechu coś jak wypadanie zapłonu, obroty faluja góra dół tak jakby nie na wszystkie gary działał i miał zaraz zdechnąć .. do tego czuć zapach paliwa z wydechu.. przy probie ruszenia po wciśnięciu gazu auto się toczy ale dławi się szarpie nie chce jechać.. Trwa to wszystko tak jak ww 20-30 sec i auto jedzie wkręca się itd
Brak jakiegokolwiek błędu na kompie, zapala od strzału, po tych 20-30sek auto chodzi normalnie i jeździ normalnie w trakcie jazdy nic sie nie dzieję spalnie
okej .
Jak już odpali i po tych 30 sec wariacji się uspokaja i go zgasze to kolejne razy pali jak gdyby nigdy nic i zapierdziela az do postoju ok 8h
Wymieniłem świece, podmieniłem cewkę i problem nadal jest jak auto postoi cala nockę lub kilkanaście h np 8 jak jestem w robocie ..
-
Pawel_SRC
- Kierowca
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20 maja 2017, o 16:38
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez sparspar » 31 maja 2017, o 11:39
Najprawdopodobniej przez czujnik temp. silnik pompuje dużo palia. Odepnij go i odpal. Potem zrób to samo z przepływomierzem. Ewentualnie miernik w rece.
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
-
sparspar
- Moderator
-
- Posty: 531
- Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
- Lokalizacja: Gdańsk
- Silnik: 1.8 Z18XE
-
przez Pawel_SRC » 31 maja 2017, o 13:08
Witam ponownie przed wyjazdem do roboty odlaczylem przepływomierz i auto zapaliło normalnie tylko ze świeciła trakcja, zgasilem i podlaczylem go ponownie auto zapaliła ale tak jakby ciężej trakcja zniknęła. wieczorem jak bede wracał to zrobie ten sam manewr ze odepne go i zobacze jak odpala .
-
Pawel_SRC
- Kierowca
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20 maja 2017, o 16:38
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez Pawel_SRC » 1 cze 2017, o 07:37
Auto postalo cała noc przepływomierz odlaczony samochód zapalił od strzała pracując normalnie bez problemu jaki opisywałem na pocztaku tematu.
Świeci sie na desce po tym zabiegu check, IDS+,ESP/Trakcja.
Dziś do sklepu po 10 tej dojedzie mi preparat do czyszczenia przepływomierzy zobaczymy co bedzie po zabiegu .
-
Pawel_SRC
- Kierowca
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20 maja 2017, o 16:38
- Silnik: 1.8 Z18XE
-
Pawel_SRC
- Kierowca
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20 maja 2017, o 16:38
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez papus » 14 cze 2017, o 18:25
Witam!!
Z tego co opisujesz to mam bardzo podobny problem z moją Astrą, nawet nagrałem jak to się dzieje:
https://www.youtube.com/watch?v=umiekwaLeqY
Tylko u mnie odłączanie przepływomierza nic nie pomaga, też chodzę od mechanika do mechanika i nikt nie chce mi powiedzieć co to może być, przepustnicę mi ktoś już wyczyścił 2 razy i dalej nic.
Będę kombinował dalej ze swoją więc jak mi się coś uda to dam znać, prosiłbym Cię o pomoc jeżeli Tobie się coś uda.
-
papus
- Kierowca
-
- Posty: 12
- Dołączył(a): 21 sty 2015, o 14:22
- Lokalizacja: Kalisz
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez sparspar » 15 cze 2017, o 19:39
Wymień czujnik , kosztuje dużo mniej niż MAF a może pomóc
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
-
sparspar
- Moderator
-
- Posty: 531
- Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
- Lokalizacja: Gdańsk
- Silnik: 1.8 Z18XE
-
przez Pawel_SRC » 18 cze 2017, o 21:30
Papus to tak jak u mnie 30sec i jest oki .
Wejdz przed odpalniem silnika w test mod i zobacz. Jaka jest temp silnika u mnie problem jest jak jest ponizej 30C.
Sprawdze w tym tyg ten czujnik temp bo ostatnio nie miałem kiedy zajrzeć do tego za kazdym razem jak jest mniej niz 30C to tak mu sądzi obrotami jak na twoim filmie łapie 30C i jak nowy ..
-
Pawel_SRC
- Kierowca
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 20 maja 2017, o 16:38
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez papus » 18 cze 2017, o 22:04
sparspar napisał(a):Wymień czujnik , kosztuje dużo mniej niż MAF a może pomóc
Pozdrawiam
Rozumiem, że chodzi o czujnik temperatury (wody? zewnętrznej?). Sorry, za głupie pytania, ale nie wiem gdzie on jest który to, możecie mi powiedzieć lub zaznaczyć na jakimś zdjęciu? (nie mogę znaleźć w internecie). Może bym spróbował chociaż na początek odpiąć go i odpalić bez niego zanim zamówię nowy.
@EDIT: Chyba znalazłem, jest na lewo-dół od żółtego korka od wlewu oleju. Wziąłem rano go odłączyłem, po odpaleniu wentylator załączył się na max (zrozumiałe), ale samochód dalej odpalił dusząc się
-
papus
- Kierowca
-
- Posty: 12
- Dołączył(a): 21 sty 2015, o 14:22
- Lokalizacja: Kalisz
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez sparspar » 21 cze 2017, o 11:24
Najlepiej bedzie gdy podmienisz przepływomierz. Po co wydawać kase skoro mozesz podjechać do mechanika i zapytać czy ma jakiś lub ktoś ze znajomych ma opla
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
-
sparspar
- Moderator
-
- Posty: 531
- Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
- Lokalizacja: Gdańsk
- Silnik: 1.8 Z18XE
-
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości