Strona 1 z 6

1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 24 wrz 2016, o 21:23
przez sucro
Witam, ostatnio borykam się z problemem wypadania zapłonu...o co dokładnie chodzi ?
Ok miesiąc temu silnik nagle zaczął dziwnie pracować...jakby nie palił na wszystkie gary. Po dodaniu gazu, szybko odzyskiwał pełną moc.

Problem narastał aż do momentu gdy dały się we znaki niskie temperatury za oknem. Podczas odpalania, czułem, że silnik zaczyna głośniej chodzić i tak jakby wypadał zapłon. Chcąc szybko naprawić usterkę, postawiłem diagnozę na świece...więc wymienione na nowe NGK - ale nic to nie dało....więc kolejna diagnoza : EGR....wypiąłem wtyczkę EGR ( na rozgrzanym silniku ) i odzyskał sprawność...Ale następnego dnia ( dalej odpięty EGR ) podczas porannego odpalania, silnik miał mniej mocy no i dalej wypadał zapłon.

Stwierdziłem, że wyczyszczę EGR ( wyczytałem że po czyszczeniu dobrze go zalać WD40 więc też tak zrobiłem ) i przepustnicę - po kilku godzinach miałem znów sprawne auto. Kolejny dzień i znowu to samo - nie pali na wszystkie gary. Rano chciałem odpiąć wtyczkę EGR, ale nie miałem narzędzi więc po kilkunastu próbach wypięcia wtyczki dałem sobie spokój i nagle po odpaleniu auto znowu sprawnie działa.

2 dni jeździłem delikatnie bez ostrego przyśpieszania...aż wróciłem do miejsca, gdzie na zimnym silniku potrafi "furczyć", ale gdy dodam gazu to zaczyna wracać wszystko do normy....dzisiaj przejechałem aż 100km beż objawów. Jutro pewnie na zimnym silniku znowu to samo.

Reasumując :
- świece wymienione na nowe NGK
- przepustnica wyczyszczona dokładnie
- EGR poczyszczony dokładnie i zasmarowany WD40

Podpięty pod op com wykazuje błędy :
- P0135-00 obwód grzałki sondy lambda, wadliwe działanie
- P0351-00 cewka zapłonowa, obwód cylindra 1 - usterka
- P0353-00 cewka zapłonowa, obwód cylindra 3 - usterka
- P1405-05 za wysokie napięcie zaworu wartości rzeczywistej recyrkulacji gazu wydechowego EGR

Czy ktoś ma jakieś pomysły co dalej ? Brać się za EGR czy może za cewkę ? Niby cewka dobra bo metodą szwagra : sprawdzał iskry na każdej świecy a ja kręciłem kluczykiem.

P.S. z tego wszystkiego aż mi tłumik środkowy wypierdziało więc pewnie mam do wspawanie rurkę na łączeniu końcowego ze środkowym...ehhh

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 02:41
przez umek19
Jest kilka opcji
-albo padła cewka( czuć od niej bedzie spalonym plastykiem, tu nie chodzi o brak iskry tylko o to , że iskra zamiast trafiac na swiece trafi na masę silnika- przebicie)
- błąd egr bo odpinałeś go wcześniej,
- lambda padła ?- masz gaz? przy padniętej lambdzie będzie przerywał podczas rozgrzewania silnika a po rozgrzaniu powinien pracować dobrze(będzie bogata mieszanka i trochę więcej palić paliwa)
- najgorsza opcja - padł komputer silnika

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 07:47
przez sucro
Gazu nie mam.

Lambda myślę ze jest ok bo wczesniej nawet na rozgrzanym silniku potrafiło szarpać . idzie to jakoś sprawdzić ? Dziś chcę zobaczyć jakie błędy mi pokaże op com

Czyli czeka mnie wymiana cewki ....bo raczej nie wywącham czy plastiliem smierdzi

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 11:53
przez umek19
Ogólnie to jeszcze do sprawdzenia ciśnienia na cylindrach, czytość układu dolotowego plus praca klapek, a jaki masz olej w silniku 5w30?

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 18:56
przez sucro
Dzisiaj wszystko samo wróciło do normy - wyskakuje tylko błąd sondy lambda - po skasowaniu błędu od razu pojawia się ten sam błąd sondy. Więc jutro ją będę wymieniał. Po wymianie poczekam aż noce będą zimniejsze wtedy zobaczę czy dalej pojawia się problem.

Olej w silniku całkowicie wymieniany ok 2-3 miesiące temu na 10W40 łącznie z filtrem oleju i innymi filtrami powietrza.

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 19:48
przez umek19
Nie wiem czemu taki olej bo te silniki nie lubią nic innego niż 5w30( maja cieńkie kanały olejowe itp), spróbuj przejechać się w trasie ,jeśli jeździsz tylko w meście i krótkie trasy to takie problem mogą wystepować

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 19:59
przez sucro
Tak mi doradzono by zalać 10W40 ( Lotos półsyntetyk ) przy takim przebiegu jak mam ( 200 tyś km ) dla silnika 1.6 benzyna.
Wcześniej jeździł tylko na 5W30.
Autem jeżdżę głównie w mieście ( a dokładniej z dzieckiem do szkoły oddalonej o 1,5km ) - ale czasem i trasa się zdarzy ( 50-100 km ). Ostatnio w trasie zrobiłem ok 300km jednego dnia i dzień później pojawiły się objawy wypadania zapłonu.

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 20:20
przez umek19
Szkoda z tym olejem zmiana na gorszy za karę i od tego magą byc problemy, ale teraz zmień lambdę najlepiej jakaś firmowa, proszę tylko nie kupuj jakieś firmy o której nigdy nie słyszałeś. Najlepiej bosch może być ngk a jak nie masz kasy to chociaż denso( działąją nawet w toyotach). Podróbki z pasującą złączką często mają inaczej ułożone piny.
W oplu jeżeli dobrze pamiętam piny 1,3 to grzałka, kolor przewodów biały. piny 2,3 to sygnał do komputera przewody czarny i szary. 0.450V napiecie odniesienia z ECU szary. Sygnał od sondy do ecu oscylacja od około 0 do 1 V .Biały i biały bez znaczenia. Na sondzie około 15 Ω. Na wtyczce na pracujacym silniku 12 V

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 20:39
przez sucro
a taka sonda z Magneti Marelli może być ? bo z innych widzę tylko Delphi 2 razy droższe.

Przy najbliższej zmianie oleju będę pamiętał by powrócić do 5W30

Re: 1.6 XEP wypadanie zapłonu? EGR ? Cewka ?

PostNapisane: 25 wrz 2016, o 23:55
przez umek19
Magnetti... też może być to ta za około 100zl?. O ile katalizator się Ci nie rozsypał i nikt go nie ukradł to , jeśli na znanym portalu aukcyjnym wpiszesz " 1.6 XEP " to znajdziesz sondę za 199 z przesyłka delphi . Biorąc pod uwagę , że od vectry i merivy chyba jest inna wtyczka, uniwersalna dobra, bez wtyczek to koszt 140-160zł i wtedy musisz bawić się z wtyczką (obcinanie przewodów, zaciskanie{niby nie wolno lutować}, grzanie termokurczliwych osłonek, dbanie o długość przewodu sondy i ryzyko pomieszania przewodów to myślę, że to dobra cena) ale jeśli masz chęć to możesz się pobawić w kabelki. Zwróć uwagę na WTYCZKĘ i długość przewodów , ich liczbę , kolor i kolejność kolorów we wtyczce . Każda firma oznacza sobie inaczej wiec jeśli np. miałeś boscha a kupisz coś innego to kolory przewodów mogą być inne ale ważne żeby były odpowiednio "ułożone" we wtyczce. Mając już sondę możesz ja wymienić sam klucz chyba 22, jeśli jest łatwy dostęp to pół biedy, jeśli trudny to ja zawsze obcinam przewody sondy na wejściu do niej i odkręcam ją zwykłą długa nasadka. Wszystkie klucze specjalne do sond lambda (klucz do wtryskiwaczy tez pasuje) jakoś nie sprawdzają się, bo przeważnie na początku sonda ciężko "ruszyć". Pamiętaj którą sondę chcesz wymienić bo jest przed i za katalizatorem (dobrze , że nie masz silnika v bo tam są 4 sondy a i są rzędówki z 4rema sondami). Możesz wcześniej nawet dzień lub dwa popsikać wd40 czy czymś podobnym na połączenie sondy z wydechem. Nie martw się koledzy w dieslach też maja sondy lambda więc nie jesteś sam.