Strona 1 z 2

Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 16 lis 2016, o 13:12
przez ErniOK
Cześć

Szukam warsztatu we Wrocku, gdzie fachowo i w rozsądnych pieniądzach zajęli by się moim autem. Auto to Opel Astra 1,6XEP(benzyna) Twinport 2004 rok.
Chodzi mi o diagnozę i robotę..

Objawy to nadmierne zużycie oleju (brak wycieków) spala około 1 litr oleju na 350-400 km. Przebieg całkowity wg licznika 170 tyś km
Najprawdopodobniej to zapieczone lub zużyte pierścienie, lub uszczelniacze zaworowe..

Prosił bym o namiary na dobry warsztat..

dzięki :)

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 19 lis 2016, o 02:20
przez umek19
nalej oleju 10w50 albo 10w60 i po problemie, bo chcesz robić gore czy doł , zawory czy cylindry?

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 22 lis 2016, o 23:50
przez ErniOK
słyszałem że problemem są pierścienie zbierające, które producent wykonał ze słabych materiałów i z czasem tracą sprężystość. Skutkiem tego auto bierze olej..
Szukam mechanika który wymieni mi te pierścienie na cylindrach na nowe i zrobi to dobrze

Znasz może jakiegoś mechanika we Wrocławiu którego warto polecić ?

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 24 lis 2016, o 02:31
przez umek19
Nie da się, ja bym sie tego nie podjął bo te silniki tak maja czyli lubią olej, ten typ tak ma. Chcesz zmienić pierścienie czy tulejowac blok? Spróbuj zmienić olej na lepszy czyli 5w50 lub 10w60 te oleje nie sa drogie a przy kosztach naprawy 2-3 tys nic nie znaczy. Spokojnie, powoli, wydać kase zdążysz ale zrobisz dól mechanik powie, że góra zrobisz dół i góre a mechanik powie 1l na 1000km to norma dla tego silnika wiec w czym problem.

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 24 lis 2016, o 09:30
przez julek754
No dokładnie, olej biorą jak oszalałe.

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 5 gru 2016, o 23:31
przez ErniOK
Serwisówka zaleca olej 5W30 ,ale w sytuacji gdy auto bierze olej, może sprówbować mu zalać coś gęstszego np 15W40.
Zanim auto oddam na wymianę pierścieni

Czy ktoś zalewał olej inny niż zaleca serwisówka ?
Co o tym myślicie ?

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 6 gru 2016, o 06:56
przez umek19
gęstszy olej nie, bardziej wytrzymały tak, opel ma cienkie kanały olejowe , zalanie 15w40 spowoduje , że przy -10 go nie odpalisz, ale rób jak chcesz ja bym wlał 10w60, 5w50

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 6 gru 2016, o 15:54
przez ErniOK
Z jakiegos powodu producent zalecił olej 5W30 i czy warto wogóle bawić się w lanie innego oleju np 5w50, czy lepiej oddać auto na wymianę pierścieni ?

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 7 gru 2016, o 09:30
przez umek19
Wiem , ze twoim marzeniem jest jeżdzenie od wymiany do wymiany bez dolewania i tak powinno być. Zrobienie silnika dobrze to mysle , ze 2000zl to za mało w 3000zł bys sie zmiescił , moze to chamskie ale lepiej sprzedaj i kup sobie inną. Pierscienie to nie skarpetki , trzeba do pierścieni dopasowac tłok, sprawdzic stan tłoka, sprawdzić cylindry, dopasowac tlok to zuzycia cylindrów, uszczelki głowicy i inne nowe uszczelki, nowe sruby , rozrząd lub sam pasek, głowica i zawory. Żeby wyjąć tłok trzeba rozebrac cały silnik od góry do misy olejowej. Wyjdą jaja jak rozbierzesz i okaże sie , że pękł pierscien i są rysy wtedy honowanie lub tulejowanie, tłoki nadwymiarowe....... Naprawa ma sens jesli lubisz swoja astrę ale póki nie rozbierzesz to nic nie wiadomo a po rozebraniu trzeba wszystko dobrze wyczyścić i dokładnie obejżeć. Ja bym zalał lepszy olej(koszt z filtrem około 200zl) jesli nie pomoze to naprawa lub sprzedaż- mi pomogło utrzymałem swój silnik tak przez 2 lata (vectra z gazem brał książkowo 1l na 1000km czyli 10 litrow na 10.000km - po zmianie oleju od wymiany do wymiany nic nie dolewałem)

Re: Wrocław szukam warsztatu- wymiana pierścieni

PostNapisane: 7 gru 2016, o 15:05
przez ErniOK
umek19 napisał(a):Wiem , ze twoim marzeniem jest jeżdzenie od wymiany do wymiany bez dolewania i tak powinno być. Zrobienie silnika dobrze to mysle , ze 2000zl to za mało w 3000zł bys sie zmiescił , moze to chamskie ale lepiej sprzedaj i kup sobie inną. Pierscienie to nie skarpetki , trzeba do pierścieni dopasowac tłok, sprawdzic stan tłoka, sprawdzić cylindry, dopasowac tlok to zuzycia cylindrów, uszczelki głowicy i inne nowe uszczelki, nowe sruby , rozrząd lub sam pasek, głowica i zawory. Żeby wyjąć tłok trzeba rozebrac cały silnik od góry do misy olejowej. Wyjdą jaja jak rozbierzesz i okaże sie , że pękł pierscien i są rysy wtedy honowanie lub tulejowanie, tłoki nadwymiarowe....... Naprawa ma sens jesli lubisz swoja astrę ale póki nie rozbierzesz to nic nie wiadomo a po rozebraniu trzeba wszystko dobrze wyczyścić i dokładnie obejżeć. Ja bym zalał lepszy olej(koszt z filtrem około 200zl) jesli nie pomoze to naprawa lub sprzedaż- mi pomogło utrzymałem swój silnik tak przez 2 lata (vectra z gazem brał książkowo 1l na 1000km czyli 10 litrow na 10.000km - po zmianie oleju od wymiany do wymiany nic nie dolewałem)


A jaki olej wybrałeś ?